Miksi ihmeessä en panostanut lukioon silloin, kun sen aika oli =o(!!
Nyt olisi niin paljon helpompaa hakea jatko-opiskelemaan - tahtoisin lähteä lukemaan yliopistoon psykologiaa, mutta yo tutkintotodistus määrittää 60%, valintakoe 40% =o/.
Voisiko lukion käydä uudelleen? (Vaikka olen sen jo kerran käynyt, kirjoittanut vuonna 1997).
Kommentit (5)
ja sinua kiinnostivat pojat, enemmän kuin lukeminen.
Mutta älä huoli, voi siitä huolimatta pärjätä elämässä. Se voi olla vähän haastavampaa, mutta hyvät tyypit löytävät aina paikkansa!
Kaupan kassoja mitenkään mollaamatta, olen nähnyt siellä niitä lukiokavereitani, jotka kirjoittivat paremmin kuin minä ja musta tuli sentään akateemisesti koulutettu pomo. Jos sekään nyt mikään ansio on sinänsä. ;-) Palkkapussin kokoa mittarina käyttäen ainakin olen pärjännyt kiitettävästi.
Pointtina on, että jos et pääse tuonne kouluun niin löydät varmasti jotain muuta mukavaa!
En tiedä, onko tällaista psykologiassa, mutta meillä oli tämäkin vaihtoehto. Tosin sitten niihin kokeisiin pitääkin panostaa raivona!
Muistan kuinka yliopistolla vähän " kilpailtiin" siitä kenellä oli huonoin keskiarvo yo-todistuksessa ;)
eikö ole joku tietty aika, jonka jälkeen sitä ei enää huomioida?