Millaiset ihmiset pelkää potkulakia?
Kommentit (366)
Jos ymmärtää mitään kansantaloudesta, niin myös sen, että tässä lopulta kaikki häviää. Edelleen vain vahvenee se valtiojohdollemme täysin mystinen ja tuntematon jarrubkun sisäistä kulutuskysyntää ei ole. Suurin osa palkansaajista varautuu siihen, että omalla pomolla sattuikin sitten vähän sellainen päivä ja ensimmäisenä vastaantullut lähtee.
Mä en saa potkuja. Mutta koko firma voi toki mennä konkkaan, ja siinä ne menee sitten munkin työt vaikka kuinka olisin ollut huippu. Soisi vähitellen niitä tulevaisuudenuskoa lisääviä päätöksiä eikä ainaista ankeuttamista niin joskus päästäisiin tästä suosta, mutta "sehän ei heille käy".
Sellaiset jotka katsoo työttömyyslukuja ja ymmärtää mitä jo henkitoreissaan olevalle taloudelle tapahtuu kun loputkin korvataan halvemmilla työntekijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo "asiallinen syy" on melko lavea käsite, joten aika moni varmasti hermoilee jatkossa.
Asiallinen syy = en tykkää susta, et kannata samaa puoluetta kuin mä, et kannata samaa urheilujoukkuetta kuin mä, et tykkää samoista TV-sarjoista kuin mä, et tykkää samasta musiikista kuin mä, et tykkää pukeutua samaan tyyliin kuin mä jne.
Älä puhu pask aa, miksi yleensä olisi pakko pitää joku töissä?
Kannattaa miettiä sitäkin, että myös työntekijän sitoutuminen työnantajaan vähenee, mitä epävarmempi tuösuhde on. Huonoilta työnantajilta loppuvat työntekijät, kun hyviltä ei uskalleta edes kokeilumielessä vaihtaa pois. Työntekijät käyvät ottamassa uudet opit joltain ja vaihtavat seuraavalle. Vaihtuvuus tulee taatusti lisääntymään ja työnantaja maksaa vaihtuvuudesta.
Tässä istuu Ritva ja tässä istuu Kaisa, ei niihin saa istua. Kyllä saa, ei ole omia paikkoja nykyään, vanhat tantat pois työpaikoilta ja myös niihin etätöihin ja saa istua missä tykkää, ei ole omia työpisteitä. Vanhat tantat pois määräilemästä istumapaikoista, ei niitä nykyään ole.
Mitä sosiaalitoimistoja työpaikkojen pitäisi olla ? - Jos työt ei maistu ja taito riitä niin tennaria vaan.
Minä tein 50 asiakkaan paperit, kyllä olen niin etevä. En kyllä lukenut kaikkia papereita, että on varmaan vääriä henkilötunnuksia sun muuta, mutta pääasia, että olin nopea.
Pääset ilkeysvirastoon vakituiseksi, kun olet nopea.
Ja muista huijata puhelinpalvelussa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein 50 asiakkaan paperit, kyllä olen niin etevä. En kyllä lukenut kaikkia papereita, että on varmaan vääriä henkilötunnuksia sun muuta, mutta pääasia, että olin nopea.
Pääset ilkeysvirastoon vakituiseksi, kun olet nopea.
Ja muista huijata puhelinpalvelussa.
Johtajat on sen verran tyhmiä ilkeysvirastossa, että ei me mitään tajua, ne on sieltä tyhmimmästä päästä valittu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä alisuoriutumisesta on tullut semmoinen asia jota puolletaan ja siitä on tullut ikään kuin normaali asia? Eikö enää tarvitsekaan antaa omaa työpanostaan vastineeksi palkasta jonka työnantaja maksaa?
Tekis mieli vähän hivauttaa noita alapeukuttajia mutta onneksi kärsivät kun tulevat irtisanotuiksi.
Ihan vaan tiedoksi sinne virastoon, että paperit, missä on vääriä henkilötunnuksia on laittomia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä potkulakihan antaa työnantajalle vallan potkia pois kaikki, jotka eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan tai edusta hänen omaa maailmankuvaansa: Kritisoijat, ihmiset, joista hän ei pidä, poliittisen/ seksuaalisen suuntautumisen vuoksi, liian rumat, liian vanhat, lihavat, tatuoidut yms.
Ja sun mielestä nuo on asiallisia syitä koska?
Ihan samalla logiikalla nuo on myös painavia syitä. Sun katastrofimaalailussa mikään ei siis muutu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi sinne virastoon, että paperit, missä on vääriä henkilötunnuksia on laittomia.
Mutta sähän teit ne 50 asiakkaan paperit, laittomia joukossa.
Koko kaupunki puhuu kuinka työntekijät huijaa ilkeysvirastossa johtajia. Paras oli kun uudet käy tietoturvakurssit ja vakituinen sanoi, että ei he niitä ole käynyt ja sitten pyysi yhden ohjelman tunnuksia mitä ei saa missään nimessä työkaverille antaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä alisuoriutumisesta on tullut semmoinen asia jota puolletaan ja siitä on tullut ikään kuin normaali asia? Eikö enää tarvitsekaan antaa omaa työpanostaan vastineeksi palkasta jonka työnantaja maksaa?
No, saa nähdä. Itse olen pääasiassa alisuoriutunut töistäni viimeiset vuodet. En toki ihan laita pelkästään omaksi syyksi, työnjohto olisi voinut jossain vaiheessa ymmärtää, että maratonille ei kannata lähteä sprintterin vauhdilla.
Toisaalta potkut ja puolen vuoden irtisanomisaika ilman työvelvoitetta voisi tehdä sen, että uudessa duunissa jaksaisi taas suorittaa.
Niin ja miksi se on normaali asia? Siksi tietenkin, että hyvin ja nopeasti tehdystä työstä saa palkaksi lisää hommia vieläkin kiireisemmällä aikataululla. Viisaampi olisi ymmärtänyt jo aiemmin ottaa löysää sen mistä voi, mutta tyhmänä ja tunnollisena tein kaikkeni, että saan hommat valmiiksi aikataulussa. Se on sitä "yrittäjähenkistä" asennetta, jota arvostetaan, mutta johon ei kenenkään työntekijän pitäisi lähteä ihan täysillä mukaan. Syystäkin se kuuluu yrittäjälle itselleen, hänhän siitä saa oikeasti kunnon korvauksenkin. Työntekijä saa vähän lisää (palkkaa ja hommia) ja taputuksen olkapäälle.
Mietin, jos ihmisistä tehdään liikkuvia päiväkeikkalaisia, ilman omaisuutta ja vakaata työpaikkaa, eikä mahdollisuutta perheen perustamiseen, niin minkä puolesta he jatkossa puolustaisivat Suomea? Eikö EK:ta yhtään huoleta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ois pitäny olla jo aikoja sitten. T. Eläkeläinen
Eläkkeet pitäisi poistaa! 🖕
Kyllä, varsinkin sinulta.
Ongelma Suomessa ei ole niinkään röökillä ravaus, vaan ihmiset, jotka eivät välitä pätkääkään tuloksista. Osaamattomat pelailevat sosiaalisesti, ja sitten osaaja savustetaan ulos tai saa kenkää. Osaajan lähdettyä kukaan ei osaa enää mitään
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en käsitä. En ylipäätään ymmärrä, että miksi työnantajalla olisi velvollisuus pitää sellaista työntekijää, joka on korvattavissa paremmalla. Irtisanomisaika on ihan ok, että on olemassa, ettei ihan puun takaa lopu työ, mutta tuo työssä pakkopitäminen on naurettavaa paskaa.
Kaikki mm. vanhenevat. Jos tulee avioero, puolison kuolema tai joku sairaus, niin on ok irtisanoa?
Onhan näitä tiettyjä aloja missä ylitöistä on tullut normi ja porukka kilpailee siitä kellä on eniten saldotunteja sekä niistä ei makseta mitään yhtään mitään. Tämmösessä firmassa kun päätät ettet tee ylitöitä tai nyt saa riittää ylityöt, niin olet esimiehen kanssa jutulla ja "asiallinen syy löytyy" ja se on: Ei ollut tiimipelaaja.
Etevä merkonomi serkku kyllä ilkeysvirastossa, kun osasi ottaa just niiden asiakkaiden paperit kotiin etätyöhön jotka soittaa seuraavalla viikolla ja tuhansien paperien joukosta vielä. Ei hänen tarvinnut koskaan kysyä muilta asiakkaiden papereita ja vakituinen virka tuli.