Millaistahan on viettää joulua vaikka Orpon, Purran, Essayahin tai Adlercreutzin perheissä?
Hävettääkö niitä?
Laulavatko:
Luo köyhän niinkuin rikkahan saa joulu ihana
Pimeytehen maailman suo taivaan valoa?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Tomi Immonen esiintyy perheen joulupukkina: "Hou hou, ettekö te tiedä kuka minä olen???"
Lapsetkin tietävät, kuka on humalainen pukki - vaikka on persunaamari päällä.
Petteri näkee joulupukin ja on tyytyväinen kun joku mennyt töihin.
Pukki löytää riikan sieltä lauteiden alta, tonkka puoliksi tyhjä tai puoliksi täynnä, petteriltä pukki kysyy, onko ollut kiltti kansalaisille, johon petteri vastaa olen, kun en muutakaan keksi, pukki kysyy uudelleen, petteei toteaa ettei jaksa nyt vastata.
Halla-ahoilla olisi aika hiljaista ja vaivautunutta kun ei meillä oikein olisi yhteistä puhuttavaa, eikä osata small takia oikein sujuvasti. Siksipä piipahdan vain viemässä tuoksuttoman joulukukan ohimennen. Kotimaisen, toki.
Vierailija kirjoitti:
Petteri näkee joulupukin ja on tyytyväinen kun joku mennyt töihin.
Riikka sanoo, että sosialismia ja että pukki totuttaa lapset vastikkeettomiin lahjoihin
Adlercreutsin on kutsunut koko maailman kylään kotiinsa.
Köyhän leivän syövät. Juuri näin. Tekevät. Ja tekivät.
Porvarit poistavat virren 440 lisäksi myös tämän ketjun. Totuu veetuttaa niitä.
"Riikka" kuuntelee Jouluevankeliumia: Ja kaikki kansat olivat verolle pantava...vassaripaskaa, avaa tv:n katsoakseen Turun Joulurauhan julistuksen...ei jaksa ruotsia enää, Anderssissa ja Kyrkslättissä on jo liikaa.
Orpo katselee Ihmeellinen on elämä-elokuvaa ja harmittelee jouluperinteensä mukaan, kuinka väärin on, että Georgelle lahjoitetaan rahaa ja perhe pelastuu, Potterin olisi kuulunut saada kaikki omaisuus itselleen.
Sari juhlii vasemmistolaisen Palestiinalaisen puusepän syntymää, joka viinipäissäin intoutui filosofioimaan ja haastamaan pääomapiirejä - länsimäiset, Roomalaiset, yhdessä omistavan luokan juutalaisten kanssa näkivätkin tämän ter#roristina ja teloittivat julkisesti. Illalla on joulupöydässä salametsästettyä saukkopaistia, jalassa lämpimät ilvestöppöset.
Orpo-Purra-Krampus leikkaa ja vie.
Outoa että OrpoPurran kaudella perinteistä kristillistä joulua ollaan kieltämässä koulussa.
Toisaalta viimeksi kun kokoomus ja persut olivat oikeistohallituksessa maahamme tuli ennätyksellisesti Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan musultaaneja. Vuosikohtainen kaikkien aikojen SE lähes 35 000 tulijaa ja hallituskausikohtainen kaikkien aikojen SE yli 51 000 samaa lajia.
Toisaalta silloin tehtiin myös laki sukupuolineutraaleista liikennemerkeistä.
Ja nyt 2025 otetaan kaikkien aikojen Suomen Ennätys velkaa 17,8 mrd euroa ja persujen kieltämää EU:n yhteisvelkaa 90 mrd euron Ukrainan tukipaketissa.
Vale, emävale, persu !
Uskontotunnitkin kauhukabinetin RKP:n opetusministeri AdlercreutZ haluaa kouluista pois.
Vierailija kirjoitti:
Kellä ajattelen, että voi olla kivaa on Virta. Sen perhe ja se itse vaikuttaa aika kivoilta.
Voi hyvää päivää siinä on pelottava nainen! Ajattelin että mikähän kaheli toi on? Tyrkytti mulle vaalimainostaan ja kun kerroin että en todellakaan äänestä vihreitä. Niin nakkeli niskojaan silmät pullistuneina päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vigelius ei avaisi ovea, koska se katselisi omasta mielestään parhaita pätkiä puheenvuoroistaan sekä kelaisi läpi kuvakaappauksia tännekin laittamistaan jauhotuksista.
"......Tule tänne riemuiten, ota siemen multa"
Vierailija kirjoitti:
Enemmän olen huolissani Sari Multalan joulusta.....
Sarilla on niin kova jano, että juo joulukuusenjalankin tyhjäksi.
Purra pyörittää pärzettä Barbie girlin soidessa ja heiluu suuret sakset käsissään ympäri huushollia, irvistellen ikkunoista. 27.pvä on Alkon ovella lippis päässä klo 9.00 irvistellen ja kaivaen käsilaukustaan lompakkoa, ja samalla lattialle tipahtaa saksinippu, jonka hän kumartuu noukkimaan pinkit stringit vilkkuen. Puhelimensa alkaa soida, tuttu sävelmä kajahtaa ilmoille, im a Barbie girl...
Orpon vaimo määrää kuusen paikan ja varmaan Petterin kalsareidenkin värin. Petteri ei osaa sanoa mihinkään mitään.
Purran perheessä vitsaillaan köyhistä kinkun leikkauksen yhteydessä.
Adlecreuzeilla niin bättre folk-joulu kuin mahdollista. Ruotsinkieli raikaa ja naureskellaan tyhmille turaaneille ja niiden juntille kielelle.
Essayahit lukevat Raamattua ja rukoilevat.