Millainen on vasemmistolaisen joulu?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Makumailmaltaan köyhä, kun kaikki liha on korvattu vegaanisilla lihankorvikkeilla. On seitankinkku, porkkalaa, jne.
Ai, minä en kyllä tuollaista ultraprosessoitua paskaa syö, jouluna enkä koskaan muulloinkaan. Kinkkua ja lohta oli eilen pöydässä. Pakastimessa karjalanpaistilihat mm. Kotimaista lihaa syön aina.
Lahjat haetaan naapureiden ovilta juuri ennen pukin saapumista. Vasemmistolaiseen ideologiaan kuuluu se, että muiden tehtävänä on tehdä heidän olonsa mukavaksi. Kyse ei ole varastamisesta, kyse on riistoporvarilta ottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Makumailmaltaan köyhä, kun kaikki liha on korvattu vegaanisilla lihankorvikkeilla. On seitankinkku, porkkalaa, jne.
Ei ollut korvikkeita tai "lihattomia liharuokia", vaan kasvisruokaa, kuten paputahnalla täytettyjä paprikoita ja sen sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Poltetaan pari kauppakeskusta, jotta ei tulisi kylmä.
Samalla luodaan töitä rakennusalalle toisin kuin saamattomat porvarit.
Hyvä joulu oli, näin vasemmistolaisellekin. Tällä palstalla on kovin yksipuolinen kuva vasemmistolaisuudesta. Itse äänestin useasti Claes Anderssonia, joka oli psykiatri, kirjailija ja muusikko. Itse olen akateeminen (matemaattis-luonnontieteellinen tutkinto) ja hyvätuloinen. Olen toisaalta aktiivinen reservin upseeri, mutta myös aktiivinen eläinsuojeluyhdistyksen jäsen ja kasvissyöjä. Harrastan purjehdusta ja kerään vanhoja kirjoja. En kuulu kirkkoon.
Olen samalla myös tyytyväinen veronmaksaja, sillä itsekin olen aikoinani hyötynyt erilaisista tuista. Vanhempani eivät olleet hyvätuloisia, ja sen lisäksi 90-luvun laman aikana molemmat olivat työttömiä, toinen muutaman vuoden ja toinen viisi vuotta.
Moderni humanistinen vasemmistolainen maailmankuva ei ole minäkeskeinen tai ahne, se on ihmis- ja ympäristökeskeinen ja ottaa huomion ihmisten erilaiset lähtökohdat ja elämäntilanteet, jotka voivat olla myös vaikeita ilman ihmisen omaa syytä. Verovaroista maksetut tuet tasoittavat ihmisestä itsestään riippumatonta hyvää tai huonoa tuuria. Systeemi ei tietenkään ole täydellinen ja on myös niitä, jotka käyttävät itsekkäästi systeemiä hyväkseen. Kokonaisuudessaan se on silti tuottanut enemmän hyvää kuin huonoa ja on siten ylläpitämisen arvoinen. Maailma toki muuttuu, eli reaaliteetit, joiden puitteissa toimitaan, muuttuvat. Kun talous on tiukalla, joudutaan kaikkialta leikkaamaan. Se on sitten valintakysymys kuinka paljon leikataan mistäkin, ja näin vasemmistolaisena, äänestän sen mukaan, ettei ihmisten perustoimeentulosta leikattaisi enempää kuin on välttämätöntä.
Miettii vain koko ajan miten saa kokkareiden yritystuet makseltua. Tai poliitikoiden puoluetuet.
Raamatun sijasta luetaan porukalla Marxin kuolemattomia viisauksia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä joulu oli, näin vasemmistolaisellekin. Tällä palstalla on kovin yksipuolinen kuva vasemmistolaisuudesta. Itse äänestin useasti Claes Anderssonia, joka oli psykiatri, kirjailija ja muusikko. Itse olen akateeminen (matemaattis-luonnontieteellinen tutkinto) ja hyvätuloinen. Olen toisaalta aktiivinen reservin upseeri, mutta myös aktiivinen eläinsuojeluyhdistyksen jäsen ja kasvissyöjä. Harrastan purjehdusta ja kerään vanhoja kirjoja. En kuulu kirkkoon.
Olen samalla myös tyytyväinen veronmaksaja, sillä itsekin olen aikoinani hyötynyt erilaisista tuista. Vanhempani eivät olleet hyvätuloisia, ja sen lisäksi 90-luvun laman aikana molemmat olivat työttömiä, toinen muutaman vuoden ja toinen viisi vuotta.
Moderni humanistinen vasemmistolainen maailmankuva ei ole minäkeskeinen tai ahne, se on ihmis- ja ympäristökeskeinen ja ottaa huomion ihmisten erilaiset lähtökohdat ja elämäntilanteet, jotka voivat olla myös vaik
Taisin juuri rakastua. Kaikkea hyvää tulevaan vuoteesi! Toivottavasti törmään joskus sinuun tai ainakin miespuoliseen kaksoisolentoosi 🥰.
Mä luulen, että tää naapurivaltion aloituksia. Yrittävät väkisin luoda kahtiajakoa suomalaisten väliin. Mut se ei ikinä tuu onnistumaan.
Oikein kiva on ollut! Hyvää ruokaa, lukemista, hautausmaalle kynttilät, talviuinti ja sauna, lautapelejä, elokuva, lahjat jakoon ja nyt aamupuuron keitossa. Toivottavasti sinullakin ja muilla palstalaisilla on mukava joulu.
Vähävaraisena vasemmistolaisena tein tietysti riisipuuron. Sitten perus laatikot ja lohta. Fazerin torttuja, vaaleita pikkuleipiä ja konvehteja.
Vierailija kirjoitti:
Harmaasuolattua kinkkua, muikunmätiä, graavilohta, sillejä, laatikoita, suklaata, elokuvia, ulkoilua, takkatulta, Harley Davidsonin puunailua, glögiä, bissee, jaloviinaa ja heavymusiikkia.
Jep. Meitä on neljää kansallisuutta koolla ja lisään listaan lohenmädin, vodkan, karjalanpaistin jossa on myös lammasta, erilaisia salaatteja ja tietenkin punkkua ja valkkaria. Ja sahtia.
Vierailija kirjoitti:
Joulupukki on punainen komentaja
Haha 😂👏🏻
Niillä on yksi varastettu... korjaan: Sosialisoitu omena, jonka ne jakavat ja laulavat Internatsionaalin.
Samanlainen kuin muutkin. 365 päivää vuodessa= elää muiden siivellä.
Et ole tainnut kuulla sivistysporvareista? Junttioikeistolle yleensä vieras käsite.