Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koin joulun ihmeen - hyväntekijä auttoi

Vierailija
23.12.2025 |

Eilen tapahtui jotain ihmeellistä. Suomalainen yrittäjä tarjosi monille pienituloisille perheille/talouksille jouluapua, mm. jouluruokakassin ja lahjakortin ruokakauppaan. Minut pyydettiin käymään paikan päällä aiemmin erityistä muistamista varten. Odotin ehkä jotain 50€ lahjakorttia maksimissaan, kiitollisena ja nöyränä tietysti.

Tää yrittäjä antoikin minulle ja lapsilleni 15 x 50 € lahjakorttia ruokakauppaan JA 1500 euroa käteistä!! Olin lapseni kanssa näitä hakemassa niin oltiin molemmat ihan puulla päähän lyötyjä eikä saatu sanaa oikein suusta edes alkuun, kun tuntui niin epätodelliselta. Itku meinasi tulla ja kiittelin varmaan kymmenen kertaa.

En uskalla kertoa tästä kenellekään, kun tiedän että ikävä kyllä jopa läheiset tai kaverit olisivat kateellisia tästä.

En tiedä vielä mihin kaikkeen tuota rahaa käytän, iso osa menee lapsiin liittyviin juttuihin joista on rahanmenoa tiedossa (en halua kertoa tunnistettavasti eli siksi ilmaisen näin) ja mietin oisko nyt varaa ostaa muutama uusi huonekalu tosi rumien ja jo romujen tilalle (esim sohva rikki ja keittiön tuoleista ruuvit sinkoilee, yksi tuoli neljästä uo rikki, ostin sen pöytäryhmän joskus 2007). Tietysti yritän säästellä lahjakortteja ja rahaa niin että niistä on meille apua ja iloa koko vuodeksi.

Eilen minusta ja minun lapsesta kyllä tuntui, että saatiin unelmien joulu vaikean vuoden lopuksi. (Meillä on perheessä sairautta ja pitkäaikaista köyhyyttä. En pysty käymään töissä, mutta teen pienimuotoisesti vapaaehtoistyötä auttaen muita siinä missä voin.)

Toivon kaikille muillekin pienituloisille jotain valonpilkahdusta, lämpöä ja iloa elämään ja jouluun! 

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse köyhänä välttelen ruokakauppaan menoa joulun alla. 

Mietityttää vain, kuinka moni oikeasti köyhä käy joulun ruuhkapäivinä kaupassa? 

Vierailija
82/82 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asia. Mietin saavatko yksin asuvat koskaan mitään apua. Koska osalla ei enää lähisukua elossa. Eikä lapsia. Siksi riittävä kuukausittainen valuutta olisi tärkeä. On vain minituki ja leikkuri joillakin. Tai ulosotto.

Jos yksiasuvalla ei ole yhtään säästöjä siinä vaiheessa kun vanhemmat ovat kuolleet, on hän kyllä ryssinyt kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla