Elämäni ensimmäisen kerran verta luovuttamassa
Luin tämän jo ennen luovutukseen menoa, mutta unohdin sen siinä sitten. Kotona sitten mietin, olisiko minun kuulunut saada tuo rautalisä?
Veripalvelun sivuilla siis lukee näin:
Veripalvelu jakaa luovutuksen yhteydessä rautatabletteja (á 50 mg) raudanpuutteen suhteen riskiryhmiksi tunnistetuille luovuttajaryhmille (kaikki alle 50-vuotiaat naiset ja kaikki 4 kuukauden välein tai sitä tiheämmin luovuttavat). Nuorimmille naisille (18-25 v. naiset) jaamme rautaa kaksi 20 tbl:n purkkia ja muille yhden purkin.
Olen alle 50v nainen.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Laitat te k-piikkiverta muille.
Mene hoitoon.
Ilmeisesti hemoglobiinitasosi olivat niin hyvät, eli eivät antaneet siksi? Joillakin naisillakin voi olla jopa "liian paksu" veri, eli luovuttaminen on hyvä jo oman terveydenkin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hemoglobiinitasosi olivat niin hyvät, eli eivät antaneet siksi? Joillakin naisillakin voi olla jopa "liian paksu" veri, eli luovuttaminen on hyvä jo oman terveydenkin vuoksi.
Oli hyvä, 148. Ehkä eivät siksi antaneet. . Ja ensimmäinen kerta kun oli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli hyvä, 148. Ehkä eivät siksi antaneet. . Ja ensimmäinen kerta kun oli.
ap
Mitös kaikkea suhun on ympätty? E-pillereitä, influenssarokotteita ja vielä mitä?
Ei anneta, jos hyvä on hemoglobiini. Joskus kysyneet, että haluatko. Minulla 155.
Luotan siis tähän :) Eipä siellä kukaan enää ollut vastaamassa puhelimeen kun tämä tuli mieleen. Eikä taida olla koko loppuviikkonakaan.
ap
Jos kuulut riskiryhmään, niin ois kuulunu