Huutonetin " just-nyt-heti-myyjät" on takuuvarmasti AV-mammoja!
Lastentarvike puolella on eniten noita myyjiä, jotka vaativat maksun heti ja laittavat parin päivän päästä muistutusviestin.
Pitäishän teidän tietää, että lapsiperheessä ei aina ehdi nettiin heti.
Kommentit (51)
Koska siinä on riski, ettei ostaja lunasta tuotetta postista ja joudun itse maksamaan kulut. Ilmoitan aina kohteessa että postitan tuotteen, kun rahat tililläni TAI nouto. Näin onkin aina tapahtunut ja olen tyytyväinen.
Positiivista palautetta yli 120, ei yhtään neutraalia tai negaa. Luulisin sen kertovan, että olen luotettava myyjänäkin. Tuote lähte postiin 1-3vrk kuluessa siitä kun rahat tililläni.
Jos joku ei huuda, koska en myy postiennakolla niin sitten ei huuda, ei se sen kummempaa ole.
myyjien vain ei ole mikään pakko niihin suostua. joustoa ja luottamusta nettikaupoissa vaaditaan puoleen ja toiseen, mutta jos ehdot on selkeästi esim saneltu myyjän ilmoituksessa, on mielestäni turhaa vineemistä alkaa omia ehtojaan sanella jälkikäteen.
eihän kaupan kassallakaan aleta itkemään jos ei esim. luottokortti tai osamaksulla maksaminen sovi.
Vierailija:
Vierailija:
koska siinä on iso riski, ettei ostaja hae tavaraa. tilille rahat ja sitten lähetän tavaran. vien heti tuotteen postiin, kun olen rahat saanut. tekstiviestin laitan ostajalle, että tavara on matkalla ostajalle.entä ostajan riski? Ostajalla on se riski, että sinä et lähetä tavaraa ollenkaan.
Jos olet maksanut tyhjästä voit ottaa poliisiin yhteyttä, tietenkin. Mutta mitä myyjä voi tehdä lunastamattoman paketin kanna muuta kuin maksaa kiltisti palautuksen? Postiennakkosysteemillä hupihuutajat lisääntyisivät varmasti.
ja huomannut sitten et se onkin sulkeutunut jo :) aina mulla ainakin on kaupat onnistuneet näinkin ja minä olen myös myynyt näin,koska en minä ainakaan ole mikään palautteiden kerääjä,vaan tärkeintä on saada ne tavarat pois nurkista!!
Samoin ihmettelen myös noita hv-aivan-mahdoton-juttuja. Itse huudettiin esim telkkaria lähtöhinnalla 1e... Noh,se hv oli jotain 200e..?? Korotus oli siis muistaakseni 050c... HEH!!! Kaikenhuippu oli et niitä telkkoja myydään kaupassa 250e hintaan ja toi oli ollut käytössä muutaman vuoden...
Minäkin seuraan ennenkuin huudan niin myyjän palautteita,vaikka ois negaakin niin saatan huutaa,koska kyllä ne " kostonegat" erottaa aidoista negoista.
ei paljon nappaa jos ei joku voi sen takia huutaa kun en lähetä postiennakolla.
Voihan sen kaupan tehdä niin, että ostaja paksaa postikulut myyjän tilille, joka sitten lähettää paketin postiennakolla.
Jos esim. huutaisin kannettavan tietokoneen niin on se kuitenkin aika rohkeaa laittaa 500 ¿ tuntemattoman tyypin tilille toivoen, että sieltä tulee tietokone, eikä kiviä.
että mä en enää laita, jollei myyjä oo laittanut mulle ensin.. On jäänyt niin monta palautetta saamatta (ja mä en niitä ala kerjäämään) Ja mun logiikka tähän on se, että mä laitan myyjälle rahat tilille (eli hoidan osuuteni ensin) hän vois laittaa mulle sen palautteen.. Mä laitan sit, kun olen saanut tuotteen!
vain n. 30% ostajista vaivautuu ite laittamaan mulle palutetta...
enpä jaksa niistä itkeä, mutta tuntuu olevan kovin vaikeaa joillekin.
Vierailija:
myyjien vain ei ole mikään pakko niihin suostua. joustoa ja luottamusta nettikaupoissa vaaditaan puoleen ja toiseen, mutta jos ehdot on selkeästi esim saneltu myyjän ilmoituksessa, on mielestäni turhaa vineemistä alkaa omia ehtojaan sanella jälkikäteen.eihän kaupan kassallakaan aleta itkemään jos ei esim. luottokortti tai osamaksulla maksaminen sovi.
Onko joku väittänyt, että ostajan pitäisi saada sanella omia ehtojaan myynti-ilmoituksen vastaisesti? Usein ilmoituksissa kuitenkin lukee vain " nouto/postitus" . Tällöin on ihan ok kysellä myyjältä toimitustavoista ja näin olen tehnytkin. Jos ei päästä yhteisymmärrykseen -> ei kauppoja!
-33
Kerran myin rattaat jonnekin hevonkuuseen. Ihan halvalla myin ja niinpä eräs ' ostelija' halusi että lähettäisin se hänelle matkahuollon kautta rahtiennakolla. Rattaat lähti ja n. 3 viikon päästä aloin kysellä matkahuollosta, missä minun rahat viipyy. Paljastui että rattaat oli palautettu lähtöpaikkaan, koska niitä ei ollut noudettu. Jostain syystä matkahuolto oli kysynyt mun puhelinnumeroni numerotiedustelusta (olisi siinä lähetteessä ollut sekä minun että ostajan tiedot) ja olivat kuulemma kovin yrittäneet soittaakin. Liittymä vaan oli sellainen että siihen ei kuulunut puhelinkonetta lainkaan kun oli tietokoneliittymäksi firma hankkinut, joten eipä tietty kukaan vastannut.
No lopputulos oli se että maksamalla edestakaiset rahdit + vielä tietenkin sen ennakkomaksun sain rattaani pois matkahuollosta. Ostajaan otin yhteyttä, joka totesi että joutui sairaalaan, eikä voinutkaan käydä niitä hakemassa ja sairaalamaksuun meni rattaisiin budjetoidut rahat, joten ei ollut enää edes varaa niitä ostaa.
Eli jos ostajalla ei ole varaa maksaa minulle tilille, en lähetä kallista enkä halpaa, mutta noutamaan tietty saa tulla tai laittaa kaverinsa bulvaaniksi.
Itse en asu pk-seudulla mut etsimäni tuotteet usein sijaitsevat siellä. Ihmettelen kovasti kun lukee et nouto tai voin sovittaessa tuoda lähialuelle,mutta ei matkahuoltoa tmv.
Mites se tuonti lähialueelle on sen vaikeampi kuin viedä se tuote matkahuoltoon??
Vierailija:
Eli jos ostajalla ei ole varaa maksaa minulle tilille, en lähetä kallista enkä halpaa, mutta noutamaan tietty saa tulla tai laittaa kaverinsa bulvaaniksi.
tässä nyt siitä oli kysymys, ettei olisi varaa maksaa vaan siitä, että ison rahasumman lähettäminen oudolle tyypille on riskipeliä.
Jokainen tehköön kauppaa, kuten tykkää. Tästä asiasta voisi väitellä vaikka maailman tappiin...
postittanut huudon liian nopeasti.. Kukin taklaa tyylillään ja mieli muuttuu tuulen mukaan. Aivan turha nega.
Oletteko koskaan kuulleet postiennakosta? En ymmärrä, miksi joku suostuu laittamaan jonkun vieraan tilille rahaa toivoen, että tämä laittaa paketin postiin. Postiennakko on riskitön tapa molemmille osapuolille, eikä tarvi vääntää mistään rahojen tilillä näkymisistä.
ainakin jos jotain käytettyjä lastenvaatteita myy/ostaa.
Vai saako ne tarkastaa postissa ennen lunastamista?
jos ostaja ei lunasta pakettia, myyjä saa maksaa vielä postikulut takaisin kun on ensin maksanut postikulut + ennakkomaksu viedessään paketin postiin. Myyjällä on postiennakossa sellainen 20 euron turha riski.
ja minä ainakin olen myyjänä joutunut laittamaan jonkinlaisen rajan maksulle johtuen siitä että sitten niitä sai kysellä perään 2-3 viikon kuluttua kun mitään ei kuulu eikä näy...
on hieman ärsyttävää, ja sitten saa selitykseksi kaikkea ihmeellistä ei-uskottavaa taivaan ja maan väliltä.
tosin mulla raja maksulle on 9 arkipäivää ja on mielestäni todella kohtuullinen, varsinkin kun postittelenkin suht ripeästi itsekin tavarat sitten eteenpäin.
itse ajattelen asian näin: Jos ostan jotain, maksan sen heti, myös huutis kohteissa maksan kun vain saan tilinumeron, enhän kaupassakaan sano, että haluan tuon tuotteen, maksan sitten myöhemmin.
Tietenkin toivon, että postitus on yhtä nopeaa kuin maksuni.. Jos netissä huutaa pitää myös varmistaa, että pääsee koneelle kun kohde sulkeutuu jne..
Vierailija:
entä ostajan riski? Ostajalla on se riski, että sinä et lähetä tavaraa ollenkaan.