Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin hoitaja

Vierailija
25.12.2025 |

Lähettää päiväkodin ryhmäkuvan   kaverilleen tai tuttavalleen, joka ei kuvassa ja kaveri, tuttava ei kuvassa olijoille sukua. Onko ok?

Mielestäni lievästi moukkamaista nimittäin periaatteessa se kuva kuuluu vain niille, jotka ovat  siinä kuvassa itse. Periaatteessa joo, voi aina kieltää oman lapsensa kuvaamista, jos ei mitenkään halua että päätyy vieraiden käsiin lapsen kuva, mutta ei kaikki sellaiseen halua ryhtyä, eikä pidä sitä niin vakavana, että niin kävisi. 

Vaikka ei pitäisi vakavana, niin silti toivoisi ehkä että ei levitellä ryhmäkuvia niille, jotka ei siinä mukana. 

Toki päiväkodin hoitajalle itsellä oikeus kuviin, mutta hänen ei pitäisi jakaa somen tai  viestin kautta kenellekään muulle sitä? 
En itse tekisi  niin ja ymmärrän, että joku ihmettelee, jos joku on tehnyt niin. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olisin tämä tuttava joka saa kuvia ihan rändom ihmisistä,niin sanoisin että lopeta. Mitä mä sellaisella teen? Käytän takan sytykkeenä. Ja tarvittaessa laitan päiväkodin johtajalle viestiä, että jos tuttava ei osaa lopettaa niin pomo hoitaa asian. Mä ainakin sanon kelle tahansa, ei kiitos en tartte tarpeetonta roskaa.

Vierailija
2/6 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oletus voi olla että jos joudut kuvatuksi, sen saa laittaa yleiseen jakeluun? Vaikka  laki sanoisi muuta esim. yleisellä paikalla kuvaamisesta, niin sitten on aina se käyttäytymis ja moraalipuoli asioissa. Ja mikä onkaan motiivi tuollaiselle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselen kyseenalaisesti yhden lastentarhaopettajan Facebook-postauksia, joissa on päiväkodin lapsia silleen mitä...

Vierailija
4/6 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kailkilta kuvassa olevilta/heidän vanhemmiltaan pitää kysyä ja olla lupa kuvan julkaisemiseen tai eteenpäin lähettämiseen, muuten toiminta on vähintään tietosuoja-/tietoturvarikos ja yksityisyyden loukkaamista.

Vierailija
5/6 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salassa pitovelvollisuus tuossa rikotaan.

Vierailija
6/6 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Ihmettelen kyllä, että miksi hän lähettää niitä kaverilleen. Ei mua kiinnostaisi pätkääkään saada ystäväni työkuvia. Eikä muitakaan kuvia suoraan sanottuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän