Käyttekö katsomassa balettia tai oopperassa
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Balettia voi katsoa, kun Googlaa englanniksi esim. Swan lake full ballett(Joutsenlampi) ja video. Samoin Cinderella full ballett(Tuhkimo), Alice's adventures In wonderland full ballett(Liisa Ihmemaassa), Sleeping beauty full ballett(Prinsessa Ruusunen).
Kiitos näistä !
Vierailija kirjoitti:
Laittaa googleen Giselle Areena, niin siellä katsottavissa. Ja jos haluaa katsoa vaikka Saiturin joulu-baletin niin googlaa A christmas Carol full ballet. Ja jos Pähkinänsärkijä niin Nutcracker full ballet. Itse olen katsellut. Ja vaikka englanniksi googleen niin ei haittaa mitään, koska baleteissa on vain musiikki, ei puhuta.
Kiitos!
Jouluna suosittelen katsomaan youtubesta Pähkinänsärkijän. Nutcracker, vaikka Bolshoi-teatterin versio. Jouluaiheinen ihana baletti.
Olen oopperafani, joten käyn katsomassa kaiken, mitä Kansallisooppera tarjoaa, mieluisimmat esitykset useampaankin kertaan. Savonlinna on must joka kesä, ja ulkomaan lomakohteetkin valitsen sen mukaan, mitä oopperaa niissä on tarjolla. Balettinäytöksissä käyn harvoin, ehkä kerran vuodessa.
Kerran piti oopperassa käydä kun silloinen tyttöystäväkandidaatti halusi viedä minut, mutta hän perui sen jostain syystä. Sama kävi seuraavan 6kk aikana nykytaidemuseon ja kansallisteatterin kohdalla, ja siinä kohtaa vaihtuikin sitten kandidaatti. Kolme hutia ja ulos.
Perinteinen suomalainen näyttämötaide kiinnostaa kaikissa muodoissaan. Edelleen harmittaa, että en päässyt kokemaan Minna Tervamäen kansallisbalettiaikaa tai Jouko Turkan teatteriohjauksia livenä. Nykyään teen toisinaan viikonlopun, johon kuuluu yksityislennot, hotellihuone ja liput kansallisoopperaan Suomeen.
Rakastan klassista balettia livenä. Olen nähnyt prinsessa ruususen, joutsenlammen 3 x, pähkinänsärkijän (-en tykännyt) ja lumikuningatar oli upea! Operetti oopperan kummitus on yksi suosikkini. Varsinaisista oopperoista en tykkää.
Laittaa googleen Giselle Areena, niin siellä katsottavissa. Ja jos haluaa katsoa vaikka Saiturin joulu-baletin niin googlaa A christmas Carol full ballet. Ja jos Pähkinänsärkijä niin Nutcracker full ballet. Itse olen katsellut. Ja vaikka englanniksi googleen niin ei haittaa mitään, koska baleteissa on vain musiikki, ei puhuta.