Aikuiset suosikkilapset
Huomaatteko paremman aseman muihin sisaruksiin nähden itse.
Kommentit (5)
Minulla on tahtomattani suosikkilapsi; eronnut pienten lasten isä, jolla on aina rahat loppu. "Lainaa" rahaa viikoittain ja vaikka tätä velkakierrettä katkaistakseni en pyydä takaisinmaksuja, on aina yhtä rahaton. Muille lapsille en voi antaa yhtä paljon rahaa, vaikka yksi vielä opiskeleekin, tämä rahaton on työssäkäyvä mies. Ärsyttää, mutta en voi olla auttamattakaan, koska lapsenlapset..
Vierailija kirjoitti:
Mä olen se 2.vaihtoehto ja sisareni on suosikki. Uskon että suosikki ainakin jossain määrin ymmärtää asemansa, koska jossain vaiheessa alkoi kohtelemaan myös minua alentuvasti. Vanhempamme eivät myönnä suosivansa häntä.
Meillä vähän sama. Luultavasti suosikki tuntee ylemmyyttä minuun nähden, koska hänellä oli huomauteltavaa elämästäni. Ihan sama, nyt ollaan aikuisia ja ei vaivaa enää.
Kyllä se on aina ollut jopa ihan vieraillekin ihmisille ilmiselvää, että siskoni on äitini suosikki. Esimerkiksi tänä aamuna äitini ei ole sanonut mitään minulle, mutta siskolle kyllä jutellut ja hyysännyt ruoat. Sisko viedään syntymäpäivänä syömään, minä saan viestin omanani. Joululahjat on aina sitä, mitä siskoni haluaa esimerkiksi joka joulu saan lahjakortin liikkeeseen, josta siskoni pitää ja minä en. Oon kyllä tottunut tähän ja en edes odota asioiden muuttuvan.
Suosikkisiskollani on omista lapsistaan toisesta tullut suosikklapsi, tuntuu kun toista lasta ei olisikaan. Hänestä ei koskaan puhuta, näyttää periytyvän tämä käytös.
Mä olen se 2.vaihtoehto ja sisareni on suosikki. Uskon että suosikki ainakin jossain määrin ymmärtää asemansa, koska jossain vaiheessa alkoi kohtelemaan myös minua alentuvasti. Vanhempamme eivät myönnä suosivansa häntä.