Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastun välillä hetkellisesti ihan mielipuolisesti. Sitten tunteet katoaa kuin seinään ja seksihalut loppuu myös täysin. Naiset?

Vierailija
27.12.2025 |

Ihastun välillä päätä pahkaa. Yleensä ihmisiin joita en voi saada syystä tai toisesta. En minä etene enkä tee mitään aloitteita mutta mietin kohdetta 24/7 pari viikkoa ja kaikenlaisia haavekuvia piirrän mielessäni. Myös seksuaalisesti halut palaavat. Sitten jonain päivänä ihastus katoaa ja se oli siinä, seksihalutkin katoavat. 

Onko tämä ihan normaalia? 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa limerenssi... 

Tuttu juttu, liittyy dopamiiniin, ehkä lapsuuden traumoihin, mutta saat mielihyvää siitä ihastuksen tunteesta... 

Itse ihastun pakonomaisesti myös, valitettavasti. Ja pitkässä avioliitossa minäkin. 

Tein hyvän ratkaisun, otin riskin ja kerroin aviomiehelleni olevani tällainen. Häntä ei haittaa, kunhan pysyn uskollisena. 

Minulla on paljon traumoja ja erityisesti läheisimmät ihmissuhteet ovat olleet haastavia, sillä traumat on suvussani tosi kipeitä. Onneksi minä nykyään työskentelen traumojen kanssa ja olen tosi onnellinen siitä, että saan eheytyä. Limerenssin oirekuva sopii tosi hyvin siihen mitä koen kun ihastun. En vain saa toista pois mielestäni. Se on pakkomieleteistä ja haavekuvia. Onneksi kuitenkaan en tee mitään typerää. Kuuntelen korkeintaan rakkauslauluja itsekseni ja pidän siis omassa tiedossani tämän asian enkä ahdistele ketään. Sekä onneksi se myös katoaa täysin ihan kahdessa kolmessa viikossa. Luin, että joillakin kestää vuosia, se olisi karmeaa olla niin ihastunut ilman vastakaikua niin pitkän ajan, huh. 

Eli tavallaan ihan hyvä tilanne itsellä. Aina kuitenkin kun ihastus katoaa niin pohdin jälkikäteen että mikähän ihme minun tuli. Onneksi tätä ei tapahdu myöskään usein. Kerran vuoteen ehkä. Ap 

Vierailija
22/23 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa limerenssi... 

Tuttu juttu, liittyy dopamiiniin, ehkä lapsuuden traumoihin, mutta saat mielihyvää siitä ihastuksen tunteesta... 

Itse ihastun pakonomaisesti myös, valitettavasti. Ja pitkässä avioliitossa minäkin. 

Tein hyvän ratkaisun, otin riskin ja kerroin aviomiehelleni olevani tällainen. Häntä ei haittaa, kunhan pysyn uskollisena. 

No minulla se ei useinkaan jää pelkäksi pakonomaiseksi ihastumiseksi, vaan n molemminpuolista. Kolme kertaa se on johtanut avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen. Jännittävää tässä on se, että tuo *ihastumisvaihde* voi mennä silmään ihan milloin ja missä vain. Ja sitten se on menoa. #7

No tuo taas kertoo, että sun pitäisi ehkä erota. Ei pettäminen ole ok. 

On muhunkin ihastunut muutama tyyp

No eihän tässä perhe mihinkään ole hajonnut. Pitkissä parisuhteissa sattuu ja tapahtuu puolin ja toisin.  Lisäksi, en halua että lapsistamme tulisi vuoroviikkoasujia - se jos mikä on lasta kohden väärin. Joten paras pysyä naimisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan bi.pol aarin maniavaiheelta. Hae ihmeessä tasaavat litiumit terkkarilta.

Olen samanlainen kuin ap, mutta en bipo. Kyllä se näkyisi muutenkin ja sotkisi elämää. Itse veikkaan syyksi ovulaatiota.

Minullakaan ei ole biboa todettu. Masennusta kylläkin, vakaviakin jaksoja. Käyn säännöllisesti lääkärissä ja terapiassa. Bipoa ei ole todettu koskaan. Olen ihan normaali vaikkakin vähän herkempi tunne-elämältäni. Tunnen vahvasti surut ja ilot eikä siinä ole mielestäni mitään pahaa vaan pidän sitä rikkautena nykyään enemmän kuin taakkana vaikka pahimpina hetkinä, on ollut todella hankalaa mutta olen oppinut elämään tasapainoista ja hyvää elämää itseni kanssa vuosien myötä. Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi