Vatsanpuruja
Kuinka olette helpottaneet vauvan vatsavaivoja? 8-viikkoisella on paljon ilma vatsassa ja kakka tulee kerran viikossa, napatyräkin kuplii. Syö enimmäksen äidinmaitoa, iltaisin pari syöttöä Nan-korviketta. Tuntuu että kaikkea on kokeiltu, mm. mallasuutetta, erilaisia asentoja, taputelua, hierontaa, kanniskelua jne... Kaikki neuvot ovat kalliit, kiitos!
Kommentit (2)
Oon tän tänne toisiin ketjuihin jo laittanutkin, mutta meillä auttoi kun aloin neuvolan suosituksesta syöttää poikaa vatsallaan, eli mä selälläni ja poika mahallaan mun rinnan päällä. Ilmavaivat ei välttämättä vähentynyt mutta pierut tuli jotenkin helpommin, ei tarvinnut enää niin äkistää. Nyt poika 4 kk ja enää en päivällä imetä mahallaan mutta yöllä kyllä. on helppoa, siihen voi itsekin nukahtaa kun poika syö...
Toivottavasti apu löytyy!
eka yönsä nukkui 8kk iässä kokonaan. Oma ruokavalioni oli imetysaikana tosi suppea, kun kaikki tuntui aiheuttavan vatsanväänteitä. KAkkasi tosi harvoin ja se selvästi vaivasi. Kävimme 3 kertaa vyöhyketerapeutilla ja jo alkoi kakkaa tulla. Mutta joka päivä hieroin jalkapohjia ja vatsaa vyöhyketerapeutin näyttämällä tavalla, muuten vatsa jumi. (ennen en uskonut lainkaan tähän " hölynpölyyn" )
Vauvan röyhtäyttäminen on tosi tärkeää ja varsinkin pullosta vetää ilmaa helposti. Jos röysky ei tule, niin nostaa vaikka pystyyn hetken kuluttua uudelleen. VAtsallaan olo käsivarren tai polvien päällä helpotti joskus. Cuplatonit ja rela-tipat pahensi meillä, mut se on yksilöllistä. Yleensä illat piti kantaa hytkyvillä askelilla...
Meillä onneksi 3kk oli sellainen rajapyykki, jolloin jonkin verran helpotti ja lopullinen helpotus tuli sitten iän ja liikkumisen myötä. Myös vauvan ruoan kanssa piti olla tarkkana reiluun 1v saakka hyvinkin. aika auttaa, jos ei muu. Jaksamista, rankkaa se on. :)