Valitettavasti et tullut valituksi
Taas tuli puhelu, en saanut työtä jota hain. Lohdutan itseäni sillä, että olisi ollut määräaikainen. Olen vasta 36-vuotias, mutta valmistautunut siihen, että olen nyt eläkkeelle asti työtön. Ei vain töitä saa, niin ei. Haastattelussa myös tökerösti kehdattiin ihmetellä taustaani, kun vain määräaikaisia takana. No, itse tarjosivat samaa.
Olen kyllä jo miettinyt, että hyppäsin junan alle, sittenpä tämä olisi kerrasta poikki. Eipä tämä ole elämäsin arvoista elämää.
Kommentit (46)
Ei kannata lannistua..
Itsekkään en saanut kaikkia työpaikkoja joita hain, ennen ollut helpompi ehkä työllistyä vaikka tämlää hetkellä olen kokeneempi ja ammattitaito on kehittynyt. Toisaalta ehdotettu ylemmän tason hommia tms.
Ja kehuttu. Mutta sitten yhden työpaikan sain, jonka halusinkin. :)
Kannattaa vaan laittaa hakemuksia, työhaastatteluihinkin rutinoituu ja ne alkaa menemään paremmin ainakin itse huomasin kun oli taukoa, että en ollut ehkä parhaimmillaan
Joskus käy tuuri, joskus etsivät jotain muuta, joskus juuri sinua, jne.
Minuakin harmitti ensimmäisen vuoden ajan tuollaiset vastaukset mutta sitten seuraavat 4 vuotta on lähinnä naurattanut. Veronmaksajat elättävät minut nyt.
Sinulla on noin 4 vuotta aikaa työllistyä, sen jälkeen olet liian vanha palkattavaksi muutoin kuin palkkatuella.
M56
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä miettii moni muukin. Mutta ei... Odota seuraavaan hallitukseen ja toivo, että ihmiset äänestävät muuta kuin kokkaretta ja persnakkeleita.
Jos on noin tyhmä että kuvittelee työttömyyden olevan nykyhallituksesta kiinni, on yksinkertaisesti niin kujalla, että ei tule koskaan työllistymään koska on mille tahansa yritykselle hyödytön.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin harmitti ensimmäisen vuoden ajan tuollaiset vastaukset mutta sitten seuraavat 4 vuotta on lähinnä naurattanut. Veronmaksajat elättävät minut nyt.
Sinulla on noin 4 vuotta aikaa työllistyä, sen jälkeen olet liian vanha palkattavaksi muutoin kuin palkkatuella.
M56
Mitäs meinaat tehdä parin vuoden päästä kun tuet leikataan nolliin?
Ymmärrän tuskasi.
No, toisaalta mulla on työpaikka ja vakituinen sellanen. Mutta stressaavaa, asiantuntijuutta vaativaa asiakaspalvelutyötä, että voimat käy vähiin ja toivoisin löytäväni jotain itselle sopivampaa.
Olen ollutkin kahdessa työhaastattelussa pitkien prosessien huipuksi. Aivan täysin pätevänä kumpaankin tehtävään. Sitten viikkojen odotuksen jälkeen - ei kiitos, mutta saat lisätietoja laittamalla sähköpostia tännejatänne. Sitten kiitän mahdollisuudesta, pyydän palautetta annetun yhteystiedon kautta ja booom, radiohiljaisuus.
Miksi sitte edes tarjota mahdollisuutta lisätietokyselyyn?!?! Eikö voisi vaan kiittää-eikiittää eikä jättää roikkumaan. Todella kurjaksi on mennyt nykypäivän työelämä.