Onko lähemmäs 40-vuotiaat lapsettomat
lapsettomuudesta kärsiviä? Tiedän pariskuntia jotka ovat olleet yhdessä yli 10 vuotta, hyvissä ammateissa ja jälkikasvua ei näy ei kuulu. Näitä on useampi ja mietin onko tosiaan niin etteivät vain halua lapsia? Ovat kyllä uraihmisiä, mutta silti.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä voi olla syitä, mitkä eivät näy päälle, eikä niitä julisteta kaikille. Esim. hauras mielenterveys, tai joku muu terveydellinen syy.
Meistä ei olisi minkään ulkoisen perusteella edes kaveritkaan arvanneet, miksei lapsia kuulunut. Itsekkäiksi vähän koitettiin leimata. Toinen meistä on nyt mullan alla.
Tai sitten ei ole löytänyt kumppania joka haluaa myöskin lapsia.
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.
N30
Tarpeeseen vältellä työntekoa? Eihän tuossa ole kolmekymppinen ihminen ehtinyt päivääkään tekemään töitä.
Hän on tehnyt paljon arvokkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.
N30
Tarpeeseen vältellä työntekoa? Eihän tuossa ole kolmekymppinen ihminen ehtinyt päivääkään tekemään töitä.
Järkyttävä työleiri tuo lapsimäärä, huomattavasti helpommalla pääsisi työelämässä. 😃 Jos haluaisi taktikoida ja vältellä palkkatyötä, kannattaisi tehdä 1 lapsi 5 - 6 vuoden ikäerolla. Vaikka kolme lasta niin voi helposti olla 20v kotona nuorimman kouluikään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Hän on ulostanut pil lustaan paskaa vuosikaudet.
Siis tehdä lapset aina 5 tai 6 vuoden ikäerolla.
Aika harva niitä nykyään haluaa. Kaikki aika menee jo töihin ja sitten töiden jälkeen kotiin hoitamaan lapsia. Onhan ne ihan kivoja ehkä joskus aikuisina, mutta en osaa kuvitella lapsiperhearjen olevan mitään ihanaa tai sellaista joka tekisi itseni onnelliseksi. Tarkoittaa vaan lisää palkatonta työtä ja vinkumisen kuuntelemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Ei kyllä entisaikoina lastenteko ollut mitään tekosyy jäädä laiskana kotiin makaamaan. Töitä tehtiin eikä maattu Kelan tuilla vuosikausia muiden elätettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Kukaan tuskin palkkaa ikinä töihin tuota sarjasikiäjää kun joskus 40+ v hakeutuu työelämään. Lapset ei opi edes kotoa työnteon mallia, niin seuraavaksi sukupolvi kelaelättejä kasvaa sikiämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Ei kyllä entisaikoina lastenteko ollut mitään tekosyy jäädä laiskana kotiin makaamaan. Töitä tehtiin eikä maattu Kelan tuilla vuosikausia muiden elätettävänä.
Äläpä viitsi, lasten kasvatus on ihan yhden ihmisen työmäärän vaativa panos. Muualla maailmassa tunnustetaan tämä eikä oleteta naisen juoksevan tukka putkella tienaamassa. Sivusta eri.
Jep, ei ole koskaan haluttu. Paljon helpompaa ilman.
Ei se oravanpyörä muutenkaa ole hääviä niin siihen sitten vielä lapsia.
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Äläpä viitsi, lasten kasvatus on ihan yhden ihmisen työmäärän vaativa panos. Muualla maailmassa tunnustetaan tämä eikä oleteta naisen juoksevan tukka putkel
Missäköhän länsimaassa asia näin on nykyään? Kerro tämä myös entisaikojen maatilojen emännille.
Tavallaan turhaa pohdit ja mietit asiaa, kiska siihen ei ole olemassa "oikeaa vastausta" , eikä asia oikeastaan kuulu sinulle
Kyllä he tai heistä toinen todennäköisesti sitten itse ottavar asian puheeksi ja esille, jos haluaisivat sinulta tukea tai mielipidettä heidän tilanteeseensa
Lapsettomuuteen kun voi olla loputon määrä syitä, eikä yksikään ole väärä, jos se on sitä, mitä lapseton itse kokee omakseen
- Tietysti on surullista, jos joku kovasri toivoisi ja yrittää saada lapsen siinä onnistumatta. Pelkästään mahd lapsettomuus hoidot voivat olla niin henkisesti kuin taloudellisesti hyvin raskaat
Ulkopuolinen saa pitää kielensä kurissa, jos asiaa kysyy Ja monesti voi olla parempi, etrei itse kysy, vaan odottaa, että toinen ottaa asian esille tai on ottamatta. .
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Äläpä viitsi, lasten kasvatus on ihan yhden ihmisen työmäärän vaativa panos. Muualla maailmassa tunnustetaan tämä eikä oleteta naisen juoksevan tukka putkel
Lapset pistettiin Euroopassakin vielä parisataa vuotta sitten tehtaisiin töihin heti kun kykenivät. 1890-luvulla kiellettiin vasta Suomessa alle 12-vuotiaiden teollisuustyöt. Sitä ennen koko perhe juoksikin tukka putkella tienaamassa.
"Missäköhän länsimaassa asia näin on nykyään? Kerro tämä myös entisaikojen maatilojen emännille."
Eri asia. Niillä on ollu mummot papat ja piiat ja rengit apuna samassa pihassa vuorokauden ympäri. On muutenkin eri asia hoitaa maatilaa siihen aikaan kun tehdä uraa modernissa maailmassa.
Mentiin naimisiin 2007. Ei haluttu lapsia vaan lyhentää asuntolainaa. Ekan lapsen syntyessä olin 36v, mies kolme vuotta minua vanhempi. Toisen lapsen syntyessä olin 39- ja kuopuksen tullessa 40v.
En tiedä, kärsittiinkö me. Meille vaan sopi paremmin näin.
Tarkoitat varmaan lapsettomuudesta nauttivia.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Porsiminen ei ole arvokasta. Kaikki eläimet pystyy siihen. Jopa rotat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Porsiminen ei ole arvokasta. Kaikki eläimet pystyy siihen. Jopa rotat.
Eläinten porsiminen ei kuitenkaan vaikuta Suomen luottoluokitukseen ja sitä kautta Suomen valtionlainojen ehtoihin.
En ole koskaan ollut missään tilaisuudessa tai lomamatkalla, missä olisin miettinyt, että tämähän olisi paljon kivempaa, jos täällä olisi enemmän lapsia.