Apua vakaviin stressioireisiin đđ”đ«đ°
Minulla on ollut jo pari viikkoa leposyke lÀhemmÀs 90, uni ei tule ja ruoka ei maistu. En uskalla harrastaa liikuntaa, kun sydÀn tykyttÀÀ jatkuvasti. MikÀ neuvoksi? Olo on karmea.
Kommentit (7)
Sinulla taitaa olla kuivat silmÀt!
Oletko varma ettÀ tuo johtuu stressistÀ? Se voi tuntua stressiltÀ, ja olla sydÀnperÀistÀ tai jotain muuta.
Mutta kuten aina, Dr. Vauva ei ole se keneltÀ saa hoito-ohjeita, Dr. Vauva voi ainoastaan ohjata sinut oman lÀÀkÀrisi puheille, johon sinun pitÀÀ viipymÀttÀ pyrkiÀ.
Kannattaisi kÀydÀ lÀÀkÀrissÀ?
Silloin alkoi huolestuttaa, kun leposyke oli 200. Muistan, ettÀ aikuisen leposyke olisi lÀÀkÀrin mukaan 40-90. Unettomuus, liika kahvinjuonti. alkoholinkÀyttö voivat nostaa sykettÀ samoin kuin vaikka astmalÀÀkkeet.
Mulla on ollut aikakausia ettÀ leposyke on muutamia viikkoja korkealla. Joskus se on esimerkiksi jonkun flunssaviruksen aiheuttamaa vaikka tuntuisi ettÀ on aika terve, joskus se on ollut ihan selvÀÀ paniikkioireilua, joskus burnouttia. Ei koskaan vielÀ mitÀÀn vakavaa.
Mulla on nykyÀÀn sellainen lÀÀke kuin propral, joka laskee sykettÀ hieman. Se auttaa nÀihin kausiin kun syke on jostain syystÀ korkealla. Sellainen 20 mg toimii ainakin minulla hyvin. Jos tiedÀn, ettÀ hermosto on ylivirittynyt niin sitten yleensÀ otan myös opamoxia pari pÀivÀÀ, ettÀ saan stressiÀ lievittymÀÀn. Mulle sitÀ on mÀÀrÀtty kohtauslÀÀkkeeksi koska mulla on paniikkihÀiriö. Mulla nykyÀÀn enÀÀ harvoin puhkeaa paha paniikkikohtaus, koska oon opinut erilaisia preventiokeinoja.
Hope this helps. Jos sun olo on kehno, niin suosittelen soittamaan kyllÀ menemÀÀn huomenaamulla terveysasemalla. Ihan perus ekg, verenpaine, verikoe tms voisi jo kertoa vÀhÀn osviittaa ettÀ onko mitÀÀn huolestuttavaa muuta.
Valittakaa muotidiagnoosiksi, mutta se alhainen ferritiini voi tehdÀ tuotakin.
??