Voiko joululeivonnaiset ostaa?
Äitini syyllistää minua kun en leivo jouluksi. Hän ei itse jaksa mutta kaikkea pitäisi saada. Voisiko jotain ostaa?
Kommentit (19)
Kyllähän noita myydään kaupoissa, mutta maku ei ole sama kuin itse tehdyissä. Joulutortut on todella nopeita tehdä valmiiksi kaulituista taikinalevyistä. 10 joulutortun tekemiseen menee noin 15 minuuttia + paistoaika.
Mitä joululeivonnaisia siis haluaisitte? Oletan, että vietätte joulua yhdessä. Siis valmiista taikinasta tortut ja piparit, helppoa, kelpaisiko?
Paistovalmis joulutorttu, vieläkö on liian vaikeaa?
Piparien teko on niin helppoa, että 3 v:kin osaa. Tähtitortut ovat pahoja.
Kaikki joululeivonnaiset voi ostaa.
kaupat on urbaanilegendaa eli ostaminen mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Piparien teko on niin helppoa, että 3 v:kin osaa. Tähtitortut ovat pahoja.
Tee kiinalaisen kukan muotoisia, kuivat kohdat jää pois. Alla malli
https://www.myllynparas.fi/reseptit/kiinalaiset-kukat
Ei voi. Mitään joululeivonnaisia tai -ruokia ei voi ostaa, vaan itse on kaikki tehtävä. Tortutkin siitä asti, että lypsät lehmän, kirnuat voin...
Ei vaan. Eiköhän kaiken saa valmiina. Kuivakakut ehkä pitää leipomosta hakea, jos niitä haluaa?
Raakapakastettuja pullia ja jutskia sieltä kaupasta osta ja paista uunissa. Sano että itse leivoit.
Minä tein mokkapaloja ja se on nopea tehdä itse.
Juuri haettiin leipomosta pari jouluista kuivakakkua eli voi myös ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noita myydään kaupoissa, mutta maku ei ole sama kuin itse tehdyissä. Joulutortut on todella nopeita tehdä valmiiksi kaulituista taikinalevyistä. 10 joulutortun tekemiseen menee noin 15 minuuttia + paistoaika.
Ei se ole valmistaikinasta valmishillolla yhtään sen itsetehdympi kuin kaupan paistama.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole? Ei kai se valmispakasteena ostettu taikinalevy ole sen kummempi kuin valmis torttu.
70-luvulla ei näitä pakastetaikoinoita juurikaan ollut ja äiti teki kaikki ne taikinatkin itse muiden töiden ohelle. Olikin sitten lähinnä burnoutissa jouluaattona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole valmistaikinasta valmishillolla yhtään sen itsetehdympi kuin kaupan paistama.
Makuero tulee siitä, että ne itsepaistetut ovat suoraan uunista. Teen aattoaamuna jääkaappiin paistovalmiiksi joulutortut valmistaikinasta. Laitan ne sitten uuniin puoli tuntia ennen kuin ne on tarkoitus syödä. Vastapaistettujen torttujen makua ei voi verratakaan kaupasta ostettuihin, vaikka taikina olisi periaatteessa sama.
Pipareita varten teen sen sijaan taikinankin itse, koska makuero itsetehdystä taikinasta leivottujen ja valmistaikinasta tehtyjen pipareiden välillä on valtava.
Ei ikinä! Ne leipomoiden myyjät on torilla vain tuomassa tunnelmaa! Kaupat myy vain yksinäisille vanhuksille!
Kaiken voi ostaa, ja vaikkei se ihan samalta maistu kuin itse tehty, niin on aivan syömäkelpoista kuitenkin. Kenelläkään ei ole oikeutta syyllistää sinua siitä, ei leipominen ole mikään pakollinen velvollisuus. Epäilen ettei omista leipomuksista tulisi tarkalleen oikean makuisia kuitenkaan, koska jokainen tekee vähän eri makuisia ruokia ja leivonnaisia vaikka resepti olisi sama.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko joulutortun paistaminen valmislevyistä leipomiseksi... niitä teen, mutta en leivo jouluksi. Ap - konditoriasta tai leipomosta saa jouluherkkuja.
Ei voi, en laissa kielletty