Tunnetko ketään Mensan jäsentä, joka ei ole elämässä menestynyt?
Kommentit (40)
Eikös mensan jäsenet ole kaikki jotenkin yksinkertaisia.
Tunnen mä mensalaisia. En tiedä kuinka hyvin ovat pärjänneet. Eivät ole mitään erityisen lukeneita.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen mä mensalaisia. En tiedä kuinka hyvin ovat pärjänneet. Eivät ole mitään erityisen lukeneita.
Tunnet feikkimensalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Eikös mensan jäsenet ole kaikki jotenkin yksinkertaisia.
Ai kännykän keksijät sun muut? Keksi itse uutta!
Niillä jotka minä tunnen on jostain syystä heikonlainen suuntavaisto. Eksyvät helposti. Eivät ne sen erikoisempia ole kuin tavallisen älyn omaavat.
Äitini tiedän. Oli perushoitaja, joka alkoholisoitui 90 luvun laman aikaan lopullisesti. Jäi työttömäksi, eikä koskaan enää sen jälkeen työelämässä juuri ollut. Opiskeli vielä jotakin sen jälkeen, mutta se ei auttanut. Tappoi itsensä 2009. Meidän suvussa on paljon tosi teräviä ihmisiä, mutta ylisukupolviset traumat on estäneet toisia hyödyntämästä järkeään.
Älykkyydellä on monta ulottuvuutta. Tiedän muutaman todennäköisesti hyvin älykkään ihmisen jotka eivät kuitenkaan ole elämässään oikein saaneet mitään positiivista aikaan, vaan elämänpolku on täynnä rikkinäisiä parisuhteita, katkeruutta ja päihteiden kanssa toilailua.
Parhaiten elämässään menestyneet (vahva parisuhde, elämä tasapainossa, materiaalista vaurautta ja onnellisuutta) omaavat ihmiset tuppaavat usein olemaan ennen kaikkea tasapainoisia. Sitten jos tasapainoisuuteen yhdistyy vielä hyvät tunneälyn ja loogisen päättelyn ominaisuudet ja hyvät sosiaaliset- ja ihmissuhdetaidot niin avot.
Pelkkä yksittäisen yhden ominaisuuden (älykkyys) poikkeuksellinen vahvuus ei välttämättä yksinään riitä, vaan saattaa jopa kääntyä taakaksi ja johtaa ulkopuolisuuden tunteeseen tms.
Maailmanhistoriasta löytyy vaikka kuinka paljon esimerkkejä ihmisistä joita on pidetty neroina, mutta joiden yksityiselämä on ollut todella tuskallista kaaosta vailla onnellisuuden häivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Niillä jotka minä tunnen on jostain syystä heikonlainen suuntavaisto. Eksyvät helposti. Eivät ne sen erikoisempia ole kuin tavallisen älyn omaavat.
Yksi julkkis sanoi myös näin TV:ssä, aivothan on kuin lihas, pysyy terävämpänä kun joutuu ratkomaan arjessakin erilaisia ongelman ratkaisutaitoja.
Yli-laudalla on paljon luusereita jotka vilauttelee kuvia Mensakorteistaan
Tunnen. Enkä nauranut. Älykkyys ei esim. takaa kunnianhimoa.
Mensan testeissä testataan joidenkin geometristen kuvioiden yhteenkuuluvuutta, että semmoista ns älykkyyttä.
Kielellistä lahjakkuutta niillä ei ikinä ole.
Jos juuttuu johonkin mensatestin tulokseen ja rakentaa elämänsä sen päälle ni. kyllä todella heikoilla ollaan. Kuten ap.
Ensin pitäisi määritellä menestys.
Mensan jäsenissä on aika tavallisissa ammateissa olevia myös: julkisuudessa on haastateltu esimerkiksi baarimikkoa, joka on Mensan jäsen.
Niistä testeistä saa yleensä parhaan tuloksen ylioppilastutkinnon suorittamisen aikoihin sillä kyse on ihan samanlaisesta kaavamaisuudesta.
ADHD-lääkkeitä vetävät saa parempia tuloksia sillä Mensan testeissä on kyse keskittymisestä ja nopeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Enkä nauranut. Älykkyys ei esim. takaa kunnianhimoa.
Jostain syystä mensalaisissa on paljon tai jopa enimmäkseen sellaisia, jotka eivät ole erityisen menestyneitä. Mahdollisia selityksiä:
- Yhdistys vetää puoleensa lahjakkaita laiskureita
- Ne testit kiistattomasti mittaavat jotain, mutta ehkä eivät sittenkään mitään erityisen hyödyllistä
Vierailija kirjoitti:
ADHD-lääkkeitä vetävät saa parempia tuloksia sillä Mensan testeissä on kyse keskittymisestä ja nopeudesta.
Etenkin nopeudesta
Vierailija kirjoitti:
Mensan testeissä testataan joidenkin geometristen kuvioiden yhteenkuuluvuutta, että semmoista ns älykkyyttä.
Tällee.
Joko BB-muikkeli on miljonääri?