Sukulaiset ihmettelee miksi en löydä naista koskaan
Onko vanhoille (Yli 60v) sukulaisnaisille tyypillistä kysellä ikisinkulta 30v mieheltä vuosi toisensa jälkeen että "Miksi et jo ota emäntää itsellesi" tai että "Milloinkas tuot tyttöystäväsi näytille"? Muutama päivä sitten kävin kahvilla erään sukulaisnaisen luona ja samat kysymykset tuli taas. Vastasin rehellisesti että en tapaa ikäisiäni naisia juuri missään kuin erittäin harvoin. Sitten hän kysyi että "No eikö kukaan niistä sun erittäin harvoin tapaamistasi naisista kolahda tarpeeksi"? Siis ajatteleeko ihmiset että kuka tahansa voi löytää parisuhteen aina silloin kun haluaa ja sinkkuus on muka aina täysin oma valinta? Sukulaistätini ilmeisesti olettaa että niistä erittäin harvoin tapaamistani naisista voin ihan milloin tahansa siitä vaan ottaa naisen itselleni eikä tainnut ollenkaan ajatella että ne naiset joita harvakseltaan tapaan voivat olla jo varattuja kuten suurin osa onkin
Kommentit (41)
En ole kiinnostunut miehistä.
T. AP
Tuli kyllä aivan saatanan paska fiilis kun sukulaistätini sitä taas kyseli silloin kun siellä muutama päivä sitten kävin. En taida aivan heti mennä hänen luo kyläilemään. Aikaisintaan ensi jouluna jos silloinkaan. Suvussani kaikki muut ovat aina löytäneet parisuhteen erittäin helposti. Esimerkiksi edesmenneillä isälläni ja sedälläni oli molemmilla elämänsä aikana useita naissuhteita
Vierailija kirjoitti:
Naista ei etsitä. Se tulee.
Ei tule. Se on varmaa. Sinun pitää etsiä se nainen. Oikeasti se ei ole edes vaikeaa, mutta vaatii omaa aktiivisuutta. Menet juttelemaan mukaville naisille ja jos joku ei ole kiinnostunut, niin siirryt puhumaan seuraavalle.
Pitää hyväksyä se, että kaikki eivät ole kiinnostuneita sinusta, mutta aina on ihmisiä, jotka myös on. Eikä se kiinnostuksen puute välttämättä johdu edes sinusta. Joku on varattu, joku ei halua juuri siinä hetkessä parisuhdetta jne.
Ei se niin mene naisillakaan, että vain istutaan ja odotetaan, ja puoliso tupsahtaa jostain. Ei, pitää olla aktiivinen, muuten jää ilman.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aina huvittavaa, kun kysytään "mikset OTA naista itsellesi".
Kun täällä Suomessa ei ole yksikään nainen otettavissa!
Minulla on ihan sama ongelma. En kohtaa vapaita naisia juuri missään ja jos kohtaan, en tiedä, miten heitä pitäisi lähestyä. Naiset ovat olleet elämässäni ohi kulkevia hahmoja.
Olen jo niin vanha, ettei minulta enää edes kysellä, olenko vielä sinkku. Kaikki tietävät sen ja jotkut ehkä luulevat, että olen homo.
Oletko sinäkin kenties hieman autistinen persoona kuten itsekin? Näin jälkeenpäin ajatellen olisihan niitä tilaisuuksia itsellä ollut, mutten niitä siinä tilanteessa tajunnut tai sitten halunnut tajuta koska se jotenkin kai pelotti liikaa poistua omalta mukavuusalueelta, joten olen elämäni sitten vaan tavallaan zombeillut läpi sen osalta.
Vasta tässä yli keski-iän pääsin ekakerran kokemaan millaista se oikeasti on, kun facen sinkkuryhmässä sattui tulemaan jopa pysyvämmänpuoleista vastakaikua kun viestiä laitoin. Yleensähän nekin menneet niin että viestittely-yhteys haihtuu pois ellei siihen panosta itse täysillä jatkuvasti joka on hyvin väsyttävää. Vähän kuin nuotio sateella joka sammu ellei koko ajan ymppää lisää puuta ja puhaltele. Tämä yksi sitten yllättäen osoitti sellaista pysyvämmän puoleista kiinnostusta. Seurasi muutaman kuukauden vähän yliampuva tapailu jossa oltiin täysin päättömästi tunteiden vietävinä ja lopulta se lopahti karuihin realiteetteihin ja suurimmaksi osaksi omaan kyvyttömyyteen olla toisen ihmisen kanssa. Joko se juna niinsanotusti meni jo tai sitten sitä junaa ei koskaan mennytkään, eipä tässä vaiheessa enää voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Tuli kyllä aivan saatanan paska fiilis kun sukulaistätini sitä taas kyseli silloin kun siellä muutama päivä sitten kävin. En taida aivan heti mennä hänen luo kyläilemään. Aikaisintaan ensi jouluna jos silloinkaan. Suvussani kaikki muut ovat aina löytäneet parisuhteen erittäin helposti. Esimerkiksi edesmenneillä isälläni ja sedälläni oli molemmilla elämänsä aikana useita naissuhteita
En usko, että hän tarkoitti pahaa, vaan toivoi, että olisit löytänyt jonkun. Parisuhte harvoin vain kävelee vastaan. Sinun pitää nyt aktivoitua naisrintamalla ja ottaa aktiivisesti kontaktia potentiaalisiin puolisoehdokkaisiin.
Sukulaistätisi ei kuulosta kovin kohteliaalta ihmiseltä. Voisikohan sille jotenkin nätisti tai vaikka ei-niin-nätisti saada taottua päähän, että nämä ovat yksityisasioitasi, joita sinun ei oikeastaan tarvitse avata hänelle sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko itsellesi puolison vai et?
Kuuluuko se sulle yhtään sen enempää kuin ap:n tädillekään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan sama ongelma. En kohtaa vapaita naisia juuri missään ja jos kohtaan, en tiedä, miten heitä pitäisi lähestyä. Naiset ovat olleet elämässäni ohi kulkevia hahmoja.
Olen jo niin vanha, ettei minulta enää edes kysellä, olenko vielä sinkku. Kaikki tietävät sen ja jotkut ehkä luulevat, että olen homo.
Minä taas tapaan, ja lähestynkin naisia, mutta saan aina kuulla etten ole tarpeeksi hyvännäköinen.
Ja paskan marjat. Kukaan nainen ei sano tuollaista miehelle päin naamaa. Paitsi jos mies jankuttaa ja vonkaa eikä kohteliaasti kieltäytyminen seurasta mene millään perille. Sitten on ruvettava jo tylyksi.
Alkuperäiseen kysymykseen, ennen tuollaista saatettiin kysellä ja kuului ehkä normaaliin keskusteluun. Nykyään aika epäkohteliasta ja urkkivaa. Paitsi jos itse otat asian puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ota barbaraa?
Mikset liikakansoita?
Miksi teillä ei ole yksityissaastutinta?
Mikset katso kummelia?
Mikset käytä emätinvoidetta?
Mikset opiskele putkimieheksi?
Mikset tarvitse silmälaseja?
Mikset meikkaa?
Mikset hanki mäyrää?
Mikset juo viskiä?
Miksi käytät sinistä paitaa?
Miksi sinulla on kaksi silmää?
Mikset sitä ja tätä? Häh? Miksi? Selitä selkokielellä että ymmärrän. Onhan meillä koko joulu aikaa.
Näitä vois oikeestaan ap käyttää vastakysymyksinä sukulaistädille 😁
Vierailija kirjoitti:
Haluatko itsellesi puolison vai et?
Tottakai haluan mutta kun en koskaan saa naisista edes ystäviä vaikka kuinka olen yrittänyt tutustua ja luoda keskustelunaiheita. Tuttavuus jää aina korkeintaan hyvänpäiväntuttavuuden tasolle naispuolisten ihmisten kanssa.
Netissä olen joskus yrittänyt tutustua naisiin ja luoda keskustelua mutta melkein aina naiset vaan alkavat ghostaamaan melko pian. Yritä siinä sitten löytää itsellesi parisuhde kun eivät edes halua tutustua enkä saa edes mahdollisuutta.
T. AP
Olen itse yli 60v. täti-ihminen. En kuuna päivänä kysyisi toiselta onko naista/miestä löytynyt. Tarpeeksi nuorena kuulin siitä koska halusin olla lapseton sinkku ja keskittyä opiskeluuni ja kutsumusammattiini. Eli tätikin voi olla lapseton sinkku ja tätihän voi myös olla setä. Vitsi, vitsi. Siis tarkoitan että otan osaa, kurjaa kun tentataan.
Vierailija kirjoitti:
No kai sä sanoit totuuden että sua on aina miehet kiinnostaneet enemmän?
En ole kiinnostunut miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Naisia lähestytään ystävällisesti samalla tavalla kuin lähestyt toisia miehiä. Kun kohtelet naisia ihan vaan ihmisiä, etkä potentiaalisina kumppaniehdokkaina, todennäköisyydet naisen hurmaamiseen kasvavat. Me naiset koemme ihan liikaa elämässä niitä "ooh, nainen, ihana, haluan!" miehiä esittämässä soidinrituaaleja kuin sellaisia miehiä, jotka osaavat suhtautua meihin ihan normaaleina ihmisiä. Tällaiset miehet ymmärtävät, että jokainen nainen ei ole automaattinen kumppaniehdokas, joka pitäisi jotenkin valloittaa nyt, vaan että jokainen nainen on mahdollisuus parisuhteelle, jos kaikki menee hyvin ja mies pitää juuri tästä kyseisestä naisesta.
Puhut samoin kuin mummolle/miehelle/tädille/nettikaverille, jota et ole aikeissa pokata. Kuten normaalille ihmisille puhutaan.
Minulta ei tentattu kumppaniehdokaista mitään, vaikka olen ikisinkku (luojan kiitos), mutta edesmennyt mummoni oli jatkuvasti tenttaamassa asunnon ostamisesta. Minä, pätkätyöläinen osa-aikaisessa paikassa minituloilla, jolle ei edes myönnetä asuntolainaa :)
Vierailija kirjoitti:
Netissä olen joskus yrittänyt tutustua naisiin ja luoda keskustelua mutta melkein aina naiset vaan alkavat ghostaamaan melko pian. Yritä siinä sitten löytää itsellesi parisuhde kun eivät edes halua tutustua enkä saa edes mahdollisuutta.
T. AP
Ei kannata mennä nettiin. Sen sijaan livenä kannattaa pitää silmät auki ja liikkua erilaisissa paikoissa joissa tapaat samanhenkisiä ihmisiä ja kyllä sieltä joskus löytyy joku jonka kanssa kipinöi. Kovin usein niitä ei tapaa, mutta eipä se kai ole tarkoituskaan! Minua ainakin vaan harmitti kun viimeksi koin kipinöintiä, koska olen jo naimisissa erään toisen kanssa jonka kanssa kipinöi. Sitä (sinkku)miestä harmitti varmaan vielä enemmän...
Tädit on sitä ikäpolvea, että otettiin se eka ihan OK vastaantuleva ja iskettiin hynttyyt yhteen. Omillakin vanhemmillani on jo toiset pitkät parisuhteet menossa, mutta rakkaudesta ei voi kyllä puhua näiden toistenkaan parisuhteiden kohdalla. Eivätkä omien tätieni parisuhteethaan ole kuulostaneet ruusuisilta. Yhdessä on oltu vaan, koska nyt vaan kuuluu olla joku, muuten on epänormaali.
Onneksi ollaan pääsemässä pois tästä sosiaalisesta painostuksesta parisuhteisiin ja ihmiset saavat ihan itse päättää haluavatko edes puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tapaan, ja lähestynkin naisia, mutta saan aina kuulla etten ole tarpeeksi hyvännäköinen.
Ja paskan marjat. Kukaan nainen ei sano tuollaista miehelle päin naamaa. Paitsi jos mies jankuttaa ja vonkaa eikä kohteliaasti kieltäytyminen seurasta mene millään perille. Sitten on ruvettava jo tylyksi.
Mistä sinä tiedät muiden naisten käytöksen? Alkaa tympimään tämä "naiset on ihania" mitä tällä palstalla paasataan jatkuvasti. Naiset on jotkut hyvin kaukana enkeleistä.
Naista ei etsitä. Se tulee.