Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Suomi ohitti Espanjan - Euroopan korkeimmat työttömyysluvut

Vierailija
21.12.2025 |

https://yle.fi/a/74-20199415

Siinä ei montaa kuukautta mennyt. Vielä syyskuussa oltiin kakkosena.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksikään kommentoija edes avannut linkitettyä uutista, saati lukenut sitä? Missä kohtaa siellä sanotaan, että Suomessa on Euroopan korkeimmat työllisyysluvut?

Vierailija
62/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon että hallituksen tekemät uhkailut kokoajan heikentävät luottamusta talouteen. "Lisännekin viedään vielä" (olen kaupan alalla). Itse yritän selviytyä näilläkin palkoilla inflaatiosta ja joudun vuorotellen tekemään määräaikaisia työsuhteita nollasopimuksella. Tunnen oloni täysin pessimistiseksi ensimmäistä kertaa talousasioihin ja välillä tulevaisuuteenikin. Olen opiskelija ja kun katsoo akateemisten työttömien määrää en tiedä miltä tulevaisuuteni näyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hispaanoilla pimeitä hommia riittää.

Vierailija
64/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii Venäjäpakotteet :D Suomen metsäteollisuus on ajettu alas ilman Venäjän puuta, myös Itä-Suomen matkailu on ajettu alas.

Vierailija
65/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kyllä. 

Mutta silti Suomi ottaa joka vuosi tuhansittain lisää m. muuttajia työttömyys tilastoihin. 

Tai sitten heidät koulutetaan Suomen ottamalla velkarahalla johonkin. 

ja eniten on tullut kahden viime vuoden aikana, on se ihme

Johtuu maailman tilanteesta. Ja Suomi-brändistä. 

Vierailija
66/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se talous lähtenytkään niile rikkaiile annetulla 3 miljardin verohelpotuksilla nousuun?

Vierailija
67/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä Keynesin oppeja vastaan pitää aina yrittää soutaa, vaikka sataan kertaan kaikki muu on todettu toimimattomaksi? Onko se ihmisten satuttaminen ja tuhoaminen oikeasti niin kivaa että pitää talousteoriat ja opit unohtaa? 

Vierailija
68/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki? Tuon mukaan toiseksi korkein työttömyys yhä edelleen

Vierailija
69/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas Orponhallitus sai jostakin ykkössijan. Hyvä me.

Vierailija
70/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon että hallituksen tekemät uhkailut kokoajan heikentävät luottamusta talouteen. "Lisännekin viedään vielä" (olen kaupan alalla). Itse yritän selviytyä näilläkin palkoilla inflaatiosta ja joudun vuorotellen tekemään määräaikaisia työsuhteita nollasopimuksella. Tunnen oloni täysin pessimistiseksi ensimmäistä kertaa talousasioihin ja välillä tulevaisuuteenikin. Olen opiskelija ja kun katsoo akateemisten työttömien määrää en tiedä miltä tulevaisuuteni näyttää. 

Tietenkin ne heikentää luottamusta talouteen, kun jokainen taloudesta ymmärtävä tietää, että hallituksen toimet on resepti lamaan. Kokoomus oli tekemässä myös 90 luvun lamaa, joka tehtiin täysin poliittisilla päätöksillä ja olisi ollut vältettävissä ihan sillä, että kukaan ei noita sosiopaatteja äänestä kahmimaan taskuihinsa veronmaksajien maksamia veroja.

Vierailija
71/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä saamme kiittää vasemmistoa.

Millä perusteella oikeistohallituksemme mokaukset ovat vasemmiston vika? 

Onhan se 2015 massamuuttokin kai vihreiden vika, vaikka silloin hallituksessa oli persut, kepu ja kokoomus ja lisäksi Haavisto oli ensimmäisten joukossa vaatimassa rajoja kiinni.

Tuhoisalla Haavistolla oli kiire myydä sähköyhtiöt yksityisille että sai omat bonukset siitä välistä.

Sulla on mennyt Haavistot ja Kataiset sekaisin!

Vierailija
72/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua vuokrata sähkölämmitys asuntoa.

Ainoastaan sellaisen rivitalo-asunnon voi vuokrata, missä on maalämpö tai kaukolämpö ja se kuuluu vuokraan.

Voi paska, sulla on 1990-luvulla rakennettu rivitalo-osake, missä on sähkölämmitys eli kasa paskaa.

Vierailija
73/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tehnyt oikeita päätöksiä ja ne vaikuttavat pitkällä aikavälillä, T: työministeri 

Vierailija
74/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto kuinka ällötti lukea jutun akan juttuja. "Muista viis kunhan minä saan töitä ja kuinka erinomainen olen ja pelaan vielä biljardia. Minä minä minä🤮🤮"

Vierailija
75/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi päättäjät eivät osaa hakea avustusta Brysselistä, olisiko aika vaihtaa heidät Italialaisiin.

Vierailija
76/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kokoomus! Tavoite saavutettu!

Vierailija
77/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja julkisen puolen isot irtisanomiset realisoituvat vasta ensi vuonna.

Mulla on pari läheistä jäänyt nyt syksyllä työttömiksi, usealla ollut yt:t, voittoa tekevät yritykset pistävät nyt ihmisiä ulos tuotannollisilla syillä. Tosi paljon luotetaan etukenossa tekoälyyn ihmisten korvaajina. Ihme ajanhenki.

Vierailija
78/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen muuttoa ulkomaille, siellä on tulevaisuutesi

Vierailija
79/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut Kokoomus! Tavoite saavutettu!

Sähkölämmitys asuntojen arvo nolla.

Kokoomusta äänestävät ei tollasia onneksi omista.

Vierailija
80/95 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tietenkään vuokraa sähkölämmitys asuntoa. Pitää jäädä rahaa ruokaan ja vaatteisiin.

Omistat kasan sähkölämmitys paskaa.