Autokauppias: "Luulen, että ensi vuoden aikana myydään viimeinen puhdas polttomoottoriauto."
Kommentit (84)
Heillä yksi ainoa bensamalli enää myynnissä. Eikä sekään kiinnosta enää ketään.
matkailuautoja, pickuppeja yms ei lasketa autoiksi?
Vierailija kirjoitti:
matkailuautoja, pickuppeja yms ei lasketa autoiksi?
Ehkäpä puhuu omasta valikoimastaan, olisiko mielestäsi mitenkään mahdollista?
Jutun mukaan sähköautoista on innostunut etupäässä Pohjois-Eurooppa, kun taas jossain Italiassa sähköautoja on vain muutama hassu prosentti uusista autoista. Hyvin outoa, että niissä maissa mihin sähköauto soveltuu kaikkein huonoiten on suurin kiinnostus niihin. Kuulostaa suorastaan masokistiselta.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän luulee
Uskon ieluummin autokaupan ammattilaista kuin palstalla mölisevää persua.
Luulen että nuo plugarit jää enemmän käsiin, ainakin jos ostajilla on yhtään järkeä päässä. Joko täyssähkö tai polttis riippuen budjetista.
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan sähköautoista on innostunut etupäässä Pohjois-Eurooppa, kun taas jossain Italiassa sähköautoja on vain muutama hassu prosentti uusista autoista. Hyvin outoa, että niissä maissa mihin sähköauto soveltuu kaikkein huonoiten on suurin kiinnostus niihin. Kuulostaa suorastaan masokistiselta.
Nelivetoinen ja tehokas pitkiä matkoja taittamaan tehty sähköauto soveltuu pohjoiseen paljon paremmin kuin italialaiset mikrokotterot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
matkailuautoja, pickuppeja yms ei lasketa autoiksi?
Ehkäpä puhuu omasta valikoimastaan, olisiko mielestäsi mitenkään mahdollista?
Teslakauppias.
Kuulostaa vähän toiveikkaalta. sitä vastoin sähkärit kyllä yleistyy koko ajan. Uusista autoista niiden osuus on merkittävä. Meilläkin on nyt hybridi ja seuraava on varmasti täyssähkö. Jokainen tehkööt omat ratkaisunsa.
Viime vuonna joulun alla joku autokauppiaiden liiton nokkamies arveli perusteidensa kera, kuinka autokauppa tulee kasvamaan tuntuvasti vuonna 2025. Toisin kävi. Nämä on näitä automyyjien ja automyyjätahojen hopotuksia saada suomalaiset ostamaan Euroopan toiseksi kalleimpia uusia autoja. Muissa maissa on jatkuvasti usean tuhannen euron hinnanpudotuksia, mutta Suomessa tarjotaan vain listahintoja ja 2,99 % korkoa. Miksi autokauppa ei käy? Toyotakin on myynyt koko vuoden ajan eioota ja nyt uusin myyntivauhdittama on että ei oo, ei tuu eikä voi tilata.
Vierailija kirjoitti:
Teslakauppias.
Volvokauppias.
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan sähköautoista on innostunut etupäässä Pohjois-Eurooppa, kun taas jossain Italiassa sähköautoja on vain muutama hassu prosentti uusista autoista. Hyvin outoa, että niissä maissa mihin sähköauto soveltuu kaikkein huonoiten on suurin kiinnostus niihin. Kuulostaa suorastaan masokistiselta.
Ja Italia alkaa olla kohta jo asuinkelvoton ilmastonmuutoksen takia kesäisin. Ja hienot talviolymppialaiset tulossa kun ei ole lunta.
Myös pakokaasujen hengitteleminen on tietty bonusta.
Polttomoottoreiden kieltohan purettiin juuri EU:ssa. Valmistus jatkuu siis.
Ei ne polttikset lopu, vaikka joku uutisia seuraamaton vihreä autokauppias Kontulasta näin väittääkin.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna joulun alla joku autokauppiaiden liiton nokkamies arveli perusteidensa kera, kuinka autokauppa tulee kasvamaan tuntuvasti vuonna 2025. Toisin kävi. Nämä on näitä automyyjien ja automyyjätahojen hopotuksia saada suomalaiset ostamaan Euroopan toiseksi kalleimpia uusia autoja. Muissa maissa on jatkuvasti usean tuhannen euron hinnanpudotuksia, mutta Suomessa tarjotaan vain listahintoja ja 2,99 % korkoa. Miksi autokauppa ei käy? Toyotakin on myynyt koko vuoden ajan eioota ja nyt uusin myyntivauhdittama on että ei oo, ei tuu eikä voi tilata.
Ja mihin tilastoon tämä perustuikaan? Niin, ei mihnkään. Kuka edes viitsii käyttää aikaansa kirjoittaakseen noin pitkästi paskaa.
Nissan Leaf 8400 €
Hyvin pidetty Leaf Acenta 40kWh + drivers pack (360 kamera, adaptiivinen vakionopeus jne.).
Täydellinen huoltokirja. Kahdet 16" renkaat aluvanteilla. Ensimmäinen omistaja. Nissan jatkoturva voimassa 03/2026 asti. Auton akku on ollut diagnoosissa, jossa todettu ainakin neljän kennon olevan heikossa kunnossa. SOH n. 90%. Auton omassa näytössä akkukapasiteetti täydet palkit. Akun pikalatauksia 46 kertaa. Ei virheilmoituksia näytössä. Auton range on nyt alle 50km normaalilla ajolla (riippuu osittain lämpötilasta).
Auto myydään korjattavaksi yksityiselle tai yritykselle, jolla on osaaminen ajoakkujen vaihdosta tai kunnostamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan sähköautoista on innostunut etupäässä Pohjois-Eurooppa, kun taas jossain Italiassa sähköautoja on vain muutama hassu prosentti uusista autoista. Hyvin outoa, että niissä maissa mihin sähköauto soveltuu kaikkein huonoiten on suurin kiinnostus niihin. Kuulostaa suorastaan masokistiselta.
Johtuu lainsäädännöstä. Valitettavasti, jos kuluttajalta viedään vaihtoehot pois on kuluttajan tyydyttävä siihen ainoaan vaihtoehtoon. Vähän niin kuin neuvostoliitossa tai Suomessa 60 luvulla, kun länsiautoille oli vuosien jonot kiintiöissä ja siksi oli pakko tyytyä ladaan koska sen sai kaupast heti.
Sama temppu on nyt tehty sähköautojen kanssa. EU on kuitenkin jo perunut polttomoottoriautojen myyntikiellon, joten tämä lainsäädäntö ja polttomoottorikiintiöt ovat ihan omaa keksintöä. Kiitos vihreiden ja kommunistien, jotka haluavat neuvostoliiton takaisin
No ei.