Oletko koskaan syönyt niitä käsin tehtyjä suklaakonvehteja? Maistoin tänään ensimmäistä kertaa
Ostin ahvenanmaalaiselta suklaatehtaalta joka myi stockalla (mercedes chocolaterie tms.) ja olin ällikällä lyöty. Maku on paljon syvempi ja rikkaampi kuin jossain Fazerissa, Lindtissä jne. ja todella, todella suussasulava.
Ainoa negapuoli on että 6 konvehtia maksoin 18 euroa. Siinä tulee jo jonkun verran kilohintaa, että jäänee kerran vuodessa-kokemukseksi omalla tulotasolla.
Onkohan esim. Helsingissä jotain paikkoja jotka noita tekevät itse? Stockan tiskiltä saa kanssa jotain käsintehtyjä konvehteja mutta en tiedä tekevätkö itse paikan päällä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Belgiassa olen. Parasta mitä suklaasta voi ylipäätään tehdä on konvehdit joissa vain kaakaovoita, kaakaomassaa ja sokeria. Joissain voi olla täytteitäkin hillitysti. Harmi että on kallista. Ovat myös niin täyttäviä ettei niitä voi syödä kerralla suklaan himoystäväkään kuin joku 5-10.
V*ttuako siellä olet?!
Konvehdit eivät ole juttuni, mutta muita käsintehtyjä makeisia olen ostanut. Ero on toki huomattava ja tuollaiset toimivat mielestäni hyvinä lahjoina ihmisille, joilla on jo kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen paria käsintehtyjä maistanut. Eivät ole hintansa väärtejä.
Ovat siis maukkaita, mutta ei minun mielestä sen arvoisia mitä Suomessa niistä pyydetään, ainakaan jos ei ole upporikas. Pari pientä konvehtia maksaa enemmän kuin kokonainen Fazerin sininen levy.
Toiset maksaa laadusta, toiset määrästä.
No, Prismasta saa niitä bulkinmakuisia peruskonvehteja 5-8 eurolla rasia. Jos noita käsintehtyjä haluat lajitelman eri makuja niin 20kpl maksaa joku 60-70 euroa.
Tuo on jo duunarin koko päivän palkka verojen jälkeen. On laatuun panostamista ja sitten on vain juttuja jotka menevät ökyilyksi perustallaajalle ellei sitten tarkoituksella panosta tosi spesiaaliin tapahtumaan tai ihmiseen
Näitä ei sinulle prolelle ole tarkoitettukaan. Tyydy osaasi.
18€ saapi 4 pakettia pandan juhlapödän konventtia, kyllä minä mieluummin sellaisia ostan missää oon enemmän.
Suklaan käsintekeminen ei ole sellainen asia, josta olisin valmis maksamaan siitä vaadittua hintaa.
Kuka idari maksaa 18€ 6 palasta sukulaatia?
En ole varma olenko juuri mainitsemiasi syönyt, monen tekijän kuitenkin..
Lapsuudessa mummo teki itse konvehditkin. Ne oli hyviä. Hän oli muutenkin loistava kotikondiittori, että sitä kautta itse innostuin konditoriasta ja leipomisesta, että ammattikin siitä tuli. Ei vaan ole enää vuosikymmeniin konvehteja tullut tehtyä. Duunissa on niin kiire, eikä kotona sitten jaksa. Se ottaa aikaa ja tilaa.
Kyllähän noita käsintehtyjä konvehteja saa monesta paikasta. Ammatinpuolesta saan joululahjaksi muutamia paketteja ja miehen työnantaja on ottanut tavakseen antaa Billnäsin konvehteja. Onhan ne aina erimakuisia, kun bulkkivalmistus, vaikkei nekään Suomessa aivan surkeita ole (vieläkään).
Vierailija kirjoitti:
18€ saapi 4 pakettia pandan juhlapödän konventtia, kyllä minä mieluummin sellaisia ostan missää oon enemmän.
Oot enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot enemmän?
Oon enemmän ja sinä köyhä voisit mennä nurkkaan häpeämään.
Ostin kerran , noin 15 v sitten Tunisian lentokentältä käsintehtyjä konvehteja pienen rasian.Oli niin taivaallisen hyvää, että vieläkin muistelen niitä vaikken ole yleensä edes erityisesti suklaan ystävä.Sen koommin en ole niin hyvää suklaata maistanut.Eikä ollut edes kallista.
Kyllä on suu pilalla elleivät kaupat namit maistu enää
Ostin lahjoiksi xocolabista 16 kappaleen bokseja, hinta reilut 30 euroa rasia. En pidä pahana kun kyse on ihan jostain muusta kuin peruskonvehdista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka idari maksaa 18€ 6 palasta sukulaatia?
Varakas.
Mikä ihmeen Banda?