Onko muilla joilla on junttijoulu, valmiit laatikot jne..
Syömisessä max puoli tuntia.
Tuntuu ihan feikiltä koko homma
Kommentit (35)
Peruna-, porkkana-, ja lanttulaatikot ovat suomalaisia perinneruokia = junttia.
Juu. Ja eihän tossa pöydässä nyt tarvii tuntitolkulla notkua. Ottaa vinettoa välillä niin taas jaksaa. Kunnes ei enää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
AI tämä on junttijoulu?
Joulussa on ihan parasta se, että kaikki ruoat ovat valmiita. Ei muuta kuin katetaan pöytä ja nostetaan ruoat jääkaapista esille. Jokainen lämmittää itse mikrossa sen, minkä haluaa lämpimänä syödä.
Kun on syöty, laitetaan ruoat jääkaappiin ja tiskit astianpesukoneeseen, ja ei muuta kuin laiskottelemaan.
Ihanaa junttijoulua kaikille aidoille junteille.
Liian junttia mun makuun toi valmisruoan mikrottelu. Muutenkaan en tykkää laatikoista ja niitä on aina junttijouluissa. En siis kuulu koko keskusteluun.
Joulupöydässä 3ea eri leikkelettä, lapsille varattu miehen syömät vanukkaat, eläkeläiselle ostettu raikas jukurtti rahka ja anopille 2vuokallista hapankaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI tämä on junttijoulu?
Joulussa on ihan parasta se, että kaikki ruoat ovat valmiita. Ei muuta kuin katetaan pöytä ja nostetaan ruoat jääkaapista esille. Jokainen lämmittää itse mikrossa sen, minkä haluaa lämpimänä syödä.
Kun on syöty, laitetaan ruoat jääkaappiin ja tiskit astianpesukoneeseen, ja ei muuta kuin laiskottelemaan.
Liian junttia mun makuun toi valmisruoan mikrottelu. Muutenkaan en tykkää laatikoista ja niitä on aina junttijouluissa. En siis kuulu koko keskusteluun.
Mikrottelu on oikeasti tyhmää tuossa tilanteessa mutta juntimpaa on syödä sushia tai tilata pizzaa joulupöytään, ne näyttävät olevan monen perinne. Kaikkein junteista on miettiä jatkuvasti mikä on junttia ja mikä ei. Kertoo suomalaisen huonosta itsetunnosta.
Roquefortia on, pienpanimooluita, ruuat sitten vierailupaikassa, punaviiniostoksille ajatellin vielä lähteä. Makupareja ei tosin olla tässä mietitty. Enenmmän naposteltavia, en tee oikeita jouluruokia, koska en jaksa ja saan kuitenkin kylässä. Voisin kuitenkin pari juhlaruokaa tämän vuoden puolella vielä tehdä. Tuleekohan kinkut joulun jälkeen tarjoukseen?
Itse tilaan alkuaineet tukkureilta, jotka normaalisti toimittavat teollisuudelle ja tieteelliseen tutkimukseen. Näistä teen altaat ja veden, jossa kasvatan kalat. Teen niistä myös proteiineja ja rasvoja, joista muodostuu kinkku. Eettistä!
Aatonaattona keksin itse tulen, jotta voin aattona lämmittää ruokia.
Jonain vuosina olen luonut ensimmäisen solun, josta evolvoituu ihminen. Nämä ovat sitten perhe, joka tulee viettämään joulua kanssani. Viime vuosina en ole jaksanut, kun siihen pitää kanssa tehdä musta aukko, että saa 3,6 miljardia vuotta menemään muutamassa viikossa ja se vie aika paljon tilaa kämpässä.
Muu on junttia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI tämä on junttijoulu?
Eikö ne tulis isommalle porukalle helpommin uunissa, saisi kaikki syödä yhtä aikaa?
Ne on junttien arvoitukset
Vierailija kirjoitti:
Joulupöydässä 3ea eri leikkelettä, lapsille varattu miehen syömät vanukkaat, eläkeläiselle ostettu raikas jukurtti rahka ja anopille 2vuokallista hapankaalia.
Mikä jukurtti ja rahka?
Joo. Ja lisäksi vielä Silliä.
Ja pilkon puita jotta saadaan takkaan valkia.
Päreitä en polttele.
Joulu on iloinen juhla.
Monta vuotta väänsin laatikot itse. Sitten päätin, ettei ole laatikoissa mitään järkeä sähköuunin aikana. Eli modernisoin jouluruokavalion. Kinkku ja laatikothan on vanhanaikaisen leivinuunin juttu. Siellä paistuvat kätevästi kuin itsekseen, kun uuni pitää lämpöä tuntikausia.
Vierailija kirjoitti:
AI tämä on junttijoulu?
Missä juhlatunnelma, jos kaikki lämmittävät oman annoksensa mikrossa? Kyllä jouluaattona pitää laittaa pöytä kauniiksi ja kaikki istuvat yhdessä.pöydän ääreen. Seuraavina päivinä voi ottaa rennommin.
Osittain. Emme erityisesti pidä jouluruuista, mutta ostamme yhdet laatikot lanttua, porkkanaa, imellettyä perunamuusia, bataattia, valmiin valkosipulisalaatin, yhden pkt torttutaikinaa ja luumuhilloa sekä piparipurkin. Ja myös minikinkku ja joululimppu. Kala kalatiskiltä, riista pakasteesta ja ne kokkaillaan itse. Jouluaaton puuro tehdään itse uunissa myös.
Miksi tehdä nollasta itse kun kaupasta saa aivan hyvät tuotteet. Ei jaksa työpäivän jälkeen käyttää hulluna aikaa kokkailuun kaiken muun hässäkän keskellä.
Heh. Täällä vietetään einesjoulua ja lahjaksi saadaan halvinta suklaata. Oujee.