Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä
-ankeuttajia, jotka pyrkii hajottamaan kaiken ja pilaamaan toisten ilon
-rakentajia, jotka pyrkii puuttumaan asioihin ja parantamaan omaa ja yleensä muidenkin elämää, saamaan näkyvää muutosta aikaan tai ylläpitämään hyvää tunnelmaa
-sivustakatsojia, jotka ei puutu mihinkään, kattoo vaan tilanteita että eipä ole mun vastuulla. Voivat silti pitää itsestään ja omista asioistaan huolta.
Nää roolit toistuu tilanteesta riippumatta. Ei pidä ottaa itseensä siitä, mitä tyyppiä toinen on. Ankeuttajat on yleensä huonoksi, mutta rakentaja ja sivustakatsoja voi olla hyvä toimintamalli tulanteesta ja asemasta riippuen.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös Olla 4 ulottuvuus eli ?
Olisko älykkö? Hän kenellä on vastaus kaikkeen, ankeuttaja ja rakentaja pyrkivät kuitenkin dismissaamaan älykön.
Ei voi olla. Ap sanoi, että on vain kolmenlaisia. Sen täytyy siis olla totta.
Hyvin näkee, miten tässä ketjussakin ankeuttajien on vaan pakko tulla ankeuttamaan. On se kova se sisäinen pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ihminen voi olla eri roolissa eri asioissa.
Ei voi! Kyllä se nyt on tosi, että on vain kolmenlaisia ihmisiä! Ihan itse netistä luin!
Eikö nyt edes jouluna saisi vähän vaihdella? Aamulla saisiko sama henkilö rakentaa joulupuuta ja illalla ankeuttaa tunnelman vetämällä kolme pulloa kossua?
Sukupuoliroolit:naiset tunnelman rakentajina, miehet ankeuttajia ja sivustakatsojia. Hyvät miehet myös rakentajia.
Melkein kaikki muut ovat ankeuttajia. Varsinkin ne, jotka ovat kanssani eri mieltä. Minä olen rakentaja. Sivustaseuraajia ovat ne, joita näen metrossa istumassa. Niiden elämä on olla Truman Shown taustahahmoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ihminen voi olla eri roolissa eri asioissa.
Ei voi! Kyllä se nyt on tosi, että on vain kolmenlaisia ihmisiä! Ihan itse netistä luin!
Eikö nyt edes jouluna saisi vähän vaihdella? Aamulla saisiko sama henkilö rakentaa joulupuuta ja illalla ankeuttaa tunnelman vetämällä kolme pulloa kossua?
Juo nyt edes salaa komerossa ne kossut, ettei tämä swäppäily käy ilmi.
Hyvin Totta. Itse olin aikani sivusta katsoja kunnes otin itseäni niskasta kiinni. Hain opiskelemaan alaa mikä kiinnostaa minua. Pääsin sisälle ja opiskelin kovalla motivaatiolla ja innolla. Tein näytön josta odotan tuomiota. Asiakas oli ainskin tyytyväinen osaamiseni. Nyt on jo jatko-opiskeluun haettu. Sama ala.
Ei sitä mitään saa jos ei itse yritä. Ei edes manifestointi onnistu tyhjästä..
Pitää tehdä asioiden eteen jotain itse myös. Sitten universumi auttaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on 10 ihmistyyppia, niitä jotka ymmärtävät binäärilukuja ja niitä jotka eivät ymmärrä.
Siis onko tämä nyt taas jotain homoiluprobagandaa! Kaikkihan tietävät, että sukupuolia on kaksi. Mies ja nainen. Ne sitten jakautuvat kolmeksi ihmistyypiksi, joita ovat yötä päivää joka tilanteessa kehdosta hautaan. Ja minä olen rakentaja. Eksäni oli ankeuttaja. Meidän naapuri on sivustaseuraaja
Minä olen horoskoopiltani kalat, joten olen rakentaja. Anoppini on kaksonen, joten hän on ankeuttaja. Meidän naapuri on edelleen sivustaseuraaja.
Kirjassa Idiootit ympärilläni Thomas Erikson esittelee julkeasti neljä ihmistyyppiä. Nekin ovat ihan sukasta vedettyä tuubaa, kuten on myöhemmin paljastunut, mutta tekivät Eriksonille hiton paljon rahaa ennen kuin joulukakku lensi tuulettimeen kunnolla. Ja kyllähän niitä monet ostaa vieläkin ja vannoo niiden nimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös Olla 4 ulottuvuus eli ?
Olisko älykkö? Hän kenellä on vastaus kaikkeen, ankeuttaja ja rakentaja pyrkivät kuitenkin dismissaamaan älykön.
Ei voi olla. Ap sanoi, että on vain kolmenlaisia. Sen täytyy siis olla totta.
Sitä paitsi älykköjä ei oikeasti ole olemassa. Ja jos onkin, ne ovat kaikki siis niinku ihan tyhmiä ja sosiaalisesti taidottomia ja niillä menee muutenkin aika paljon huonommin kuin meillä muilla. Ne kaikki käyttää jotain Helly Hansenin takkiakin. Siis mieti. Helly Handsenin. Kesälläkin. Ja sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjassa Idiootit ympärilläni Thomas Erikson esittelee julkeasti neljä ihmistyyppiä. Nekin ovat ihan sukasta vedettyä tuubaa, kuten on myöhemmin paljastunut, mutta tekivät Eriksonille hiton paljon rahaa ennen kuin joulukakku lensi tuulettimeen kunnolla. Ja kyllähän niitä monet ostaa vieläkin ja vannoo niiden nimeen.
Ihmiset tarvii teorioita, joilla selittää toisten erilaisuutta. Kun siihen on joku malli, on erilaisuus helpompi hyväksyä tai ainakin sietää.
Eriksonin teoria oli, että toiset esim. ryhtyy nopeasti toimeen ja toiset suunnittelee ensin. Helppo huomata tuollainen ero käytännön elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tarvii teorioita, joilla selittää toisten erilaisuutta. Kun siihen on joku malli, on erilaisuus helpompi hyväksyä tai ainakin sietää.
Eriksonin teoria oli, että toiset esim. ryhtyy nopeasti toimeen ja toiset suunnittelee ensin. Helppo huomata tuollainen ero käytännön elämässä.
Näiden luokittelujen ihanuus on niiden helppokäyttöisyys ja näennäinen yleispätevyys. Stereotyyppiset puusilmäiset selitysmallit eivät valitettavasti erityisemmin yleensä auta ihmisiä sietämään erilaisuutta, vaan toimivat oikeutuksena kaikenlaiseen päättömään etikettien lätkimiseen, r@@ismiin ja sotiin, sekä itsen jalustalle nostamiseen. Vai onko useinkin joku omasta mielestään vaikkapa ankeuttaja aina ja koko ajan joka paikassa?
Horoskooppien takia ei ole sodittu, ja siinäkin luokitellaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Horoskooppien takia ei ole sodittu, ja siinäkin luokitellaan ihmisiä.
Joten ne ovat totta, koko ajan ja joka paikassa.
Kouluarvosanojenkaan takia ei ole sodittu, eikä hiustenvärin, vaikka niilläkin luokitellaan ihmisiä. Montako esimerkkiä osaat keksiä lisää?
Kyllä se jalkapallo veikkauspeleissäkin 1x2, on parasvaihtoehto x, silloin voi tulla tasapeli ykkösen tai kakkosen kanssa., varsinkin kun valitsee systeemin.
Olen selkeästi rakentaja. :) hyvää joulua kaikille.
Yrittää rakentaa tunnelmaa. Rakentaja.