Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siskoni lapsi (6v.) ei ole ollut yötäkään ilman äitiä

Vierailija
23.04.2007 |

Äiti on viettänyt joka yön lapsensa kanssa, siis lapsi ei ole ikinä ollut yöhoidossa. Sairasta omia lapsi noin...mummokin on pyytänyt lasta yökylään, mutta tämä ylihuolehtiva äiti ei halua päästää lastaan helmoistaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vain ole mitään paikkaa, mihiin voisi mennä. Ap:n tapauksessa tosin oli toisin.

Vierailija
22/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo on lapsesta joku kohokohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökyläily oli ihanaa. Jos lapsi haluaa ja äiti ei päästä, siinä on munkin mielestä jo jotain sairasta.

Vierailija
24/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin vanhemmistani erossa vain leirien " ansiosta" , kun meillä ei edes ollut mummoloita tms. yökyläpaikkoja (pikkusiskoni ei leireille halunnut, miksi siis olisi pitänyt pakottaa?). Eipä ole tullut pieneen mieleenkään, että siinä olisi ollut jotain outoa saati sairasta! Ja siis hyvinkin itsenäisiä, ehjiä ja fiksuja aikuisia ollaan silti, vai ehkä sittenkin jopa juuri siksi...? Meidän vanhemmilla ei olosuhteiden pakosta nimittäin ole koskaan vissiin ollut pakottavaa fiilistä päästä meistä öiksi eroon, paitsi toki aikuisina sentään pois kotoa ;P Nyt nuo kylläkin tarjoavat meidän lapsille mummolan, jonne lapsenlapset pääsee mielihyvin yökyläänkin. Mutta onneksi eivät sentään ole tuputtaneet/painostaneet! Esim. pienten vauvojen paikka on minusta kyllä pääsääntöisesti vanhempiensa luona öisin, jos ei ole painavaa syytä muuhun järjestelyyn.

Ja meidän vanhemmat by the way ovat edelleen myös onnellisesti yhdessä, olleet kohta 45 vuotta :)

Vierailija
25/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut minun kommenttini, mutta kyllä minäkin aina välillä ihmettelen sitä, että jotkut tosiaan näyttävät haluavan lapsistaan eroon. Arkisin nähdään lapsia pari tuntia illassa, jos sitäkään ja viikonlopuiksi sitten laitetaankin lapset mummolaan.

Vierailija
26/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukutaidottomia? AP:n mukaan kyse oli siitä, että lapsi itse haluaisi, mutta äiti ei päästä. Eikö siinä muka ole teidän mielestänne mitään outoa? AP ei yrittänyt väittää, että lapsi olisi pakko vasten tahtoa jonnekin yöksi tunkea.

T. Se yksi, josta yökyläily oli lapsena kivaa ja jonka lapsi on nytkin mummolassa yökylässä, vaikka ikää on vasta 2v.

Vierailija
27/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä asia ei vain onnistu.

Vierailija
28/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten mummola ei ole kovin hyvä paikka lapselle, siellä esim. on täysin eri säännöt kuin kotona tai vielä pahempaa eli esim. lytätään lapsen itsetuntoa, huudetaan tms. ikävää. Ts. mummoon/vaariin ei voi luottaa 100%.

Äiti tuntee lapsensa parhaiten, ulkopuoliset eivät voi tietää, onko 6v aidosti halukas ja valmis yökyläilyyn vai ei. Vanhemmilla on myös oikeus punnita, mikä yökyläpaikka on luotettava ja hyvä. Väkisin ei ketään pidä yökylään pistää, jos ei ole pakko!

Vierailija
29/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se äiti tuntisi lapsensa parhaiten? Jopa paremmin kuin kaikkitietävä ap?

Vierailija
30/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista. Mutta yhtä mahdollista on, että äiti on ylihuolehtivainen/ käsittämättömän kiinni lapsessaan. Vaikea sanoa tapausta sen enempää tuntematta, mutta molemmat vaihtoehdot ovat mielestäni yhtä mahdollisia.

Vierailija
31/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaisi aika normaalilta, että äiti ottaa syyt niskoilleen mieluummin kuin kuuluttaa lapsen serkuille, mummoille ja tädeille, että lapsi ei voi tulla kun kastelee alleen tms.

Vierailija
32/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kultainen keskitie olisi tässäkin hyvä, mutta jos pitää oikeasti valita, niin ennemmin ottaisin itselleni ainakin ylihuolehtivan äidin kuin ihan ranttaliksi äitiyden heittävän tyypin. Sitäpaitsi joissakin maissa alle 10-vuotiaita ei pidetä koskaan päivisin hetkeäkään yksin eikä öitä ikinä molemmista vanhemmista samaan aikaan erossa... Ja nämä maat ovat vieläpä sellaisia, joissa kasvaa tosi avoimia ja sosiaalisia tyyppejä! :D

Itse olen " sortunut" laittamaan lapseni yökyläänkin, kun ovat itse mummolaan halunneet mennä. Vauvaa en kuitenkaan " itsenäistäisi" , ellei olisi jostain syystä ihan pakko.

Vierailija
33/33 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo tuli meille hoitamaan lapsia. Tämäkin oli käytännön pakko siksi, että itse olin viikon sairaalassa ja mies 2 päivää työmatkalla. Muuten lapsemme eivät ole nukkuneet ilman vanhempiaan. Eipä juuri ole ollutkaan ketään, minne veisi yökylään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan