Neuvolan ohjeissa lukee etta synnytys vie enemman voimia kuin maratonjuoku. Olen ollut joulusta asti vuoteessa eli ihan rapakunnossa
a, eli hiki valuu kun vessaan pääsen. Miten ihmeessä jaksan synnyttää? Onko kukaan kokenut vastaavaa, saiskohan sektion?
Kommentit (13)
En enää ikinä lähe maratonille, mutta synnyttämään kyllä :)
Kolme synnytystä takana. Kaikki menneet nopeasti ja suht kivuttomasti. Synnytyksen jälkeen suihkuun ja liikkeelle. En ollut mitenkään poikki eikä väsyttänyt.
Tosin joillain synnytykset ovat vuorokauden mittaisia kärsimyksiä, mutta ei kannata pelätä etukäteen. Ei siinä synnytykessä oikeastaan tarvi rehkiä. Kivut on tietysti aika kovat, mutta ei muuta tarvi tehdä kuin hengitellä. Ponnistusvaiheessa pitää tietysti olla voimissaan, mutta kyllä luonto hoitaa homman eli tulee tarve ponnistaa ja lujaa ellei oli sitten täynnä puudutteita.
Molemmat oli tietty rankkoja, mutta eri tavalla, ei niitä mun mielestä voi verrata.
Kyllä ne ekat maratonit oli rankempia kuin synnytyksistä yksikään.
Tokihan se voimia vie, varsinkin jos ponnistusvaihe pitkittyy ja suppareita kestää useampi päivä niin ettei saa nukuttua tai edes oikein rauhoituttua. Ihmeellisesti sen aina jaksaa vaan, kroppa on niin tehty.
Kummasti niitä voimia vaan tulee, kun niitä tarvitsee.
Sairastan astmaa, ja lääkitys ei ole ihan kohdallaan, siksi olen ollut jo pari vuotta tosi rapakunnossa :/
Ei mullakaan mitään kuntoa ollut enää jäljellä, kun synnytyksen aika oli. Toisen kohdalla vieläkin vähemmän. Ja ihan helpolla ne meni.
Maratonista mulla ei oo kokemusta.
Kolme raskasta alatoesynnytystä takana neljään vuoteen, mutta maraton? Never.
Synnytys kun ei ole tahdosta riippuva asia, se vaan tapahtuu, ja suurin osa luultavasti yrittää vaan pysyä menossa mukana. :) Maratonin voi jättää kesken kaiken, jos väsähtää, synnytystä oikein ei.
Minulla on kokemusta molemmista (useaan kertaan =). Ei niitä voi verrata, kyse on aivan erilaisista asioista.
Synnytyksestä selviää rapakunnossakin, maratonista ei.
poikki että en kättä jaksanu laittaa nyrkkiin kun pyydettiin, ei yhtään voimia siis
Maratonjuoksu on paljon rankempaa fyysisesti. En käsitä miksi synnytystä verrataan maratonjuoksuun. Itselläni ponnistusvaihe oli pikemminkin kuin pikajuoksu; siis tuntui samalta että happi loppuu ja pitää hirveetä kyytiä puskea menemän. Maratonilla ei ole mikään kiire, siinä ehtii maisemiakin ihailla :-)
Mulla kyllä 2km juoksu vie enemmän voimaa ku 2 synnytystä yhteensä :)