Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressitön joulu ilman sukulointia ja järjestämistä

Vierailija
23.12.2025 |

Tänä jouluna päätimme puolison kanssa viimein viettää omassa kotona oman perheen kesken juuri niin kuin haluamme. Ei vierailua sukalaisilla ympäri Suomea velvollisuuden tunteesta. Ei muuta kuin pienet lahjat jokaiselle. Ostettiin valmiiksi mitä teki eniten mieli, täysi joulupöytä käytiin ravintolassa syömässä jo viikko sitten. Siivotaan samalla tavalla kuin kaikkina muinakin viikkoina. Koristeltiin hiljakseen se mitä jaksettiin. Koko loma omassa sängyssä pölyisten vieraspatjojen sijaan.

Lapsena meillä oli aina kotona raivosiivous ja leipominen, koska kaikki piti olla täydellistä ja tehdä itse. Aikuisena omilla vanhemmilla sama jatkuu, ja sen lisäksi on aina syyllistystä, jos on viettänyt jouluaaton muualla kuin heidän kanssaan. Olen oppinut vihaamaan joulua, mutta ehkä se tästä muuttuu paremmaksi!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisi itse kirjoittanut! Onnea valaistumiselle ja kippis ihanalle joululle! 

Vierailija
2/4 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa piti huolen, että ylimääräistä ei rehkitä. Muovikuusi on laitettu pystyyn ja led-kynttelikkö pöydälle. 

Lahjat vielä paketoimatta, ne pitää hoitaa.

Jääkaapissa on jonkin verran jouluruokia. Kaapissa suklaata. Eikä ressaa yhtään. Tiedä vaikka käytäs huomenna mäkissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikilla on noin. Etkö tiedä?

Vierailija
4/4 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikilla on noin. Etkö tiedä?

Niillä tuhansilla ihmisillä jotka parhaillaan painavat motarilla jonossa velvollisuussukuloimaan ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi