Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen tappaa eläimiä?

Vierailija
21.12.2025 |

Voitko ajatella että olisi kovin hyveellinen ja empatiakykyinen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tapaus jossa olento on tappanut toisen olennon ravinnokseen on todennäköisesti tapahtunut aivan elämän alkumetreillä kun minroskooppiset alkueläimet ovat alkaneet käyttämään toisensa biomassaa ravintona. 

Itseasiassa eläinkunnasta ei löydy sellaista eläintä joka ei käyttäisi toista elävää organismia omana ravintonaan. Lampaatkin syövät heitä heikompia ja puolustuskyvyttömämpiä eliöitä eli kasveja. 

Vierailija
22/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teurastanut kanoja. Eihän se kivaa puuhaa ole, mutta koen, että me lihansyöjät saadaan tappaa eläimiä kuten eläimetkin tappaa toisiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää sikaa tai muuta lihaa juhlan kunniaksi. Onneksi joku toinen on sen tappanut niin ei tarvitse sun nähdä minkälaista elämää se on elänyt ja  miten kunnioittavasti se päätyy viimeiselle matkalleen.    Hyi hitto..

Tuotantoeläinten kohtelu ja siihen liittyvät kysymykset on oma keskustelunaiheensa, ja sellaisena tärkeä. Mutta sillä ei voi perustella luonnon eläinten t.appamista, vaan se on juuri keskusteluna sitä whataboutismia.

Metsästyksessä ei ole mitään moraaia eikä mitään perinteen jatkumoa. pelkkää pikkupoikamaista ja luonnevikaista t.appamista. Noissa porukoissa on roolimallina joitain täysin mielenvikaisia ihmisiä. Loput yrittää teeskennellä jotain kannanhoitoa tai liikennevahinkojen ehkäisyä, että saisivat edes jotenkin rauhoitettua omaatuntoaan että pystyy yöllä nukkumaan tekojensa kanssa.

Vierailija
24/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä ollut aina, että metsästys on tappamisen harrastus.  Se ei ole mitään muuta esim eräköintiä kuten joku on sanonut. Toki riistanhoidon kannalta joitain luonnonrläimiä tulee vähentää, mutta sen soisin vain varta vasten perustetuille ryhmille. Kuulin että aika lähellä on pari poikaa viety metsästämään ja näkemään tappamisen kauheudet ja eläimen raadon avaukset jne. Miksi pitää viedä lapsia mukaan? Pojat ovat alun toisella kymmenellä, ei rippikoulua takana. En syö punaista lihaa.

Vierailija
25/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapat tuhansia pieneliöitä päivittäin ihan vaan kävelelemällä.

Missä on empatiasi?

Vierailija
26/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä ollut aina, että metsästys on tappamisen harrastus.  Se ei ole mitään muuta esim eräköintiä kuten joku on sanonut. Toki riistanhoidon kannalta joitain luonnonrläimiä tulee vähentää, mutta sen soisin vain varta vasten perustetuille ryhmille. Kuulin että aika lähellä on pari poikaa viety metsästämään ja näkemään tappamisen kauheudet ja eläimen raadon avaukset jne. Miksi pitää viedä lapsia mukaan? Pojat ovat alun toisella kymmenellä, ei rippikoulua takana. En syö punaista lihaa.

Sorry, mutta minusta siipikarjalla on (vielä) huonommat olot kuin sioilla ja naudoilla. Itse tekisin toisinpäin eli jättäisin siipikarjan väliin! Jos siis lihaa söisin. 

Vierailija
27/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää sikaa tai muuta lihaa juhlan kunniaksi. Onneksi joku toinen on sen tappanut niin ei tarvitse sun nähdä minkälaista elämää se on elänyt ja  miten kunnioittavasti se päätyy viimeiselle matkalleen.    Hyi hitto..

Syökää kanaa, syökää kanaa! 😀

Vierailija
28/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli koira. Tästä on jo vuosikymmeniä, mutta edelleen muistan sen kohtalon. Opiskelin lähikaupungissa ja viikonloppuisin matkustin kotiini. Erään kerran koira ei ollutkaan vastassa. Selvisi, että pappa oli valtuuttanut naapurin ampumaan sen vanhan koiran metsässä. Tätä en voi edelleenkään antaa anteeksi vaikka pappakin on jo ajat sitten kuollut. Koirani olisi ansainnut armeliaamman lopun.

- n69v -

Ampuminen on laissakin hyväksytty lopetustapa. Lemmikit on järkevää lopettaa kun aika on eikä pitkittää väistämätöntä.  Olen itsekin joutunut sen sen tekemään jo useamman kerran.  Ruokaa kuppiin ja niskalaukaus, se on paras tapa koiralle. Kerran olen vienyt eläinlääkäriin lopetettavaksi, ei ollut hyvä kokemus kun koira stressaantui vaan lisää siitä ympäristöstä, eikä meinannut millään nukahtaa.  

-m60v-

Vierailija
29/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en rinnasta ihmisiä eläimiin kuten pakanuuteen palanneet. Ei se ole minulle moraalinen kysymys.

Vierailija
30/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten enää edes puhdasta riistalihaa? 

Vierailija
31/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkäri ja metsästäjä. 

Täytyy olla tuossa asetelmassa jokin vaikea persoonallisuushäiriö. Joku jumalaleikki kyseessä. Et jos osaa parantaa niin on moraalinen "oikeus" myös ta.ppaa.

Eli eläin pitää jättää kitumaan?

Vierailija
32/32 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä