Kuinka usein vaihdat lakanat?
Itse vaihdan monta kertaa viikossa. Rakastan puhtaita lakanoita.
Kommentit (26)
Kahden viikon välein. Vaihtaisin useamminkin, mutta sen verran on vihreää ajatusta, että olisi järkyttävää tuhlausta.
Vaihtaako joku oikeasti 2-3 kertaa viikossa, vai lukiko vaihtoehdon väärin ja tarkoitti 2-3 viikon välein...?
2-3 kertaa viikossa eli joka toinen päivä melkein, oikeastiko?! 2 viikon välein vaihdan itse.
Mulla on tavoite joka toinen viikko, mutta usein se venähtää, joten oikeasti varmaan noin joka 3. viikko vaihdan lakanat.
Vaihdan sitten vasta kun lakanat haisee ja kutittaa ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä kannata vaihtaa
Et vissiin sitten vaatteitakaan vaihda ikinä? Tai vasta sitten kun kangas kuluu niin puhki, että putoavat päältä?
Pyrin kahteen viikkoon, mutta monesti unohtuu ja pesen 3-4vkon välein. En tosin mene koskaan nukkumaan ilman, että olen käynnyt suihkussa ensin.
Riippuu eritteiden määrästä.Jos 4 kertaa köyritään viikossa niin silloin 4 kertaa..
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaako joku oikeasti 2-3 kertaa viikossa, vai lukiko vaihtoehdon väärin ja tarkoitti 2-3 viikon välein...?
Minä vaihdan, maanantaisin, keskiviikkoisin ja lauantaisin eli saunapäivinä. Helpottaa myös astmaoireita.
Lakanat kestää ehkäpä noin vuoden aktiivista käyttöä. Ostan pari satsia parin vuoden välein.
Kerran viikossa naapureiden kanssa, hyvällä tuurilla saan puuhtaan lakanan.
En vaihda lakanoita kovinkaan usein. Pesen kyllä kahden viikon välein, mutta laitan usein samat takaisin kuivurin jälkeen.
Aluslakana ja tyynyliina menee pesuun kerran viikossa. Pussilakanat 2 viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
En vaihda lakanoita kovinkaan usein. Pesen kyllä kahden viikon välein, mutta laitan usein samat takaisin kuivurin jälkeen.
Tämä onkin tosi kätevää. Teen samoin, mutta pesen lakanat noin 3 kertaa kuukaudessa. Aamulla pesuun, lounasaikaan kuivaukseen ja iltapäivällä sänkyyn.
Kolmen viikon välein. Tyynyliinat vähintään kerran viikossa tai tarpeen mukaan. Meidän elämä kulkee monilta osin kolmen viikon jaksoissa, joten tämäkin istuu siihen.