Iso Omenan kaltainen tilanne toistui. Järjestyksenvalvojat aiheuttivat kiinnipitämällä nuoren henkilön kuoleman
Järjestyksenvalvojat kaatoivat 26-vuotiaan asiakkaan maahan toukokuussa 2022 ja pitivät tätä ristiotteessa 45 sekuntia, kunnes tämä meni elottomaksi.
Asiakkaan sydän pysähtyi ja hän sai aivovaurion hapenpuutteesta.
Kuolemaan myötävaikuttavaksi tekijäksi merkitään kiinnipitotilanteen määrittämätön haitallinen vaikutus sekä merkittävä ylipaino ja todennäköinen tähän liittyvä hengitysvajaus
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse käydä isossa omenassa.
Olen käynyt isossa Omenassa monia kertoja, eikä ihme kyllä ole koskaan ollut mitään kahnausta vartijoiden kanssa.
Pelkkää onnea.
Kerroppa yksikin tapaus milloin vartijat olisivat käyneet ilman syytä jonkun kimppuun..
Vierailija kirjoitti:
Läskillä oli uniapnea. Alle minuutissa kukaan muuten kuole.
45 sek on todella lyhyt aika. Ei pidä alkaa riehumaan niin ei joudu voimankäytön kohteeksi.
Nämä riehujat petaa ihan itse sen mitä heille tapahtuu.
Pysyy kotona jos ei osaa ihmisten ilmoilla olla!
Oliko taas psyykkisesti sairas vinkuja? Vain otettu lääke auttaa. Ja kolmiolääkkeiden kanssa ei sitten ryypätä, koska voi käydä juuri noin.
Henki lähti sekakäytön takia. Viinaa + pkv-lääkkeitä ja vahvasti läskiä päällä. Sydän ei kestä. Mutta onpa yksi incel vähemmän ja se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tähänhän ei henkilö voinut itse mitenkään vaikuttaa omalla käytöksellään? Viattomia harvemmin kaadetaan lattialle.
Tämä ihminen kuoli, ja sinä mussutat että oma vika? Herrajestas miten kamalia ihmisiä tästä maasta löytyy.
Aika herkästi näyttää kuolleen kun alta minuutissa ei synny happivajausta vielä kenellekään. Tuo vajaushan syntyi vasta sydänpysäyksen vuoksi. Voi myös huomata että varmaan tuhansia ihmisiä otetaan kiinni päivittäin ja vastaavaa ei tapahdu juuri koskaan.
Ja muutenkin jos uhriudutaan siitä että vartijat ottaa väkisin kiinni niin kyllä siinä aika vahvasti vaikuttaa se, että mitä sitä ennen on tullut tehtyä.
Pumppuvikahan tuolla oli, mutta ei sitä silti saa huvikseen tappaa? Kenellä tahansa asiakkaalla voi olla sellainen.
Vierailija kirjoitti:
60 päiväsakkoa ihmisen hengen viemisestä? Minä sain tuon verran ylinopeudesta Lapin korpitiellä kesäyönä aamukolmelta. Aikamoista, tämähän vaan innostaa noita appelsiinikainaloita isottelemaan.
Melkoinen kaahailu on ollut kyseessä, jos saa 60 päiväsakkoa, toivottavasti ottivat myös kortin pois moiseltasi liikennesekoilijalta.
Olen jo melko iäkäs ja kymmeniä vuosia olen käynyt baareissa ja kauppakeskuksissa, mutta koskaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia portsarien, tai vartijoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tähänhän ei henkilö voinut itse mitenkään vaikuttaa omalla käytöksellään? Viattomia harvemmin kaadetaan lattialle.
Tämä ihminen kuoli, ja sinä mussutat että oma vika? Herrajestas miten kamalia ihmisiä tästä maasta löytyy.
Aika herkästi näyttää kuolleen kun alta minuutissa ei synny happivajausta vielä kenellekään. Tuo vajaushan syntyi vasta sydänpysäyksen vuoksi. Voi myös huomata että varmaan tuhansia ihmisiä otetaan kiinni päivittäin ja vastaavaa ei tapahdu juuri koskaan.
Ja muutenkin jos uhriudutaan siitä että vartijat ottaa väkisin kiinni niin kyllä siinä aika vahvasti vaikuttaa se, että mitä sitä ennen on tullut tehtyä.
Pumppuvikahan tuolla oli, mutta ei sitä silti saa huvikseen ta
Missä tässä on kerrottu että tää tehtiin huvikseen? Sinähän tuossa spämmit tuota tulkintaa kun anarkoilla sun muilla venäjän marioneteilla on tarve poistaa maasta kaikki viralliset järjestyksenpitäjät tehdäkseen tilaa omille kypsymättömän aikuisen väkivaltafantasioilleen kadulla.
26-vuotiaalla verenpainetaudin aiheuttama sydänsairaus sekä merkittävä ylipaino ja todennäköinen tähän liittyvä hengitysvajaus? Vttu mikä luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Joskus vaikuttaa siltä että varsnkin humalaisia suomessa poliisi yms kohtelee kovin ottein
Ei kohtele, ellei humalainen riehu ja räyhää, Vartijat tekevät työtään, ja heidän tulee taata rauha ja järjestys valvomalleen alueelle. Vika on rauhanhäiritsijän, eikä suinkaan vartijan.
Vierailija kirjoitti:
No niinkuin uskovainen lappujen tyrkyttäjä viimeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne järjestyksenvalvojat ilman syytä käyneet tämän henkilön kimppuun. Todennäköisesti henkilö aiheutti vakavaa vaaraa tai häiriötä eikä totellut järjestyksenvalvojan suullisesti antamia ohjeita. Mitä silloin pitäisi tehdä, antaa tämän jatkaa riehumista?
isokokoisen ja vastaanpistävän ihmisen poistaminen yleisistä tiloista on vaikeaa ja vaarallista. Asiakkaallekin on turvallisinta että se tehdään riittävällä voimalla eli esim usean järjestyksenvalvojan yhteistyöllä.
Nyt jostain syystä henkilö sai ilmeisesti sairaskohtauksen(?) ja menehtyi. Se että menehtyminen tapahtui tilanteessa missä ihminen painii järjestyksenvalvojan kanssa ei tarkoita sitä että kuolema on järjestyksenvalvojan aiheuttama. Toki on aiheellista että tutkitaan tarkkaan olivatko voimakeinot oikein mitoitettuja.
Ikävä tapaus, mutta aika epätodennäköistä että tuosta vain joutui painimaan järjestyksenvalvojien kanssa ilman mitään omaa syytä
varokaa!
Vartija kuristaa ja poliisi ampuu kuolettavasti.
Älkää luottako niihin.
Pahasti ylipainoinen alkoholisti, jolla terveyden kanssa monia ongelmia, sattui vain samaan aikaan tulemaan lähtö. Mulla on kaksi nuorempaa veljeä kokenut samanlaisen lähdön ilman vartijoita.
oliko samat vartijat? Toivottavasti on eri tutkija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Joskus vaikuttaa siltä että varsnkin humalaisia suomessa poliisi yms kohtelee kovin ottein
Ei kohtele, ellei humalainen riehu ja räyhää, Vartijat tekevät työtään, ja heidän tulee taata rauha ja järjestys valvomalleen alueelle. Vika on rauhanhäiritsijän, eikä suinkaan vartijan.
Höpönpöppöä. Ne on ihmisiä niin kuin muutkin. Kaikenlaisia väkivaltakalluja hakeutuu noihin töihin, jotta pääsee käyttämään väkivaltaa luvan kanssa.
Miksi vartijat niin mielellään aina laittaa sen kiinniotetun lattialle mahalleen, pitävät sen uhrin käsiä selän takana siinä ja painavat vielä polvella yläselästä? Tarkoitus saada se ihminen hengiltä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vartijat niin mielellään aina laittaa sen kiinniotetun lattialle mahalleen, pitävät sen uhrin käsiä selän takana siinä ja painavat vielä polvella yläselästä? Tarkoitus saada se ihminen hengiltä?
Tämä. Pitäis opettaa sellaista kiimmipitoa ettei ihminen kuole. Kaikki tappajat tietysti pois alalta välittömästi.
Mulle 50 kg naisena muutama vuosi sitten 1 järjestyksenvalvoja teki hirvityävän ruhjeen ja mustelman käteen. Olin juuri valmistunut terveydenhuollon sigyeeriksi ja menossa töihin oysin psykiatrisellle sihteeriksi. Järkkäri väitti ettö olin ollut pelottava vaikka poliisikin sano että on iso yli 100kg mies. Mies oli kuulemma pelännyt ettå lyön. Kuulemma olin lyönyt käden seinästä läpi samalla kuin järkkäri retuutti mina ulos. Meni viikkoja ettå käsi parani. Tapahtu oulun pata ässässä.en käynyt siellä enään koskaan sen jälkeen
No sinä olisit voinut myös tappaa ihmisiä tuolla kaahailullasi. Turha vähätellä. Vartijan hommaa voit kokeilla itse, peukkupäiden kanssa painimista.