Valitettavasti et tullut valituksi
Taas tuli puhelu, en saanut työtä jota hain. Lohdutan itseäni sillä, että olisi ollut määräaikainen. Olen vasta 36-vuotias, mutta valmistautunut siihen, että olen nyt eläkkeelle asti työtön. Ei vain töitä saa, niin ei. Haastattelussa myös tökerösti kehdattiin ihmetellä taustaani, kun vain määräaikaisia takana. No, itse tarjosivat samaa.
Olen kyllä jo miettinyt, että hyppäsin junan alle, sittenpä tämä olisi kerrasta poikki. Eipä tämä ole elämäsin arvoista elämää.
Kommentit (46)
Kahden vuoden työttömyyden jälkeen pitäisi suosiolla päästää työkelvottomuuseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että elämän arvo on sidottu siihen, saako olla orja. Mitäpä jos etsisit jotain vaihtoehtoja ja käyttäisit vaikka mielikuvitustasi. Tuskin olet koko elämääsi haaveillut orjailusta.
Rahan puute se työttömänä on se ongelma.
Ja sekin korjaantuu nykyään yhä harvemmassa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä miettii moni muukin. Mutta ei... Odota seuraavaan hallitukseen ja toivo, että ihmiset äänestävät muuta kuin kokkaretta ja persnakkeleita.
Heh, uskot vielä joulupukkiinkin?
Kävi se mua viime vuonna panemassa ja nyt on siitä 3kk ikäinen lapsi todisteena, että pakko uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet 36-vuotias, eläkeikäsi ainakin 70 v.
Koita keksiä ajankulua.
Ei se ajankulusta ole kiinni. Se ei ole minkäänlainen ongelma. Mutta se on että joutuu hyvin pian kerjäämään tai varastamaan jotta voisi pitää edes tämän vanhan homeisen asunnon eikä joutuisi nälissään pakkaseen. Mitään työtä ei kertakaikkiaan saa ja kun joku omistaa jo kaikki maat ja metsätkin niin mitä vit tua ihminen voi tehdä? Joo ja on korkeakoulutus ja kaksikin tutkintoa joista toinen ammatillinen. Mutta ei niitä töitä saa työtön mistään ja lisäkoulutus tai alanvaihto tarkoittaisi nykyisin kammottavaa velkakuormaa entisten opintovelkojen päälle.
Näinpä. Mun oma suunnitelma on tämä:
Vedän hyvällä omallatunnolla kaikki liiton rahat joita on 400 päivää, eli vielä ensi vuosi ja kevät 2027. Sitten lähden keskarit pystyssä ulkomaille. Kaveri lähti kans yli vuoden työttömyyden jälkeen, eikä kaipaa Suomeen masentumaan. Ei täällä ole mitään. Ei sitten mitään, kun oikein miettii. Työttömien kiusaamista vain.
Uskooko joku oikeasti että Lindtman tulee ja taikoo työpaikkoja? Ei ihme että demareilla on suuret kannatusprosentit mittauksissa kun kansa on noin hyväuskoista ja tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että elämän arvo on sidottu siihen, saako olla orja. Mitäpä jos etsisit jotain vaihtoehtoja ja käyttäisit vaikka mielikuvitustasi. Tuskin olet koko elämääsi haaveillut orjailusta.
Rahako sitä elämää liikuttaa. Kuulostaa siltä, että prioriteetit ovat hieman hakusessa.
No kyllähän ne ruoka ja asunto ym. Aika korkealla on prioriteeteissä. Mitä sinä pidät tärkeänä? Metsien miehet jotku jättäytyy yhteiskunnan ulkopuolelle ilman tuloja. Se ei ole käsitykseni hyvästä elämästä. Sinäkö valitsit sen? Kirjastostako palstailet? Vai miten onnistut siinä ilman rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tipun kohta työmarkkinatuelle joka nettona 650. Vuokra 734, mietin miten tuon maksan. Varmaan pitää muuttaa jonnekkin muualle.
Asumistuki päälle. Mutta onhan tuo sinkulle liian kallis ja iso jos itsekseen asuu.
Niin mut tarviihan sitä elääkseen muutakin kuin pelkän asumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä miettii moni muukin. Mutta ei... Odota seuraavaan hallitukseen ja toivo, että ihmiset äänestävät muuta kuin kokkaretta ja persnakkeleita.
Kävi se mua viime vuonna panemassa ja nyt on siitä 3kk ikäinen lapsi todisteena, että pakko uskoa.
Taitaa olla melkoinen tonttu pukinkonttiin jälkeläinen. Koita kestää.
Mä hain jokunen vuosi sitten jonnekin ihmeen idekolle töihin joksikin naurettavaksi puhelinmyyjäks ! Palkka olisi ollut tosi paljon. En tullut valituksi, lähinnä vammaisuuteni takia. Eivät antaneet edes yrittää ! Pääsin haastatteluun, mutten sen pitemmälle. Kyllä pitää antaa mahdollisuus kokeilla sitä ennen, kuin sanoo, ettei kiinnosta palkata vammaista henkilöä ! Ja siks tänne Suomeen änkee miljoonittain kiinalaisia, japanilaisia yms viemään meidän päivähoito- koulu- opiskelu- ja työpaikat ! Heitä EI KAIVATA TÄNNE ENÄÄ !!! Kaikki nykyisetkin tasan veks ! Ja ikuinen maahantulo kielto jokaiselle.
Työsuhteessa työskentely keksittiin teollisen aikakauden tarpeisiin, kun tarvittiin tehtaisiin työntekijöitä ja sitoutettua heidät työnantajan palvelukseen.
Nyt teollinen aikakausi on päättymässä ja ollaan siirtymässä tietoaikakauteen. Nyt tieto on arvokkain tuotannontekijä, kun teollisella aikakaudella arvokkainta oli koneet ja fyysiset työkalut sekä kiinteistöt.
Meillä on jo nyt runsaasti tietotyökaluja, joita hyödyntämällä voidaan ansaita rahaa.
Uuden tiedon luominen on nyt keskeisen tärkeää. Toisin sanoen tieteellisesti todistettu tieto ja sen soveltaminen on arvokasta osaamista josta maksetaan.
Toisaalta täytyy huomioida se, että kaiken taloudellisen toiminnan loppuasiakas on aina ihminen. Joten, myös humanististen tieteiden, tai "ihmistieteiden" osaaminen on erittäin arvokasta, jos tätä osaamista vain osaa soveltaa liiketoiminallisessa kontekstissa.
Mutta työntekemisen juridinen muoto ei tulevaisuudessa ole välttämättä työsuhteessa työntekeminen.
Millainen on työhistoriasi, ap? Onko sitä?
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku oikeasti että Lindtman tulee ja taikoo työpaikkoja? Ei ihme että demareilla on suuret kannatusprosentit mittauksissa kun kansa on noin hyväuskoista ja tyhmää.
Ei taio, mutta demarit sentään eivät lyö työttömiä niin paljon kuin oikeisto.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Luultavasti Lindtmanilla on todella haastava urakka tiedossa tämän hallituksen sotkua siivotessa. Uskon kuitenkin, että kurittamista ja syyllistämistä vähennetään, turvaverkkoa parannetaan, ilmapiiri paranee ja ihmiset uskaltautuvat taas kuluttaa, jolloin talous lähee vähitellen kasvuun ja työttömyys vähenee. Toivoin kovasti, että myös pitkäaikaistyöttömien tilanteeseen etsitään parannusta, mutta sehän ei valitettavasti ole hallituksen käsissä, vaan työnantajien asenteista johtuva ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Työsuhteessa työskentely keksittiin teollisen aikakauden tarpeisiin, kun tarvittiin tehtaisiin työntekijöitä ja sitoutettua heidät työnantajan palvelukseen.
Nyt teollinen aikakausi on päättymässä ja ollaan siirtymässä tietoaikakauteen. Nyt tieto on arvokkain tuotannontekijä, kun teollisella aikakaudella arvokkainta oli koneet ja fyysiset työkalut sekä kiinteistöt.
Meillä on jo nyt runsaasti tietotyökaluja, joita hyödyntämällä voidaan ansaita rahaa.
Uuden tiedon luominen on nyt keskeisen tärkeää. Toisin sanoen tieteellisesti todistettu tieto ja sen soveltaminen on arvokasta osaamista josta maksetaan.
Toisaalta täytyy huomioida se, että kaiken taloudellisen toiminnan loppuasiakas on aina ihminen. Joten, myös humanististen tieteiden, tai "ihmistieteiden" osaaminen on erittäin arvokasta, jos tätä osaamista vain osaa soveltaa liiketoiminallisessa kontekstissa.
Mutta työntekemisen juridinen muoto ei tulevaisuudessa ole v
Kohti tietoyhteiskuntaa ollaan matkalla, mutta mielenkiintoista on myös, nähdäänkö kädentaitojen renessanssi? Mä ainakin olen korviani myöten täynnä koneita ja niillä näpyttelyä ja mieluummin vääntelen putkia ja kaivan kuoppia kuin istun hetkeäkään toimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja.
Ei tänne passsskaan maahan kannata jäädä, joka tarjoaa vain masennusta.
Miksikähän hallitus ei ole yhtään huolestunut tästä aivovuodosta? Muualla maailmassa kyllä ollaan huolestuneita ja yritetään pitää kiinni koulutetusta väestä. Täällä ollaan kiinnostuneita vain elämäntapatyöttömien potkimisesta.
No, ei ole nyt enää nykyisin niin tarvetta pitää kiinni osaavastakaan työvoimasta. Tulijoita riittää ja pihalla on kylmä värjötellä kuten tämä yksi kokoomuspomo juuri ilkkui. Ällöä miten sairasta ja järjenvastaista tämä suomessa nykyisin on, touhun epäinhimillisyydestä nyt edes puhumatta.
Vierailija kirjoitti:
Mä hain jokunen vuosi sitten jonnekin ihmeen idekolle töihin joksikin naurettavaksi puhelinmyyjäks ! Palkka olisi ollut tosi paljon. En tullut valituksi, lähinnä vammaisuuteni takia. Eivät antaneet edes yrittää ! Pääsin haastatteluun, mutten sen pitemmälle. Kyllä pitää antaa mahdollisuus kokeilla sitä ennen, kuin sanoo, ettei kiinnosta palkata vammaista henkilöä ! Ja siks tänne Suomeen änkee miljoonittain kiinalaisia, japanilaisia yms viemään meidän päivähoito- koulu- opiskelu- ja työpaikat ! Heitä EI KAIVATA TÄNNE ENÄÄ !!! Kaikki nykyisetkin tasan veks ! Ja ikuinen maahantulo kielto jokaiselle.
Tuskinpa on japanilaiset tai kiinalaiset mikään ongelma. En minä ainakaan ole kuullut mistään japanilaisten perustamista katujengeistä, väkivaltaisista ryöstöistä, tai sairaista uskonnoista ja niiden aiheuttamista massiivisista käytösongelmista. En myöskään luku tai kirjoitustaidottomien japanilaisten esiintymisestä koneinsinööreinä yms. Mikähän se ongelma todellisuudessa sen sijaan voisi olla, hhmm?
Älä luovuta. Itse olen ollut samassa tilanteessa. Ensimmäinen vakinainen kokoaikatyö osui kohdalle kun olin 48. Samassa paikassa olen nytkin, 63 -vuotiaana. Sitä ennen satoja "kiitoksia mielenkiinnosta mutta valintamme ei osunut sinuun" vastauksia. Ja vielä enemmin hakemuksia joihin ei koskaan tullut mitään vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tekevät joulupukin ja ihmiset valitsevat paremman hallituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tekevät joulupukin ja ihmiset valitsevat paremman hallituksen.
Niin, eikä se ole mikään luonnonlaki että suomen tilanteen tarvitsisi olla niin umpisurkean huono kuin mihin se nyt on ajettu. Nämä huonot onnettomat päätökset on tehty ideologisista syistä ja köyhiin, työttömiin ja työtä tekeviinkin kohdistuvan ihmisvihan ja ahneuden pohjalta. Surkeaa johtamista ja vastuunpakoilu ryyditettynä surkealla osaamisella ja vähäisellä ymmärryksellä. Ellei sitten ole ihan tarkoituskin ole ollut tuhota yhteiskunta, sitä on vain vähän vaikea ymmärtää miksi edes rikkaat omistajasuvutkaan siitä hyötyisivät pitemmällä aikavälillä?
Miksikähän hallitus ei ole yhtään huolestunut tästä aivovuodosta? Muualla maailmassa kyllä ollaan huolestuneita ja yritetään pitää kiinni koulutetusta väestä. Täällä ollaan kiinnostuneita vain elämäntapatyöttömien potkimisesta.