Kokemuksia Älvsbytaloista?
Onko sinulla tai tuttavallasi omakohtaisia kokemuksia Älvsbytaloista? Onko esim hinta/laatu -suhde ollut kohdallaan? Oletko vaihtanut pakettiin kuuluvia pintamateriaaleja? Itse olemme kuulleet pelkkiä hyviä kommentteja. Toimitusajatkin kuulemma pitävät hyvin paikkansa. Oletko samaa mieltä?
Kommentit (4)
Tuttavapari on asunut aika tarkalleen 3v älvärissä. Ihan tyytyväisiä he ovat olleet, ainoa mistä ne ovat valittaneet olivat tapettimiehet tai heidän tapetointijälkensä siis. Se korjattiin.
Hyvä puoli älvärissa on se, että etukäteen tietää muuttopäivän ja itse ei tarvi tietää rakentamisesta oiekastaan mitään. Tontista riippuen voi tietysti tulla paalutus- tai muita kuluja perustusta tehtäessä.
Älväreissä ei ole mitään luxusta joten jos on aina halunnut lankkulattiat ja kotikylpylän niin valinta ei silloin ole älväri.
Jos ei itse osaa rakentaa niin nykyään on tosi paljon myynnissä rakennuttajien tekemiä taloja. Sellaiseen me päädyttiin :-). Ihan tarpeeksi oli silti tekemistä sisustuksen miettimisessä, laattojen etsimisessä ja valitsemisessa, kaapistojen valitsemisessa jne. Mitähän se itse rakentamien mahtaisikaan olla *huh!*.
Asukkaat valittivat lähinnä pitkää jonotusaikaa ja sitä että jonotusaikana heille ehti tulla lapsi ja toinenkin jo tulossa. Talo on siis auttamatta heti liian pieni (80m2). Rakentaminen sujui kuulemma hyvin ilman mitään sen kummempia ongelmia ja talo on perustalo eli ei mitään ihmeellisyyksiä.
Eniten Älvsbyissä valitetaan perustusten heppoisuutta, mutta siihen asiaan en kyllä itse osaa ottaa kantaa :(
Hyväähän siinä on se, että rakennuskustannukset on tiedossa heti alussa ja muuttopäivä myös.
Kannattaa ehkä katsella vertailun vuoksi muitakin valmis- tai avaimet käteen - ratkaisuja. Niitähän on jo vaikka kuinka monella eri firmalla. Ja jos teilläpäin on taloesittelyjä, siellähän saa hyvän kuvan talosta ja pääsee haastattelemaan mahdollisesti rakennuttajia ja talofirman ihmisiä.
Otsikko jo kerran lirvahti, mutta yritetään uudelleen.
Serkkuni juuri " rakentaa" älväriä. Itse olen rakennuspuolen ammattilainen, niin pitää sanoa, että se ei ole täysin RYLlin (lyhenne muistaakseni rakentamisen yleiset laatumääritykset) mukainen. Esimerkiksi vessan muovitapetista näkyy allaolevat naulat kohoumina eli paljon ei olla kittaukseen aikaa tuhrattu. Täytyy kuitenkin sanoa, että hinta/laatusuhde on kuitenkin kohdallaan.
Kannattaa vilkaista www.rakentaja.fi, sieltä keskustelupalsta ja kohta talopaketit. Sieltä löytyy useita keskusteluja " älväreistä" . ;o)