Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sairas pitää olla, että joutuu osastolle mt-ongelmien vuoksi?

Vierailija
25.12.2025 |

Itsellä oli vaikea masennus ja töiden jälkeen vaan makasin sohvalla ja itkin. Lopulta älysin hakea sairaslomaa. Sainkin ja myös lääkityksen, mutta missään vaiheessa ei edes ehdotettu osastohoitoa. En ollut siivonnut moneen kuukauteen, pyykäsin, kun puhtaat vaatteet loppui, tiskasin kaksi haarukkaa kerrallaan ja kävin välissä itkemässä sohvalla. Toimiminen oli todella haastavaa. Pidin verhoja kiinni päivälläkin, etten näkisi naapureita ja roskat vein öisin. Kauppaostokset tilasin kotiinkuljetuksella. Tilanne aluksi paheni sairaslomalla ja lääkityksiä jouduttiin korjaamaan. Ihmetyttää vaan, kun porukka tiktokiin kuvaa osastolta myday -videoita täysin toimintakykyisinä. Toisille ei sitten edes anneta vaihtoehtoa, että pitäisikö käydä lataamossa. 

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vajaa kuusi vuotta sitten reilu kuusi viikkoa osastolla. Nämä olivat diagnoosit: F32.3 Vaikea-asteinen, psykoottinen masennustila, X84 Tahallinen itsensä vahingoittaminen muulla tai määrittämättömällä tavalla.

Monet ihmettelivät, miksi olin siellä niin kauan. Käsittääkseni se johtui siitä, että olin itsemurhayritysteni (3 kpl vuorokauden aikana) täysin selvinpäin. Ilmeisesti ei ole tyypillistä?

Kävin osastoaikana läpi Linity-hoidon ja olen näköjään edelleen hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän