Pate Mustajärvi.Mitä jää mieleen?
Pate Mustajärvi on nyt kuollut.Mitä sinulle jää Patesta mieleen?
Kommentit (70)
En tykännyt koska vaikutti selaiselta humalaiselta riidan haastajalta kunten enemmistö suomalaisista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Ryyppääminen.
Tuohon aikaan ei ryyppäämätöntä muusikkoa ollutkaan. Kuului kuvioon samanlailla kuin Marshallin vahvistimetkin.
Popeda ja Ukkometso ainakin
Pate tulee aina olemaan legenda ja hänen biisit jäävät elämään vaikka hän on nyt poissa
Biisit ja musiikkinsa. Oli aika iso tekijä suomirockissa. Olen tavannut Paten todella monta kertaa .
Muistan, kun Mikko Alatalon toimittamassa Iltatähti-ohjelmassa tuli muutama kappale Popedan keikalta. Yhtye ei ollut vielä julkaissut ensimmäistä levyään tai se oli juuri ilmestymäisillään. Mauno soitti stereoo jäi silloin mieleeni.
Popeda teki mittavan uran. Itselleni Hullut koirat on merkityksellisin albumi. Se on kai jäänyt melko aliarvostetuksi.
Rockmies lähti mutta, niin kuin monen muun tämäntasoisen muusikon kohdalla, musiikkinsa ei katoa minnekään vaan sitä on esitetty ja tullaan esittämään jatkossakin monissa muodoissa.
Vierailija kirjoitti:
Dingo oli aika huonoa musaa
Hyvin keikat myi ja katsomot täynnä vaikka sinä et pitänytkään. 🤣🤣🤣
Kersantti Karoliina, Kaasua komisario Peppone, Sukset, Pitkä kuuma kesä... Onneksi ehdin nähdä Paten Popedan ohjaimissa vielä ennen hajoamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kuinka kiroili ja huusi pienille lapsille juovuksissa/lääkkeissä keskellä päivää puistokonsertin yhteydessä. Sika.
Joo, ei ollut woke.
Sori siitä, vassu.
Pate oli kyllä työväen miehiä ja esiintykin työväenjuhlissa paljon.
Mä elän vieläkin -cover. Se on viimeisin hänen tulkitsemansa biisi, jota on tullut kuunneltua Youtubesta.
Vierailija kirjoitti:
En voinut sietää. Rumakin kuin piru.
Katso peiliin.
Vierailija kirjoitti:
En voinut sietää. Rumakin kuin piru.
Nuorena kaunis poika. Sitten rumentui äkkiä vuosina 1983-1987.
1980- luku, Pate ja Vanhan kellari.... Olin juuri varannut Paten Helsingin- keikalle ensi kevääksi lipun. Sitten tulikin tieto peruutuksista. Voi sentään, taas meni hautaan pala omaakin nuoruutta.
Vierailija kirjoitti:
Elän vieläkin - Kersantti Karoliina.
Kävikö itse inttiä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä rocklaulaja oli, ennen kuin kangistui kaavoihin ja laulu meni maneerien toistamiseksi.
Hyvä laulaja ? Ei osannut laulaa, yhdellä keikalla kävin ja ei osannut laulaa ja oli humalassa, ei siis edes yleisöä kunnioittanut
Vierailija kirjoitti:
Jää mieleen se miten kertoi syövästä 16.10. ja nyt on jo poissa 26.12.
Ja se syöpä löytyi vain sen takia, että kävi kuvauksissa kaatumisen takia.
Tästä päättelen keukosyöpä, kun kylkiluut kuvattu.
Olihan Pate hieman toisen kaliberin MIES mitä nämä nykyiset vinkujat, keekit robinit sun muut tissiposket. Pitkä kuuma kesä! Lepää rauhassa mestari.
Olivat keikalla Kärkisten Helenassa aikoinaan huippuvuosinaan, jäi ylimielinen kuva kun pyysin Patelta nimmaria, se ensivaikutelma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän vieläkin - Kersantti Karoliina.
Kävikö itse inttiä?
Pate Mustajärvi oli sotilasarvoltaan reservin vääpeli.
Juice ja Pate istuivat aikanaan Paten olohuoneessa ja tekivät biisiä. Talon ulkopuolella oli jotakin duunareita kaivamassa ojaa. Pate katseli heitä ja sanoi Juicelle että perkele kun joskus tekisi mieli mennä itsekin taas kaivamaan ojaa ja tekemään äijäduunia. Juice sanoi silloin Patelle, että "kato Pate meillä jokaisella on oma paikkamme tässä maailmassa. Noi kaivaa ojaa, sun osana on laulaa". Tämä nauratti Patea jälkeenpäin. Juicea ei paljoa fyysiset hommat kiinnostaneet. Pate sen sijaan tykkäsi äijähommista ja oli myös aktiivinen reserviläinen aikanaan, vääpelin arvolla. Juice ei oikein tajunnut sitäkään, mutta he tulivat Paten kanssa hyvin juttuun.