Miksi raha on ihmisille niin tärkeää? Joku vähän päälle tuhat euroa riittää oikein hyvin aikuiselle ihmiselle, alaikäiselle pari sataa euroa
En ymmärrä miksi tästä tehdään niin haloo. Jos joku sanoo, että se riittää selviytymiseen, en tiedä mitä eläminen sitten tarkoittaa kun 3000 nettopalkastani jää lähemmäs 2000 säästöön joka kuukausi, enkä joudu pihistelemään harrastuksissa, asumisessa, ruoassa, bensassa, autossa, treffailussa, en mistään.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Niin, et ehkä ihan hahmota että se joka saa tuloja 1000 e/kk, niin ei sillä ole välttämättä mitään tonneja makaamassa säästössä, mistä voi tarvittaessa ottaa. Kädestä suuhun eläminen ja epävarmuus on täysin eri asia.
Jos asetelma on apn kuvaaman kaltainen, 3000e kuussa, josta säästää kaksi, ei välttämättä ole ihan perustaa väittää, että 1000e on riittävästi. Silloin on, jos on kuitenkin pätäkkää alla. Jos on joutunut elämään pidemmän aikaa sillä tuhannella eurolla, ei siitä juurikaan jää puskuria eikä pahan päivän varaa, ja joutuu tinkimään, tai ainakin tarkkaan harkitsemaan, miten pärjätä.
Koska sen tilalle on vaikeaa keksiä mitään muutakaan. Jumala on kuollut. Mutta rahalla voi ostaa vaikka hampurilaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Annappa mulle se 2000e mikä sinulta jää yli minulle koko loppuelämäsi ajan ja katsotaan kuinka kauan jaksat tuota. Itse veikkaan, että seinä tulee siinä 1-2 vuoden jälkeen. Nythän sulla on se raha siellä säästössä, voit käyttää milloin vain kun tulee tarve. Muilla ei sitä säästöä ole. Joten jos oikeasti seisot tuon sanomasi takana, niin ala antamaan se 2000e pois. Mutta mehän tiedetään ettei näin tapahdu
Olen lähemmäs koko aikuisikäni käyttänyt elämiseen lähemmäs tämän saman summan paitsi ihan ensimmäisenä vuonna kun sain kunnian päästä töihin, käytin rahaa kaikkeen turhaan, (ylimääräiseen, turhaan) ruokaan meni joku 800 euroa kuukaudessa ja alkuhuumassa ostelin kaikkea turhaa mitkä meni kaapin pohjalle. Laitan rahani rahastoihin, käytän palkastani tietyn ylimäärän lomamatkoille joita on kaksi kertaa vuodessa. Sitten lahjoitan WWF:lle osan tuotoistani ja loput s
Paskapuhetta. Olen sen verran itse elänyt pitkään, ettei kukaan oikeasti elä 1000 eurolla vuosikymmeniä. Ei yksinkertaisesti ole mahdollista.
Voin lyödä miljoonasta vetoa, että jos lähdettäisiin käymään sun pankkitietoja viimeisen 15 vuoden takaa niin tulisi nopeasti ilmi, ettet oikeasti selviä millään 1000e kuukaudessa.
Kolmen tonnin nettopalkalla vähän turha huudella yhtään mitään.