Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako köyhän hankkia Bamix tai muu kallis sauvasekoitin?

Vierailija
27.12.2025 |

Aina sanotaan, ettei köyhän kannata ostaa halpaa. Mutta millainen sauvasekoitin köyhän kannattaa hankkia? Onko esim. Bamix hintansa arvoinen, jos tekee paljon ruokia alusta asti itse, eikä pelkästään nuorena ja hyväkuntoisena vaan myös silloin kun ikä alkaa jo painaa ja tekee ruuanlaitosta hankalaa? Onhan sillä sitten myös jälleenmyyntiarvoa, jos tulee tiukka paikka eteen ja joutuu myymään omaisuuttaan saadakseen rahat riittämään. Vai onko parempi hankkia suosisti joku kympin halpissauvasekoitin ja hankkia uusi tilalle aina kun edellinen menee rikki?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko niitä muita hyviä sauvasekoittimia? Minuakin kiinnostaa. Ostin jonkun 60 e sauvasekoittimen jokunen vuosi sitten ja se kesti alle puoli vuotta, kunnes ruostui. Lisäksi sen varsi oli todella painava eikä edes soseuttanut hyvin verrattuna johonkin 20 e sekoittimeen joka ostettu v 2009 ja jota ei onneksi heitetty menemään. Mutta tarve olisi paremmalle. Bamixia viimeksikin harkitsin mutta päädyin ostamaan sen 60 e roskan.

Vierailija
22/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään ostaa mitään bamixeja. Hinnassa on ilmaa ja mainonta puree jos tuollaiseen erehtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko niitä muita hyviä sauvasekoittimia? Minuakin kiinnostaa. Ostin jonkun 60 e sauvasekoittimen jokunen vuosi sitten ja se kesti alle puoli vuotta, kunnes ruostui. Lisäksi sen varsi oli todella painava eikä edes soseuttanut hyvin verrattuna johonkin 20 e sekoittimeen joka ostettu v 2009 ja jota ei onneksi heitetty menemään. Mutta tarve olisi paremmalle. Bamixia viimeksikin harkitsin mutta päädyin ostamaan sen 60 e roskan.

Katso vaikka Bosch Series 6 itsellesi sopivalla lisävarustepaketilla. Ei lopu voima kesken ja portaattomasti säädettävät kierrokset.

Vierailija
24/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään ostaa mitään bamixeja. Hinnassa on ilmaa ja mainonta puree jos tuollaiseen erehtyy.

Mainostetaanko sitä jossain?

Vierailija
25/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnassa on varmasti ilmaa, mutta ainakin sveitsiläisen käsityön laatuun voi luottaa. Kannattaako maksaa vähän ylimääräistä siitä että saa varmasti laadukkaan laitteen vai ottaa riski siitä, että rahat menee hukkaan jos halvempi laite toimii miten sattuu ja hajoaa käsiin? 

Vierailija
26/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bamix on muinaisjäänne. Nykyään saa halvemmalla paljon parempia. Ajalta kun isä lampun osti ja muutakaan ei ollut mistä valita. Vähän kuin Kenwoodin monitoimikonekin joka oikeasti on aivan paska.

Kerropa niitä kaikin puolin parempia sekä sauvasekoittajia että monitoimikoneita, jotka ovat noita kahta halvempia kun muka niin hyvin tiedät.

Bosch ja Ankarsrum.

Ankarsrum on yleiskone, ei monitoimikone. Näillä on ratkaiseva ero, eikä se taida olla edes halvempi. Sinulla ei taida olla edes mitään käsitystä, mitä noilla laitteilla ylipäätään tehdääon.

Vierailija
27/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 20€ arvoinen random merkkinen sauvasekoitin, joka ostettiin 15 vuotta sitten Tarjoustalosta, eli nykyisestä Tokmannista.

Turha sitä on maksaa siitä merkistä jopa kymmenen kertaista hintaa verrattaen tuntemattomaan merkkiin, ku laatu on joka tapauksessa samaa luokkaa 

Noin sanoo ihminen, joka ei ole koskaan käyttänyt laadukasta sauvasekoitinta tai käyttää sauvasekoitinta vain banaanien soseutukseen ja vastaavaan. 

Moni ei ole kokannut vielä 70-luvulla jolloin bamixia pidettiin laadukkaana. Nykyään kuitenkin saa paljon parempia puolella hinnalla. Bamix 200W, lähes mikä vaan moderni laatusekoitin 1000W. 

Ei voi verrata. Erilainen se moottori. Eli tehot ei ole verrattavissa. Kokemusta kummastakin. Bamix jäi.

Vierailija
28/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole kiskaan sauvasekoitinta tarvinnut, ruokaa teen lähes päivittäin

Mä tarvitsin viimeksi äsken.

Tarvitsitko oikeasti vai käytitkö kun oli saatavilla? Siimä on iso ero

No sehän on tietysti oiva kysymys. Miten sinä tekisit smoothieta jäisistä marjoista ilman sauvasekoitinta? Mulla ei ole tehosekoitinta.

Sulatan marjat ensin

Vierailija
29/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on tietysti oiva kysymys. Miten sinä tekisit smoothieta jäisistä marjoista ilman sauvasekoitinta? Mulla ei ole tehosekoitinta.

Sulatan marjat ensin

Mutta silloin ne eivät ole enää jäisiä. Maku on erilainen. Pointti on just se, että marjat ovat jäisiä.

Vierailija
30/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 20€ arvoinen random merkkinen sauvasekoitin, joka ostettiin 15 vuotta sitten Tarjoustalosta, eli nykyisestä Tokmannista.

Turha sitä on maksaa siitä merkistä jopa kymmenen kertaista hintaa verrattaen tuntemattomaan merkkiin, ku laatu on joka tapauksessa samaa luokkaa 

Noin sanoo ihminen, joka ei ole koskaan käyttänyt laadukasta sauvasekoitinta tai käyttää sauvasekoitinta vain banaanien soseutukseen ja vastaavaan. 

Moni ei ole kokannut vielä 70-luvulla jolloin bamixia pidettiin laadukkaana. Nykyään kuitenkin saa paljon parempia puolella hinnalla. Bamix 200W, lähes mikä vaan moderni laatusekoitin 1000W. 

Hah, itse kumoat omat väitteesi. Se on näet niin, että Bamixilla hurauttaa kaiken huomattavasti nopeampaan kuin muulla modernimmalla värkillä, jolla joutuu jyystämään kauan. Se homma ei edes tarkoita sitä, että veivaisi kaksinkertaista aikaa, vaan se jyystöaika on pitempi kuin tuplat, jotta saa yhtä sileää kuin Bamixilla.

Vierailija
31/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi verrata. Erilainen se moottori. Eli tehot ei ole verrattavissa. Kokemusta kummastakin. B

Kyllä voi. Toisessa on 5x vähemmän watteja. Watti on tehon yksikkö.

Vierailija
32/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bamix on muinaisjäänne. Nykyään saa halvemmalla paljon parempia. Ajalta kun isä lampun osti ja muutakaan ei ollut mistä valita. Vähän kuin Kenwoodin monitoimikonekin joka oikeasti on aivan paska.

Kerropa niitä kaikin puolin parempia sekä sauvasekoittajia että monitoimikoneita, jotka ovat noita kahta halvempia kun muka niin hyvin tiedät.

Bosch ja Ankarsrum.

Ankarsrum on yleiskone, ei monitoimikone. Näillä on ratkaiseva ero, eikä se taida olla edes halvempi. Sinulla ei taida olla edes mitään käsitystä, mitä noilla laitteilla ylipäätään tehdääon.

Monitoimikonetta ei kannata kenenkään hommata joka enemmän keittiössä tekee, koska se on vain välttävä kaikkeen. Käyttäisitpä kerran kunnon konetta niin ymmärtäisit eron. Keittiön laatoituksen uusiminen on aika kallista kun kenwood hyppii alas työtasolata jo kilon taikinaa vaivatessaan.

Vierailija
33/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satisfryer paras ! 

Vierailija
34/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on halpis-sauvasekoitin ja Bamix. 

Kyllä Bamixilla saa paljon tasaisempaa sosetta aikaiseksi. 

Katso vaikka sen rakennetta. Aineet pääsee Bamixissa virtaamaan melkein vapaasti teriin. Muissa alaosa on kupin mallinen, jolloin aineiden "kierto" terien ympärillä on rajallisempi. 

Vierailija
35/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi verrata. Erilainen se moottori. Eli tehot ei ole verrattavissa. Kokemusta kummastakin. B

Tuskinpa on kokemuksia kuin huijatuksi tulemisesta.

Vierailija
36/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bamix tekee muutakin. Vatkaa myös kermavaahdon. Mulla myös alaosa siihen mikä viipaloi ja raastaa. Mulla on se punainen. 

Yksi Bamixin parhaista puolista on tosiaan se että siihen on helppo hankkia erilaisia lisäosia. Eipähän tarvitse hankkia montaa erillistä laitetta kun yhdellä Bamixilla hoituu melkein kaikki.

Vierailija
37/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on halpis-sauvasekoitin ja Bamix. 

Kyllä Bamixilla saa paljon tasaisempaa sosetta aikaiseksi. 

Katso vaikka sen rakennetta. Aineet pääsee Bamixissa virtaamaan melkein vapaasti teriin. Muissa alaosa on kupin mallinen, jolloin aineiden "kierto" terien ympärillä on rajallisempi. 

Jos kuppimalli on niin huono, miksi kaikki muut valmistajat käyttää sitä?

Vierailija
38/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulatan marjat ensin

Mutta silloin ne eivät ole enää jäisiä. Maku on erilainen. Pointti on just se, että marjat ovat jäisiä.

Kyllä ne siinä prosessissa sulaa joka tapauksessa, mutta tämähän on makuasia. Jos tuntee tarvitsevansa jonkin keittiöhärpäkkeen niin sellainen pitää sitten hankkia. Totuus on kuitenkin että suurin osa noista lojuu jossain kaapissa josta se otetaan käyttöön kerran pari vuodessa

Vierailija
39/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllästyin muutaman vuoden välein hajoaviin sauvasekoittimiin ja niistä kertyvään muovijätteeseen. Ostin Bamixin, jossa mukana monta eri terää ja mylly. Olen ollut tyytyväinen tehoon, laatuun ja monipuolisuuteen.

Vierailija
40/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulatan marjat ensin

Kyllä ne siinä prosessissa sulaa joka tapauks

Voit itse kokeilla tehdä smoothieta jäisistä ja sulaneista marjoista ja todeta, että maku on ihan erilainen.

Mulla on ollut sauvasekoitin lähes niin kauan, kun olen omillani asunut (vuodesta 1999) ja käytän sitä paljon. Tuo smoothien tekeminen on varmasti tavallisin juttu, mitä sillä teen, mutta teen paljon muutakin. Esim. majoneesia en osaisi tehdä ilman ja erilaiset tahnat, esim. hummus, olisi kyllä vaikea toteuttaa ilman sitä. Kasvissosekeittokin tuntuisi työläältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi