Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT tiisataihin***

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan ihan jengissä kirjottaa :D :D noh..tiistaihin joo..

mulla ei muuta raportoitavaa..

Vierailija
2/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä päättyi sitten ihan yhtä huonosti kuin alkoikin Saatiin miehen kanssa mojova riita aikaiseksi, kun hän ei ymmärrä, miten voin jo NYT stressata noilla päivähoitoasioilla. Olen kuulemma nykyisin sellainen, että pilaan päiväni pikkuasioilla. Siis millä hel...tin pikkuasioilla!! Mä en kyllä päivähoitoasiaa pidä minään pikkuasiana. Sitäpaitsi ehkä mulla ei tällä hetkellä ole arjessa juuri sen isompia asioita hoidettavana, joten otan tunteella ne kaikki vähäisemmätkin järjestelyasiat. Toistahan se on miehelle, joka saa älyllistä haastetta ihan joka päivä oman työnsä parissa.

Siis MINIK tiedän aivan tasan tarkkaan, miltä tuntuu, kun seinät alkaa kaatumaan päälle. Mulla ei tällä kertaa ole kovin pahasti vielä niin käynyt, mutta esikoisen ä-loma tuntui välillä TOSI rankalta. Silloin mua stressasi aivan kamalasti töihinpaluukin, kun ei ollut vakihommaa odottamassa. No, nyt tilanne on sekin puoleen toisin, vanha työ on odottamassa. Vaikka kun työpaikalta tulevia uutisia kuulee, niin väkisinkin on käynyt mielessä, että ihan oikeastiko mä haluan sinne takaisin. En ehkä hirveästi kaipaa juuri nykyistä työtäni, vaan sitä, että yleensäkin mulla on kodinulkopuolista elämää.

Tulipa paatos. No, eilistä fiilistä sentään paransi hieman se, että saatiin lyötyä lukkoon kesälomareissumme ajankohta ja nyt on lentoliputkin varattuna :).

Pepper & Neppis-Neela, tänään tasan 9 kk :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Esikoisen pullostavieroitus aloitettiin eilen, illalla huusi 1h30min, nukahti ja nukkui aamuun asti!!! Eli ainakin tää eka ilta/yö meni paremmin ku kuvittelin. Mielenkiinnolla ootan ens yötä. Paitsi kyllä siinä ehti jo tuossakin ajassa äidille tulla kyynel silmään, että huudatanko nyt ihan turhan takia lastani ja muuta sellaista.. Mutta loppupeleissä hyvin meni. :)

Aava on nyt ollu taas siis meijän huoneessa että sais nukuttua kun esikoinen meuhkaa. Huonosti vaan tuntuu meijän huoneessa nukkuvan. Oon vähän väliä antanu tuttia ja pulloo sille. Varmaan ku oon siinä vieressä, niin haluaa sit et mä huomioin jotenkin. Pittäis siirtää taas pois, nukku jo niin hyvin tuossa välissä. Yleensä sillä yhellä syötöllä, kerran jopa läpi yön.

PANTOUFLE, et ollut juoppokuskina, ihan muuten vaan. Mukana oli lapset, kissat, koirat ja siis ne sukulaiset.. :))

PAPUNAlle piti sanoo et hyviä noi sun kirjotukset tuolla taaperopuolen pk-keskustelussa!! Oon samaa mieltä.

Nyt häätyy nostaa takamus tästä tuolista ja alkaa siivoileen...

Calathea ja Aava 2808

Vierailija
4/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.H.P, en ois ees huomannu tota jos et ite ois huomauttanu.. :))

Sama lukihäriö vissiin mulla ku sulla kirjotus..

Calathea (jonka tuoliin joku on taas laittanut pikaliimaa..)

Vierailija
5/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEPPER: Ymmärrän sinua täysin! Kotona ollessa " piirit" ovat melko pienet, päiväkoti-asia ei ole minustakaan mikään pikkujuttu. On monta kertaa vaikeaa viedä lasta hoitoon vaikka kuinka mielisi töihin ja kaikki ylimääräinen huolenaihe koskien lasten hoitoa aiheuttaa stressiä lisää. Minusta on kohtuutonta soitella tuollaisia painostuspuheluita! Tsemppiä sinulle ja toivotaan,että lapsesi saavat hoitopaikan sieltä mistä sitä heille halajat. Meillä tuo hoitoasia oli viimeksi ajankohtainen ennen kuin aloin odottamaan Leeviä. Hain kolmoselle ja neloselle perhepäivähoitopaikkoja ja sainkin ne...kuuden kilometrin päästä ja sinnepäin meiltä olisi pitänyt matkata kahdella bussilla kaupungin kautta...Juu ei...Olisin saanut lähteä kotoa puoli seitsemältä, jotta olisin ehtinyt pitämään tuntia klo 8. Silloin päätimme miehen kanssa,että minä jään toistaiseksi kotiin.

Meillä tehtiin taas pieni keikka päivystykseen. Viime kerralla (pari kuukautta sitten) nelkun nenästä kaivettiin sininen pieni kuula pinseteillä ja nyt liimattiin otsaa...Sairaanhoitaja oli huikannut suklaasilmälleni (mies vei pojan) ovensuussa,että älä sitten työnnä enää sinisiä kuulia nenääsi:) Voi näitä poikia! Silmät pistäisi olla selässä ja varapari perssiissä, jotta kerkiäsi:)

Mies lähti eilen päivystysreissun jälkeen kalareissulle ja tulee parin päivän kuluttua. Minä olen aloittanut päivän vauhdilla ja saanut kämpän siivottua,pyykit pestyä ja silitettyä. Nyt on aikaa puuhastella poikien kanssa, joten häivyn viihdyttämään poikalaumaa:) Pirtsakkaa päivää kaikille!

Opemamma ja Leevi 2808

Vierailija
6/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan kaikki eloisat nautiskelemassa ihanan aurinkoisesta päivästä vai ovatko sairastelevat vauvat pitäneet äidit kiireisinä?

Meillä sairastelu jatkuu vieläkin. Heti aamusta poika oli kuuma kuin kekäle, joten laitoin hänelle heti supon. Räkä vuotaa koko ajan suuhen asti ja siitäkös pikkumies hermostuu kun nenää yrittää pyyhkiä! Limaa tuntuu valuvan kurkkuun koko ajan, sillä tänään jo ehditty oksentaa parit vaatteet yltympäriinsä...

Pepper: Olen samaa mieltä siitä, että päivähoitoasiat eivät todellakaan ole mitään pikkuasioita. Hoitopaikka vaikuttaa niin merkittävästi arkiaamuihin, sillä on sata kertaa mukavampi viedä lapset samaan, lähellä kotia sijaitsevaan hoitopaikkaan kuin kuskata kaikkia ympäri kaupunkia eri hoitajille. Älä kuitenkaan anna periksi sille pk:n painostukselle, jos kerran olette asioista puhuneet ja sopineet jo ajat sitten!!

Ulkona on ihana auringonpaiste, mutta taitaa mennä sisällä kökkimiseksi tuon pienen nuhapaketin kanssa.

Pantoufle ja Väinö 9 kk 1 vk

Vierailija
7/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

k.h.p - lukihäiriöt piristää aamuja;)

Meillä todella reipas yö takana, poitsun flunssa on nyt sitte menny korviin - huus kolme tuntia lääkkeistä huolimatta ja lähdin päivystykseen yöllä. Odoteltiin pari tuntia ja sitte saatiin pahoin punehtuneisiin korviin antibiootit. Että pari tuntia sitten ehdin nukkumaan ennenkun esikko heräs. Poitsulla on edelleen kova kuume ja raasu haroo niitä korviaan. Voi kun ne antibiootit puris! Nyt on itellä kurkku kipee...mä en tajua mikä kelen tautipesä meille on tänne syntynyt. Huumori on vähissä!

Calathea - onnittelut tosi onnistuneesta " unikoulusta" ! Hienoa;) Ja joo, mulla vähän kilahti tommoset kirjottelut kun en voi käsittää ehdottomuutta missään muodossa saati toisten ratkaisujen täydellistä tyrmäämistä. Se on niin helppo katsoa asioita pelkästään omalta kantilta. Mutta kiva kuulla, että joku on samaa mieltä;))

Pakko mennä, palataan!

Vierailija
8/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää tällä suunnalla, 50 MUUTTOlaatikkoo pakattu ja 50 jäljellä.

Välillä käyn kurkkimassa pinoja mutta kauheesti ei ehi kirjotella.

PEPPER: tsemppiä päiväkotiasiaan. Meilläkään ei mene ihan putkeen hoitoasiat. Yritin esikolle osapäivä paikkaa 200m:n päässä olevasta päiväkodista, laitoin hakemuksen jo viime joulukuussa. Ei kuulemma mitään toivoa saada poikaa sinne syyskuun alusta. Jonnekin 10 km:n päässä olevaan päiväkotiin saisi kuulemma. Ja autoahan meillä ei ole ja bussipysäkille 2 km...eli siitä ei ainakaan helpotusta saisi meidän arkeen jos poikaa puolikkaiksi päiviksi sinne kuskaisi.

Mutta nyt jatkamaan pakkaamista. Tytöillä huomenna viimein 8kk neuvola (pe tulee jo 9kk täyteen). Lääkäriaika peruuntui moneen kertaan meistä riippumattomista syistä eli nyt mennään ihan vaan terkalle, sinnekin erikseen piti vaatia aika. Tuun kertomaan mittoja jos ehdin.

Babybel

Vierailija
9/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi yö sujuu varmasti jo taas paljon paremmin ja kuka tietää vaikka jo kolmantena yönä saisitte nukkua ilman heräämisiä! Tsemppiä kovast ensi yöhön ja tule sitten taas kertomaan miten meni.

Opemamma: Voi noita poikia, tosiaankin! Minun lapsuudessani vastaavia huolia aiheutti minun pikkusiskoni, joka keksi työntää nenäänsä pähkinän. Lääkärit olivat kovasti huolissaan, sillä pähkinän päällä oleva kuori oli alkanut irrota siellä kosteassa nenässä muhiessaan ja oli vaarassa lähteä liikkeelle kohti tuntematonta neidin pääkoppaan:S

Silmiä saisi siis lasten kanssa olla lisää, vaikka sitten siellä persiissä!:D

Pantoufle

Vierailija
10/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

CALATHEAlle onnittelut hyvin alkaneesta unikoulusta ja PEPPERille tsemppiä taisteluun hoitopaikasta.

Meille ei kanssa just kummempia kuulu - pikkumies pyörii, kierii ja peruuttelee millon minnekin. Välillä kampeaa ittensä tuohon istua pönöttämään ja välillä nytkyttelee kontallaan. Ähinä ja pärinä on hurjaa ja välillä saa rievun kanssa olla kuivaamassa noita " pärinäjälkiä" lattialta. Tä-tä-tä-tä-jne on meillä se hittiviisu, välillä lauletaan myös mä-mä-mmä-mmmä.

Hampaita taitaa olla alas tulossa lisää kun tuo äidin jalka olis ihan maailman paras purulelu taas ja kitinä lisääntyy päivä päivältä... hohhoijaa, johan niitä kokonaisia öitä ehti ollakin viikon verran..

Töihinpaluu alkaa oikeesti nyt pikkuhiljaa ahdistamaan..... Tasan kk:n päästä on sitten viimeisen vapaapäivän aika ;( AUTS

olimpas taas napanallu

Vierailija
11/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

CALATHEAlle onnittelut ekan vieroitusyön tuloksista ja tsemiä ensi yöhön! Näin meilläkin vieroitettiin,kerta heitolla ja pari kolme yötä huutoa..

PANTOUFLEN ja PAPUNAN pikkuisille pikaista paranemista, hus kaikki pöpöt sieltä hus!

BABYBELille voimia ja pakkausintoa! Poppikone soimaan ja tavaraa laatikoihin:)

NALLULLE JA PUMPULILLE kiitokset valtavasta työrupeamasta tuon kesäkinkeri-jutun kanssa! Meikäläisen kone on nyt niin hyydyksissä ettei sitä normaalia vaihtovirtaa nyt oikein riitä,pahoittelut etten ole voinut olla avuksi!

JAMSSA: Kuinkas testeissä????

HUHTI: Mitenkäs se esikon putken poisto?

PIA: Iloa ja jaksamista miehen työreissun ajaksi lähettelen täältä!

ERIA: OOtkos sie hukkuna maaliämpäriin vai onkos näppis liisterissä????Huhuu!!!

Missä ovat Petraelena, Picapica, Ikarus, Hipsuhiiri, Teippi, Villa, Tähtinova, Katita, Nimey, Meimii, Mantse, Kumkwatti, Karmiini, Lilli, Pia875, Vaaga, Air, Jmi, Babyperhonen, Emppusimppu,Oinasmamma .....Heitän seuraavalla kerralla lisää.-..älkää hermostuko...muisti on hyvä mutta lyhyt...

Opemamma ja Herra Reisi

Vierailija
12/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppupompulle myös minulta osanotto läheisen poismenon johdosta.

Jospas tässä muutaman sanan ehtisi kirjoittamaan. Anni on unillaan ja mies viihdyttää esikkoa. Uskomatonta minkä verran ääntä pojasta voikaan lähteä, eipä tahdo omia ajatuksiaan kuulla.

Piti ihan käydä lukemassa taapero-puolelta se pk-ketju. Kylläpäs olit osannut Papuna hyvin tuoda mielipiteesi esille. Itse kun välillä yrittää kirjoittaa niin tuntuu, etä se punainen lanka, asian ydin hukkuu jonnekin rivien väliin mutta sinulle ei käynyt niin. Mielipiteitä on kiva lukea kun ne on hyvin perusteltuja. Sellaiset " Minä tiedän parhaiten, Minun ratkaisuni on ainoa oikea" -kirjoitukset saavat kyllä niskavillat nousemaan pystyyn.

Pepperlle pitkää pinnaa pk:n johtajan kanssa. Ikävää tuollainen painostus.

Mitäköhän-minun-vielä-piti... Ainiin, vaikka itse en ole viisu-addikti niin kyllä oli mukava lukea kuinka Pumpuli ja Peeveli innostuivat aiheesta :) voisi sanoa, että ovat naiset viisun viemää..

Annilla piti olla tänään lääkäri-neuvola mutta terveydenhoitaja oli sairaana. Niin jäi paino- ja pituusmitat ottamatta. No silmät ja korvat olivat ok, niin olin ainakin kuulevinani. Anni on viimeaikoina alkanut vierastamaan ja vieras täti-ihminen sai tytön tekemään oikein kunnon äänenavauksen. Täytyypi soitella myöhemmin uutta aikaa.

Noh nyt tyttö heräilee.

pubu ja Anni 2908

Vierailija
13/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIKKUMYY tervetuloa :) hittolainen kun monta kertaa on tuo jo pitänyt ja aina vaan onnistuin unehtamaan... Sitä tämä ikä teettää =D

BABYBEL, paat kuule oikiasti nytte humpat raikaamaan niin se pakkaaminen etenee ihan siinä sivussa ;) Jokos on sulla " humppajugend" -paidat hommattuna??? Mullapa on yksi semmoinen t-paita tuolla kaapissa... :D

OPEMAMMA, oot kyllä ihan hassu nainen :) Sulla tuota virtaa tuntuu kyllä riittävän - yks kirjottaa, että pikkasen jälkeen yheksän aamulla on kämppä siivottu, tiskit tiskattu, pyykit pesty ja silitetty ja mitävielä ja sitte sanoo et on muikkelista virta vähissä.. Kai se nyt vähemmästäkin tohinasta tuo virta vähenee :D Ootko kokeillu semmottia latinkikaapeleita?? Semmottia ku autoonki joskus pannaan tenkua lisää? Oiskohan noista jeesiä?

Jälkikasvustasi vielä, tuosta Leevistä: mulle tulee Leevi-pötkylästä mieleen se semmonen pikkunakki jonka kuoreen kuitenki erreyksessä onki pakattu se hk:n sininen.. =D

lähtee laittamaan omaa virtaansa muihin hommiin..

Vierailija
14/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muutaman sanasen kirjoittaisi.

Eilen oli Juulin neuvola-lääkäri ja mitat ovat 8090g, 71.5cm ja 43.2cm. Eli siro ja pienipäinen tyttö täällä. Lähete Hämeenlinnaan lisätutkimuksiin tuli juuri tuon pienipäisyyden ja PUHUMATTOMUUDEN vuoksi. Juuli ei siis vielä jokeltele, öö-höö-äppää ovat ainoat äänteet, joita tuottaa. Hihkuu, kiljuu, murisee ja pörisee kyllä. Joten olkaapa kaikkien pienten papupatojen äidit tyytyväisiä ja ylpeitä vauvojenne verbaalisesta kehityksestä. Toisaalta oli helpottavaa lukea pepperin, eloepun ja kk:n vauvojen samanlaisesta ääntelystä. Tarkkaan kysyi lekuri, että kuuleeko Juuli kunnolla, reagoiko puheeseen, pelästyykö ääniä, tunteeko nimensä jne. Mulla alkoi jo hikipisarat helmeillä otsalla, kun aina vaan jatkoi, että kyllä 8kk pitäisi jo jokeltaa kunnolla tavuja. Papereitansa ja jotain lääkärikirjaa tavasi moneen otteeseen sekä tietokoneensa ruutua tuijotti ja tuomionsa antoi, pitää osata puhua tai ainakin jo tuottaa äiti, mamma, pappa jne. Voi tuska!! Miksei voida antaa jokaisen vauvan kehittyä omaan tahtiinsa ja pitää käyrät ja opukset vain suuntaa-antavina. Ihan hyvähän se on, että lisätutkimuksiin lähetetään mutta Juulin kohdallakin voitaisiin ihan hyvin odottaa kuukausi tai kaksi ja sen jälkeen vasta tehdä lähete lisätutkimuksiin, jos kehitystaso tahi pään koko ei lääkäriä miellytä.

Motoriikasta ei tullut tuomiota, vaikka ei vielä nouse pystyyn saatika kävele.

Kyllähän me mennään lisätutkimuksiin ja jos tuomiona on, että Juulissa on jotain " vikaa" niin sehän on sitten hyväksyttävä ja pyrittävä kuntouttamaan viallista osa-aluetta mahdollisuuksien mukaan.

No, eikös matkassa mukana ollut esikoinenkin pistänyt temppuilut pystyyn, kun vihdoin olimme pois lähdössä. Ei suostunut pukemaan päällensä vaan halusi jäädä leikkimään. Aikani jaksoin pyytää pukemaan mutta lopulta tein pojalle selväksi, että äiti lähtee, kunhan on saanut siskolle ja itselleen vaatteet päälle. Niinpä poistuin ulos ja poika jäi touhuamaan vaatteidensa kanssa. Eipä mennyt kauaa niin juoksi sukkasillaan ja haalari puoliksi päällä perääni. Ei ku poika takaisin sisälle ja olin auttamassa hanskoja käteen, niin poika sai kunnon hepulit. Siinä sai eräskin raskaana oleva äiti hyvää esimakua uhmaikäisen kanssa taistelemisesta. Teki mieli niille äideille sanoa, että älkää vaan koskaan ottako neuvola-aikaa päikkäreiden aikaan, tässä tulos. Lääkäriaika piti olla 12.40 niin vasta 13.40 otti meidät sisälle ja kotona oltiin kaikkien temppuilujen jälkeen 14.40.

Hei hulinaa, kotona syötiin välipalat ja sitten olikin aika lähteä Juulin ihotautilääkärille. Onneksi sain pojan miehen matkaan tungettua niin sain rauhassa lääkärin kanssa keskustella. Saatiin toinen lähete Hämeenlinnaan. Allergiatesteihin tällä kertaa. Ihotautilääkärille kerroin Juulin neuvolakäynnistä niin totesi että, etkai vaan oikeasti ole huolissasasi. Aikamme juteltiin ja selvisi, että tämä lääkäri on tehnyt aikanaan neuvola-lääkärin virkaa. Kummasti helpotti, kun sain jutella mukavan ja osaavan lääkärin kanssa.

Opemamma: Esikoisen koitos olisi perjantaina edessä. Kauhulla odotan sitä aamupäivää, kun nälkäisen pojan raahaamme väkipakolla sairaalaan. Joutuvat varmaan pojan sitomaan sänkyyn kiinni. Mies pääsee sinne mukaan, yksinhän en lääkärikammoisen pojan ja matkassa mukana olevan vauvan kanssa selviäisi.

Pepper: Ei päivähoitoasia ole pikkujuttu vaan todella iso osa koko perheen elämää. Ymmärrän hyvin sun tunteesi tässä asiassa.

Kaikille sairastaville paljon, paljon jaksamista.

Näin omanapaisena jälleen

Huhti

Vierailija
15/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva CALATHEA et eka yö meni noin hienosti pullosta vierottamisen kanssa. Nyt vaan sormet ja varpaat pystyyn et jatko menee yhtä kivuttomasti =)

HUHTIlla tais olla joko virkaintoinen lääkäri tai sit hyvin epävarma? On se kyllä kumma jos 8kk laitetaan tutkimuksiin kun ei sano mamma tai pappa!!?? Meillä tulee vokaaleita kovalla äänelle ja sit TÄTÄTÄTTÄ ja jotain muuta muminaa mut ei mitään mammoja tai pappoja. Mein kolmonen sanonu vielä 1½ vuotiaanakaan kun tää, äh ja ehkä pari jotain muuta. Nyt jo höpöttää enemmänkin.

HELMI nenässä oli täälläkin perjantaina eskarilaisella. Saivat onneks tk:ssa pois sen. Lääkäri sanoi et oli kerran onkinu yhden lapsen nenästä 8 pajunkissaa.

SEINÄT AHDISTAA täälläkin! Siis mä olen alkanu jo oikein odottamaan sitä et pääsen vuoden päästä töihin. Mäkään en kaipaa vanhaan hommaan vaikka se siellä odottaiskin. Mulla menee hermot ton kohta 7v kanssa kun on sellanen inttäjä-vastaanväittäjä-itkupilli-maailmanvahvin ja samoin tuon itsepäisen 2v kanssa. Kamala kiljunta alkaa heti jos jotain erehdyn ite tekemään, samoin äänivallit murtuu jos maito ei ole samantien nokan edessä. Raivostuttaa kun osais ite käydä pisulla potalla, kävisin vaan pyyhkimässä mutta kun on PAKKO päästä pöntölle ja sinne ei pikkuneiti vielä itse yletä edes korokkeella. Juokse sit nostelemassa pöntölle, sit ajetaan 10 sekunniks pois ja taas pyyhkimään. Pyöräilykypärä päässä pitää istua vaikka rattailla mentäis. NIIN ja vaikka kuin pidin hermoni siinä rasittavassa pukemisen opettelussa niin nyt kun neiti OSAISI pukea ulkovaatteet itse (sillä aikaa kun mä puen Toivoa) niin EI KÄY! Äiti pukee!!!!¤#/=/&¤%&¤&)=(=)(!!!!!

Meillä on onneks siinä mieles hyvä, et päivähoitopaikka ei voi olla kovin monen kilsan päässä kun kylä on sen verran pieni :D. Tän kevään oon pähkiny et haenko noille kahdelle pienimmälle php vai pk paikkaa... kummassakin kun on ne puolensa. Tautikierteiltä varmaan välttyis jos veis php:lle....

Jaahas, joku huutelee et " äiti pööntööö"

Peeveli ja Toivo

Vierailija
16/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAMSSA, miten eilinen vehnäaltistus meni?

Vierailija
17/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUHTI: siis mitä - likka kontrolliin kun ei puhu. Hyvää päivää, katsoiko se että tyttö olis 1v8kk eikä 8kk (eikä mun käsittääkseni puututa muutenkaan kuin vasta kaksivuotiaan puhumiseen...). Kummallista todellakin! Meillä Onni on kyllä jokellellut mämmämmää ja tätätätä - sitä kesti ehkä pari päivää ja tuosta on mennyt aikaa jo ainakin kuukausi. Välillä kuulen myös ääti, mutta en ajatellut yhtään, että se sillä vielä mitään äitiä tarkoittaisi tai että sellaista jo nyt vaadittaisiin!

OMPPUPOMPPU: osanotot läheisen poismenosta.

ALTISTUS: oltiin aamupäivä soija-altistuksessa. Menihän siellä monta tuntia, kun alettiin 1ml, 2ml, 5ml, 10ml, 50ml ja 100ml ja joka välissä riisuttiin ja puettiin ja tuijotettiin näppyjä -eikä saanut nukuttaa poikaa viiteen tuntiin! Ei tullut välittömiä oireita, joten mukaan lähti resepti soijamaitoon. Muutoin Onnin MITAT oli 8kk 7895g ja 69,5cm - paino oli kuukaudessa LASKENUT 40gr, mutta lääkäri ei kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Ehkä toi kokoaikainen liikekannallaolo on saanut painon tippumaan...

Niin joo, CALATHEAko oli pitänyt unikoulua? Tuo allergologi sanoi ekaksi, että ei ihme jos poika heräilee yöllä, kun annetaan nukkua kolmet päiväunet. Hohhoijaa, jos se on suurin meidän huolista. Mutta että unikoulua kehiin vaan kaikille jotka vielä öisin syö! Me aloitetaan sellainen heti, kun saadaan taas sopiva maito kehiin ja tilanne rauhoittuu.

HOITOPAIKKA: Pepperillä oli tällaisia huolia, toivottavasti saatte hyvät hoitopaikat ja suht läheltä. Mutta se mun täytyy sanoa, että olen tyytyväinen, kun meidän tytteli aloittaa ensi talvena kokopäivähoidon reilu 4-vuotiaana edelleen PPH:lla - ei kai se nyt vielä tarvitse PÄIVÄKOTIA? Vai missasinko jonkun pointin? Ja meilläkin on yksityinen hoitopaikka, samassa pihapiirissä tosin joten plussat siitä. Oisko kunnallinen jotain 30 egeä kalliimpi, luulisin, mutta mielellämme se ero maksetaan.

Terkuin KK

Vierailija
18/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muskarista kotiuduttu ja poika nukahti matkalla rattaisiin istuma-asentoon. Nyt pikkumies jatkaa uniaan omassa sängyssä, joten minulla on pieni hetki aikaa istua koneella.

Ihan ensiksi pitää Huhtille kommentoida tuota teidän neuvolakäyntiä. Jännää miten eri tavalla eri lääkärit kiinnittävät huomiota puhumiseen. Meidän neuvolalääkäri juuri viime viikolla kysyi, että kuinka poika juttelee tällä hetkellä. Sanoin hänelle suoraan, että olen LUKENUT, että tämän ikäisillä tulee tä-tä yms. tavuja, mutta meillä niitä EI ole vielä yhtäkään kuultu. Neuvolalääkäri, joka muuten on tosi huippu tk-lääkäri ja ottaa aina asiat vakavasti ja asiallisesti, ei ollut kommentistani yhtään huolissaan. Kysyi tunnistaako poika nimensä ja sanoin, että tunnistaa. Hän sanoi, että pikkuhiljaa voi alkaa opettamaan sanoja kuten auto, isi yms. En siis jaksa olla puhumattomuudesta kovinkaan huolissaan nyt, kun ääntä poika kuitenkin saa aikaiseksi. Kaikki aikanaan!

Pepper: Taistelumieltä päiväkodin suhteen. Ihan samalla tavalla minäkin asiasta stressaisin. Ehdin jo stressata samalla asialla, kun mietittiin miehen kanssa mun töihinpaluuajankohtaa ja hänen hoitovapaan pituutta. Soitinkin silloin jo kunnan päivähoitovastaavalle ja hän lohdutteli, että kyllä he pyrkivät aina järjestämään paikan lähipäiväkodista, jos hoitomuodoksi päiväkodin haluaa. Saas nähdä mikä on tilanne sitten elokuussa 2008, kun asia on ajankohtainen. Saa mies jatkaa hoitovapaata, jos ei mieleistä paikkaa löydy...

Mun oli pakko käydä myös lukemassa nuo Papunan kirjoituset. Hyvin olit kirjoittanut ja samaa mieltä ollaan täälläkin! Jokainen varmaan tekee juuri sen päätöksen mikä itsestä tuntuu parhaalta ja toisten päätöksiä ei pitäisi mennä tuomitsemaan.

Kaikille sairastaville lähetän edelleen paranimissäteitä.

Eloeppu ja kuorsaava pikkumies

Vierailija
19/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on nyt sitten selvinneet taudista, äiti vaan hermoilee tukkoisen nenän kanssa...Ääks. Henki ei meinaa kulkea ja suu alkaa olla aikas santapaperia. Esikoinen toimii " kakkavahtina" , ilmoittaa kun pienemmällä on tavarat toimitettu; kun äiti ei haista, äitillä on nenä tukossa, veikalla on tullu kakka. Vielä esikoista lainaten, jos ei haista niin sitten ei haista... :)

Olin itse viihteellä lauantaina, kyllä teki hyvää päästä vähän tuulettumaan. Aika kireätä meininkiä onkin ollut viime aikoina. Jaa, kävin viikko sitten myös " asennuksessa" , seuraavaan viiteen vuoteen meille ei sitten lapsia tule, siitä on nyt huolehdittu. Josko nuo hormoonit kulkis sitten vähän tasapainoisemmin tästä eteenpäin. Aikamoinen hinta tuolla härvelillä, 160 e jäi apteekkiin ja mukaani sain niin pitkän paketin ettei minun isoon kassiin edes mahtunut kokonaan...

Pikkumies oli 8 kk neuvolassa reippaat 10 kg ja 76 cm pitkä. Kasvukäyrän mukaan olisi pitänyt kasvaa vähän enemmän kun 3 cm kahdessa kuukaudessa...Eikös sen kasvun näin isolla kaverilla joskus luulisi tasaantuvan?? Lääkärikin tuumasi pojan sattuvan hyvin tuonne 10 kk lasten mitoille. Saa kohta opetella kakkaamaan pottaan kun ei meinaa jaksaa pitää heiluvaa jässikkää lavuaarin reunalla pyllypyykillä...Selällään kun ei viihdy kaveri kahta sekuntia kauempaa. Seisominen on tämän hetken in-juttu. Jokapaikassa vaan seisoa törötetään, sohvan reunaa pitkin kyllä kävellään. Alas tullaan jo ilman suurempia pyllähdyksiä.

Päivähoidosta, olen jättänyt jo kk sitten paperit päivähoitotoimistoon. Tällä alueella on tasan yksi perhepäivähoitaja, esikoinen olikin hänellä hoidossa, mutta hänellä on ryhmä täynnä :( Saa nähdä mihin sitten pojat pääsee. Päiväkoti olisi jonkun sadan metrin päässä mutta en vielä haluaisin sinne poikia viedä. Ehkä parin vuoden päästä sitten, esikoinen saa tutustua tuleviin eskarikavereihin sekä koulukamuihin. Tälle alueelle kuulemma palkattaisiin heti uusi pph jos vaan löytyisi ammattitaitoinen ihminen...Toivotaan että vuoden vaihteeseen mennessä löytyy...Tai että tälle tutulle hoitajalle tulee yllättäen kaksi paikkaa vapaaksi (mikä olisi aika ihme).

Olikohan mulla muuta...Miehen soitto katkaisi hyvin ajatuksen...

Muumu & boys

Vierailija
20/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostunut nainen heitti naapurinsa sähkösahan jokeen...Ei juma, koita nyt sitte nukuttaa mukulaa ulkona kun toinen sahailee ihan vieressä. Olen totuttanut pojan nukkumaan päiväunet ulkona, oma vika.

Hullu äiti teilasi mopopoikia lähiössä...Ajakaa vaan kaikki monttupyörillä ja piikeillä tästä meidän edestä (yritän edelleen nukuttaa sitä mukulaa...).

Pikkulintujen ja fasaanien joukkokuolema...Miten voi olla pikku talitissulla niiiiin kova ääni (joo, luovutin ja väsynyt pikkuherra on nyt sitten sisällä leikkimässä...).

Että terve vaan...Se siitä hormoonien tasaantumisesta sitten.

Muumu, lööppikuningatar...