Himskatin kipeä kohta suun limakalvolla;mistä johtuu?
Olen ikäni kärsinyt silloin tällöin suun limakalvolle putkahtavista aftoista. Nyt mulla on jo kolmannen kerran ilmaantunut samaan kohtaan suun takimmaisen ylähampaan jonnekin sinne ihan perälle saumaan erittäin kipeä limakalvovaurio, mutta en näe sinne ylähampaiden takanurkaan peilillä, että mikä siellä oikein on?
Kielellä kun koettelen sinne, niin tuntuu tosi kipeältä kohdalta. Liekkö afta vai mikä lienet suusyöpä? Olen nyt joutunut pahentuneen närästyksen vuoksi syömään happosalpaajalääkkeitä melko paljon, että johtuisiko niistä refluksi/närästyslääkkeistä? Viimeksi oli niin kipeä, että alkoi jo säteilykipua tuntumaan ohimolle jne. Kipu kuitenkin hävisi kipulääkettä napsittuani pari päivää.
Mistä muuten saa ostettua hammaslääkärin ja hammashoitajan käyttämää sellaista pientä peiliä, jotta näkisin paremmin, mikä hitsi siellä on?
Kommentit (8)
Ei tuo kuitenkaan akuuttivaivalta kuulosta joten ei auta kuin odotella. Aftat paranee itsestään
Älä nyt vaan terveydenhoidosta kysy. älä ihmeessä. Kysy vaikka vauva.fistä, jonka vastaukset on vaihteluväliä kuolemantauti - finni.
Vierailija kirjoitti:
Hammasharja kova? Ienraja? Väkevä hammastahna? Afta?
Ei pitäisi olla konehammasharja kova ja toisekseen olen jo vuosikymmenien ajan käyttänyt sellaisia hammastahnoja, jotka eivät sisällä sellaista ainesta ( en nyt jaksa muistaa sitä kemiallista ainesosaa, mikä on aftaherkille paha), ja joka aiheuttaa aftoja suun limakalvolle.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt vaan terveydenhoidosta kysy. älä ihmeessä. Kysy vaikka vauva.fistä, jonka vastaukset on vaihteluväliä kuolemantauti - finni.
HAHAHHAHAHAHAAAA.... Ihan vaan vertaistukea haen täältä, sillä täällähän on pohdittu jos mitä milloinkin maan ja taivaan välistä vaivoja,
Hammasharja kova? Ienraja? Väkevä hammastahna? Afta?