Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoittelematta yllätyskylään

Vierailija
21.12.2025 |

Kiva kun kävitte, älkääkä ikinä toiste tulko.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää yllätysvieraat on yleensä kylässä sitten joku 4 tai 5 tuntia. Rasittavia.

Etkä osaa asiallisesti ilmaista että nyt teillä on muuta menoa/tekemistä joten vieraat voi lähteä.

Vierailija
22/29 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tunkeutui myös näitä yllätysvieraita. Eivät yleensä soita edes kertaa vuodessa, eivät käy koskaan ilmoittaen. Nyt 13 vuoden jälkeen ilmestyivät ovelle, ilmoittamatta yhtään mitään, ja meillä oli ollut syntymäpäivät edellisenä päivänä, eli tulivat täysin puskista, olin/olivat jo 13 vuodessa sen verran muuttuneet, että luulivat minun olevan mieheni uusi vaimo, kun tuossa ajassa hiukset ym. muuttuu aika tavalla. Inhoan näitä ihmisiä, jotka suoranaisesti TUNKEUTUU kotiin ihan vain kyttäämismielessä eikä missään aidossa halussa tulla kylään, välittömästi sisälle astuttuaan, alkoi paikkojen tarkistelu, ai tuo on tuo huone, mikäs täällä on. mihin tuo käytävä johtaa, missä teillä on sauna, ai tämä on kodinhoitohuone. SUOMALAISILLA EI OLE MINKÄÄNKALTAISIA KÄYTÖSTAPOJA, itse en koskaan pystyisi tuota tekemään.

Mistä päättelet, ettei muissa maissa tapahdu vastaavaa? Taatusti tapahtuu, kaikkialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tunkeutui myös näitä yllätysvieraita. Eivät yleensä soita edes kertaa vuodessa, eivät käy koskaan ilmoittaen. Nyt 13 vuoden jälkeen ilmestyivät ovelle, ilmoittamatta yhtään mitään, ja meillä oli ollut syntymäpäivät edellisenä päivänä, eli tulivat täysin puskista, olin/olivat jo 13 vuodessa sen verran muuttuneet, että luulivat minun olevan mieheni uusi vaimo, kun tuossa ajassa hiukset ym. muuttuu aika tavalla. Inhoan näitä ihmisiä, jotka suoranaisesti TUNKEUTUU kotiin ihan vain kyttäämismielessä eikä missään aidossa halussa tulla kylään, välittömästi sisälle astuttuaan, alkoi paikkojen tarkistelu, ai tuo on tuo huone, mikäs täällä on. mihin tuo käytävä johtaa, missä teillä on sauna, ai tämä on kodinhoitohuone. SUOMALAISILLA EI OLE MINKÄÄNKALTAISIA KÄYTÖSTAPOJA, itse en koskaan pystyisi tuota tekemään.

Isossa maailmassa ihmisillä on erikseen vieraidenviihdytystilat ja huoneet eikä vieraat koskaan näe arkihuoneita ja niiden eloa.

Vierailija
24/29 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää yllätysvieraat on yleensä kylässä sitten joku 4 tai 5 tuntia. Rasittavia.

Etkä osaa asiallisesti ilmaista että nyt teillä on muuta menoa/tekemistä joten vieraat voi lähteä.

Loukkaantuvat kun tajuavat mikä ajatus taustalla. No toisaalta kyllä ihan sama.

Vierailija
25/29 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisiä tuttavia/sukulaisia.

Vierailija
26/29 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ihan yleinen tapa vanhoina aikoina että mentiin yhtäkkiä vaan kylään.

Eikä kukaan traumatisoitunut eikä räjäyttänyt päätään v*tutuksesta. Ihmiset on nykyään kummallisia. Ei kummallisia siis sen takia kun ei tykkää yläätysvieraista, vaan tästä raivoamisesta asian suhteen. 

Nykyään vaan ikkunoissa kaihtimet kiinni ja ehkä välistä kurkistellaan pimeässä kämpässä jos joku tuttu soittaa ovikelloa ja ei kyllä avata saati vastata puhelimeen jos soittaa. Siis ajatelkaa miten ihme tyyppi yritti soittaa ja tulla kylään!

Vierailija
27/29 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isossa maailmassa ihmisillä on erikse

Ehkä isossa maailmassa ei ole ovia, seiniä eikä käytäviä jotka johtavat arkihuoneisiin, jospa he elävät bunkkereissa.

Vierailija
28/29 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tulla kotiisi silloin kun tahdon.

Et todellakaan tule. Saattaa tulla nokka kipeäksi.

Vierailija
29/29 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus. Puolison sisarukset kävi täällä. En oo aiemmin tavannut niitä. Kysyivät, että mitä tuon oven takana on. Kävivät katsomassa saunatilat ja puuliiterin mm.

Sit puolison kolmas sisar ja sen mies tuli ja jäivät kolmeksi päiväksi. Ketään en ollut kutsunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän