Huutonetin " just-nyt-heti-myyjät" on takuuvarmasti AV-mammoja!
Lastentarvike puolella on eniten noita myyjiä, jotka vaativat maksun heti ja laittavat parin päivän päästä muistutusviestin.
Pitäishän teidän tietää, että lapsiperheessä ei aina ehdi nettiin heti.
Kommentit (51)
Mikä ihme siinä on vaikeaa?
mulla on ainakin yli sata palautetta ja kaikki 100% positiivisia, mikä antaisi syyn epäillä rehellisyyttäni postittaa tuote maksun tultua perille?
postiennako ajoku kerran kyseli, ja kun sitä jokun verran selvittelin niin sehän vasta olis ollut mielestäni monimutkainen juttu. ensinnäkin postissa piti olla joku postiennakkotili jonka kautta hommaa hoidetaan ja toisekseen se vaan olis tullut ostajallekin paljon kalliimmaksi ja mielestöni loppupeleissä paljon hitaaampi ja hankalampi vaihtoehto kaikkien kannalta.
mulla jää kaupat myös tekemättä joe ei muu sovi kuin postiennakko.
Toisaalta itse käytän paljon noutoa, jolloin ostaja näkee tavaran livenä ja maksu hoituu siinä samalla.
Kyllä Suomessa on vielä niin paljon rehellisiä ihmisiä, että homman pitäisi toimia (tai sitten olen tosi sinisilmäinen). Olen ollut paljon sekä ostajana ja myyjänä ja ainoat sanomiset on tulleet vaatteiden kunnosta, siis ostajana. On mainostettu " uuden veroiseksi" =kuin ostaisi kaupasta, " hyvä kuntoinen" =siisti, ehjä, muutaman kerran käytetty ja olleet jotain ihan muuta.
Huutonetissä on hyvä systeemi tuo palautteen antaminen, en edes harkitse ostoa jos on negaa. Positiivisten palautteiden saajat ovat poikkeuksetta olleet mukavia ja luotettavia myyjiä.
Itse en laita menemään postiennakolla vaan rahat tilille ja paketti Postiin. Vuosien varrella on kehittynyt muutamia " kauppasuhteita" ja näissä laitan paketin postiin, vaikka rahat eivät vielä olisikaan tilillä. Aina on rahat tulleet perästä.
Vierailija:
ensinnäkin postissa piti olla joku postiennakkotili jonka kautta hommaa hoidetaan...
No ei todellakaan pidä olla mitään tiliä! Ainoa " vaiva" postiennakolla lähetettäessä on se, että lähetyskorttiin pitää rastittaa kohta " postiennakko" .
Nykyään olen ihan ootellut kaksi viikkoa rauhallisin mielin, mutta alkaa kypsyttää ne pyynnöt lapsilisien ja muiden kelan rahojen odottelusta. Huutonet ei ole halpa paikka käytetyn vaatteen ostamiseen ja vähävaraisten pitäisi kyllä harkita sieltä huutamista.
Ei silti, enpä itse tarvitse näiden vetkuttelijoiden maksua elämiseeni, mutta avoimena odottavat " tapahtumat" esim. pankkitilin seuraaminen vaikkapa juuri lomamatkan aikana ei ole niin kovin kivaa puuhaa, kun itse oli loman suunnitellut huutonet-vapaaksi ajaksi. Ja noiden vaatteiden varjeleminen lapsen kiinnostukselta ja miehen innostukselta pukea niitä edelleen kiristävän pieninä lapselle (kun näyttää tutuilta) on myöskin pieni vaiva (ja sitten ne likaantuu ja muuttuu kuvauksesta). Onneksi mun mies alkaa jo oppia, että tietsikan vieressä olevaan vaatepinoon ei kosketa. Säilytystilaakaan ei ole lapsiperheillä yleensäkään kovin paljoa ja siksi olisi kiva päästä ylimääräisestä nurkantäytteestä eroon pian.
No ehkä en 3 maksupäivän systeemiin siirry, vaan jospa laittaisi aluksi kaksi viikkoa, niin pahimmat karsiutuisi ainakin.
muutama huutaja jättänyt huutonsa lunastamaatta ja kun siitä annat asiankuulvan negan niin jo vain saat negaa takas. tai nämä jotka haluaa ostaa tuotteen alle Hv hinnan. ja kun et myy kirjoitetaan kissankokoisilla kirjaimilla neutraali palaute TÄMÄ ON NEGA; ei myynyt tuotetta vaikka oisin ostanut....
Eniten ärsyttää nämä jotka ei ees huuda ja kun kohde sulkeutuu niin tulee viestiä että voisin tuon kohtees ostaa... jos sen haluaa niin ei kai oo vaikeeta huutaa...
nopea maksu ois muuten kiva. Viikko sitten sulkeutuneita kohteita eikä ostajasta kuulu mitään, vaikka olen viestiä laittanut. kuinkahan kauan pitää odottaa ennen kuin laittaa uudelleen myyntiin
Vierailija:
Mikä ihme siinä on vaikeaa?
Ei siinä mitään vaikeaa ole. Syy on se, että kaikki riski on kokonaan ostajalla. Mistään ei voi tietää, onko kyseessä huijari ja lähettääkö pakettia ollenkaan (kaikilla ei ole palautteita). Tietenkin jos on joku muutaman euron kauppa niin silloin tuo on ihan OK systeemi mutta jos on arvokkaampi tavara kyseessä niin en tod. laita rahoja kenenkään tilille.
" mulla jää kaupat myös tekemättä joe ei muu sovi kuin postiennakko"
Mulla taas jää kaupat tekemättä, jos ei sovi postiennakko.
Vierailija:
Vierailija:
ensinnäkin postissa piti olla joku postiennakkotili jonka kautta hommaa hoidetaan...No ei todellakaan pidä olla mitään tiliä! Ainoa " vaiva" postiennakolla lähetettäessä on se, että lähetyskorttiin pitää rastittaa kohta " postiennakko" .
Siihen korttiin laitetaan mukaan vain se tilinumero (oma tilinumerosi), jolle haluat rahat menevän. Mitään tilejä ei todellakaan tarvi perustaa! :)
Ostaja hyväksyy tämän huutamalla tuotetta! Mikäli toimitustapa ei miellytä, niin jättäkää huutamatta! Tarvii täällä alkaa ruikuttaa!!!
Vierailija:
Saa tarkastaa.
8:lle vielä. Tuo myjän postikuluriski on kuitenkin varsin pieni. Ostajalla on aina se riski, että menettää rahansa, eikä saa mitään. Tällaisia tapauksia tulee ilmi silloin tällöin.
Huutonetissä on paljon noita rahat tilille -> paketti postiin -ilmoituksia. Itse olen aina sanonut, että postiennakko tai ei tule kauppoja. Aina on kuitenkin kaupat tullut. Pitäisin kyllä aika hälyttävänä, jos myyjä ei suostu lähettämään postiennakolla. Varsinkin jos on vähänkään arvokkaampi tavara kyseessä.