Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****TONTUT viikkoon 17****

23.04.2007 |

Uusi pino ja täällä viime viikon keskustelu jos joku ei ole ehtinyt kaikkia lukemaan:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10076611&p=1&tmode=1&smod…

En ole ennen linkittänyt joten anteeks jo etukäteen jos toi linkki ei toimi..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulista ja aurinkoita päivää!!

Menin sitten eilen jo kymmeneltä nukkumaan, pissalla kävin puoli viideltä, ja kaheksalta heräs tyttö, ja minä olin ihan suht virkeänä! Nyt on taas aika väsynyt olo... On kuin ei olisikaan edes hereillä...zombie-olo... Pahoinvointia ei ainakaan vielä ole ollut ilmassa..pientä etomista kyllä...en tiedä olenko siitä iloinen vai onko se huono juttu...hmm...esikoisesta kun mulla oli se 24h vuorokaudessa yrjötys...toisaalta viikkojakin on vasta aika vähän, että kai se sieltä vielä kerkeää tulemaan... kun en yhtään muista milloin se esikoisesta alkoi, mutta muistikuvana on, että melkosen pian plussamisen jälkeen...

Frankie, sinäpä unen näit :-) Heepatti, toivottavasti toi on nyt sitten enneuni :-) Kohta on mantariinikin masu pömpöllänsä!!

Äitsy, ihanaa sää saat kohta alkaa miehuksen kanssa hommiin ;-) voi miten olis hienoa, kun te kaikki nyt sitten plussaisitte :-) Mut niinhän se on, että tämä kevät ja kesä on plussien aikaa :-) Johtunee varmaan tuosta valon määrästä, ja ehkä ihmisillä stressikin alkaa silloin helpottaa... =-)

nonuli

Vierailija
22/32 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Franksu oli nähnyt hauskaa unta!! Joo mielellänihän mä jo tuollaisia uutisia kertoilisin. Huonolta näyttää kyllä ees teoriassa plussata. Ei olla nusuteltu tän mun pesun kertoman " hedelmällisen ajan" aikana olleskaan. Tänään mies on yötä mun lusikassa eli yövuorot vihdoin on ohi. Jos vaan pystytään hereillä siiheks että nuoriso nukkuu niin varmaan kyllä naatiskellaan toisistamme! Mä olen ennenkin kertonut ettei me harrasteta pikasellaisia. Eikä me " tehdä" vauvaa varsinaisesti. Mä haluan olla pitkään ja hartaasti ja saada man nautintoni ainakin kerran pari. Lisäks olen kuulemma aika kovaääninenkin. (Mä inhoan sitä jos joutuu pidättelemään ääniä).. Ihan hullua mutta mä tavallaan toivon ettei nyt edes tärppäisi. Mä haluan siellä matkalla nautiskella kaikkea ihanaa ruokaa ja juomaa. Jos olis vaikka kuinka alkuraskaus menossa siellä niin ajattelisin etten voi ottaa viiniä. Ja mitä se sellainen häämatka on ettei vois vähän törpötelläkin!! Mut mikäs sen ihanampaa kun se että alkaisin odottamaan pikku Kreettaa reissussa!!

Me käytiin tänään ostamassa mun esikoiselle rippijuhla-asu. Neiti halus musta-valkoisen kokomekon. Kengät onkin jo ennestään eli enää tarvis sellainen neulebolero tai vastaava jos on viileää. Meinas kieltämättä mennä hermo kun ei mitään ihan alkuun löytynyt. Neiti on kokoa alle 32 hyvin hoikka siis joten sopivia ei meinannut löytyä. Yhdestä nuortenvaatekaupasta sitten löydettiin (oli näyteikkunassa) tää puku. Halpa ei ollut mutta koskas noi nyt halpoja olis! Mun ei tarvi ostaa itselleni uusia juhlavaatteita sillä se mun viimekesäinen " hääpuku" eli sininen silkkimekko on aika vähän käytetty (hmm2 kertaa) ja tykkään siitä. Se " piilottaa" jopa pienen kessin jos sellainen olis siihen mennessä ilmestynyt ;)

En voinut itselleni mitään ja kävin taas kirpparilla. Hitsi mitä löytöjä taas! Ostin jopa itselleni farkut (vaate!!!!) Oikeastaan mun tyttö ne löysi. Espritin kuin uudet farkut koko 36 (9e) ja tytölle Vero Modan Only farkut (samoja on vielä kaupassa 70e) NELJÄ euroa!! Sit pojalle Niken tuulitakki 3.50 (just oikeat värit eli seuran kelta-musta) Ja sokerina pohjalla uudet (!!) H&M vaaleanpunaiset bikinit tytölle (2e) ja mulle kaks vanhaa kaksplus lehteä (viime vuoden lopulta) a 30snt. Eli koko läjä alle kahdellakympillä! Mä sain jopa mun tytön innostumaan. Se on yleensä vähän nyrpistellyt kirpparilla..

Nyt mun pitäis alkaa pullataikinan tekoon. Olen tänään luvannut paistaa munkkeja! Mut palailen kun ehdin..Sorry tää omanapaisuus tällä(kin) kertaa!!!

Mannarii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin vähänaika sit mammalasta, syötiin mahat täyteen munkkeja :-) Nam, mun äiti tekee maaaailman parhaat munkit :-) Isoja ja pehmeitä!!

(vähän niinkun mun ikiomat ;-))

Mulla on meinaan taas aivan törkeet daisarit :-) Ne on ollu aina isot, mutta ne pääs HITUSEN lörpähtään tuon esikoisen tissittelyn jälkeen...Nyt ne on taas oikeen pullevat :-) ja suhteellisen arat!

mannarii, musta tuntuu kans, että tein pikkuinen saa alkunsa siellä etelän auringonalla :-) tai voihan siellä olla ollu nyt joku supersiittiö kytiksellä, ei sitä koskaan tiedä :-)

Mun täytyy sanoa, et tykkään kyllä välillä pikanusuttelusta, mut useimmiten haluan kyllä kanssa naatiskella pitkään ja kovaäänisesti ;-)

Tein rippikset ne vaan lähenee! Ja hienoja löytöjä olet taas tehnyt kirppikseltä!! Täälläpäin ei ole tällähetkellä yhdenyhtä kirppistä toiminnassa...Ei silti, en niissä ole koskaan oikein viihtynyt!

).(Mulla on maha aika turvahtanut, ja voin enää kuvitella mielessäni mahtuvani koon 34/36 housuihin, niinkun sinä mannarii...Oon joutunut laahaamaan tuulipuvun housuja perässäni, ne on ainoot jotka ei ahista! Tai kotona mulla on aina jalassa lökärit(yökkäreitten housut) ne on niin mukavat! Ja TODELLAKAAN en kehtaa vielä pitkiin aikoihin laittaa mammahousuja jalkaan...siks toiseksi ei me aiota täsät vielä vähään aikaan kertoakaan kenellekään!!

Olo on aika töttörää, ja hitusen on huono-olokin!

meen nyt saunaan!

nonuli

Vierailija
24/32 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet sunnuntaiturinat täältäkin, tuli niin hyvä mieli mannariin viestistä. Siis aivan uskomattomia kirppislöytöjä, voi vitsi! Täällä kylillä ei kyllä noin hyvää tavaraa ja tohon hintaan saa, olette onnellisessa asemassa :) Ja munkkeja, nam! Nyt päätin että teen itsekin piiiiitkästä aikaa munkkeja vappuna! Päätin jo oikeestaan etten lähde sinne Turkuun, vaan olen kotona vapun ja teen kaikkia herkkuja, mitä mieskin saa maistella sitten kun tulee illalla töistä.

Voi ihanuus mannarii teidän tulevaa häämatkaa, ihanaa kun pääsette kahdestaan :) Mulle tuli kanssa sellanen olo, että siellä se pikkumannis saa alkunsa ja vielä se Frankien enneuni vahvistaa tunnetta, jee! Itselläkin alkaa pikkuhiljaa matkakuume nousta ja odottelen kesää ihan innoissani.

Voi nonuli sun melooneja ja masun pullotuksia ja muita! Näen ihan sieluni silmin teikäläisen niissä kotihousuissa maha pystyssä ;) Kyllä sun nyt kelpaa! Kuinkahan kauan vaan saat salattua tilasi, jos kaikki paikat pullottaa ;))))

Jes, meikäläinen alkaa olla paremmissa fiiliksissä taas, vähän on ollut masennusta ja stressiä ilmassa, mutta nyt elämä hymyilee :) Täti on vihdoin häipynyt ja meinaan kiusata isäntää oikein kunnolla tänään! En tiedä muuten kuinka tässä kierrossa käy, kun miehellä pukkaa koko ajan ylitöitä, täytyy puhua se ympäri niihin kuuluisiin pikaisiin ettei mene koko kierto ihan hukkaan ;)

Riemukasta vapun odotusta kaikille!

Vierailija
25/32 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks töttöröö-tonttu lätkä-matsin välierällä pienet kirjotukset teille taasen heittää<--------äidyinpäs mää runolliseksi!!

Maha on täys grillisapuskaa ja nyt peliä kattoessa meinas vallan taas silmämunat painua umpeen...tulin tänne vähän virkistymään!

Täällä on viikonloppusin aina niin hiljaista...

Sophie sentäs on käynyt kertoilemassa juttuja...Saanko määkin tulla sun luo syömään herkkuja :-O Mulla kun ei toi pötsi muuten oo jo tarpeeks turvoksissa... Tuus kertoileen mitä ihanuuksia teit, ja miltä mastui??

Kuule sohvi, noi pikaset panot, on aina välillä ihan jees, nyt vain ahkerasti laitatte simentä vakoon, niin kyllä se siitä sitten itää ;-)

Ja hyvä, että sulla on parempi fiilis! Eikä täällä aina tarvii hyvä fiilis olla, me ollaan täällä sitä varten, että meille saapi purkaa tuntoja!! Mää ainakin kuuntelen sujuvasti, ja yritän auttaa, jos vain suinkin osaan!

).( Lueskelin esikoisesta täyttämääni raskausvihkosta, ja olin siihen merkannut, että pahoinvointi alkoi viikolla 6!! En tiedä, kuinka tarkka tuo tieto on, mutta nyt olen siis viikkolla 5+2(noin), joten vielä se sieltä kerkeää tulla :-) Nyt vaan väsyttää, ja turvottaa, niin ylä kuin alapäässäkin!! Tuhrua ei ole taas ollut juuri nimeksikään, ja olo on odottava...

nonuli

Vierailija
26/32 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osasin! Mut sorge nyt en ehdi enempiä kirjoittelemaan. Pakko mennä asioille ym... palaan myöhemmin.

M

Vierailija
27/32 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi massiiviset onnitteluhalaukset nonulille! Ihanaa & mahtavaa! Vähän jo arvelinkin, että nyt sulla tärppäsi, vaikka aluksi olitkin varovasti liikkeellä ;) Olikin jo aika saada yksi pikkutonttu lisää tähän porukkaan!

Nyt seuraa sitten viikon vuodatus: Tunnustan teille rakkaat siskot, että olenpa taas ollut poikkeuksellisen TYHMÄ. En ole kenellekään mitään kertonut, edes teille, että mulla on ollut " selviä raskausoireita" jo jonkin aikaa. Rinnat arat, kipeät ja jotenkin kirvelevät ja alavatsassa viime keskiviikosta lähtien outoa ilkeän tuntuista vihlailua jota vaan kesti päivästä toiseen eikä tätiä silti kuulunut. Eilen myös pari heikotus/paha olo kohtausta.

No, menin sitten eilen ja ostin apteekista raskaustestin, jonka tein tänään: puhdas nega. Samalla tänään alkoi ilmaantua lähes olematonta veristä tiputusta. Nyt siis kp 1 ja viime kierto oli normaalin pituinen, eli täti ei ole edes myöhässä. Silti sain itseni uskomaan että nyt siellä masussa on joku. Olo on niin typerä ja surullinen, että en voi kuvailla. On tässä tullut päästettyä isommatkin porut ja nytkin tätä kirjoittaessa tulee itku.

Menen tästä pariksi päiväksi keräilemään itseäni ja palaan taas kun järki on palannut päähän ;)

Ovisonnea ja plussatuulia teille siskot ja aurinkoisempaa viikon jatkoa!

Terv. Sophie the stupido

Vierailija
28/32 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sä ole yhtään tyhmä, vaan inhimillisen ihana! Ihan kuin omaa tekstiäni olisin lukenut muutama kuukausi sitten. Munkin tulee ihan itku, kun ajattelen miltä susta tuntuu, ne ovat itsellekin niin kovin tuttuja tunteita. On maailman epäreiluinta, kun kaikki ne pienet tuntemukset saa toivomaan sitä ihaninta elämää masussa, ja sitten pam! yhtäkkiä kaikki toivo onkin ohitse. Se on niin kurjaa, niin surullista ja niin epäreilua!!!! En osaa lohduttaa, enkä osaa pyyhkiä suruasi ja pettymystäsi pois. Vedä peitto päällesi ja itke tyynyyn, se helpottaa (ehkä sadannen kyyneleen jälkeen). Sitten kun olet ihan tyhjä, itkenyt pahan pois, niin uusi alku on edessä. Muu ei auta. Voimia ja halauksia!

Kyllä meidän itkut vielä iloksi muuttuvat! Tonttu tontulta ollaa pian pieniin päin!

Vierailija
29/32 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikapinoutuminen. Miehellä on vapaapäivä ja kohta kun lapset on menneet nukkumaan pidetään taas levykemuja eli kuunnellaan vanhoja vinyylejä ja herkistellään. Itseasiassa nyt jo soi hurriganes levarissa. Mut ehkä jotain hitaampaa musaa kohta. Meil on miehen kanssa erilainen musamaku mutta ollaan kuitenkin melko kaikkiruokaisia. Ihan hauskaa puuhaa ja vaihtelua kun kuunnellaan noita vanhoja levyjä..

Voi Sophie ihan kun mun näppikseltä. Mä olin siinä yhdessä kierrossa aivan varma jo raskausoireista mutta niin vaan pärähti se ärsyttävä muija paikalle..Kyllä vaan se syö naista!! Sure ihan rauhassa ja murehdi. Ei siitä muuten eroon pääse. Ja uusi kierto ja uudet kujeet. Nonulin pierusoppaa ostamaan mars! Mä olen juonut Valion vadelma-persikkakeittoa ja se on aivan ihanaa ainakin! Niin ja aamuisin Valion greippimehua. Eli kaikki keinot käytössä...Sitte oviksen jälkeen otan ehkä vähän punaviiniä. Jos ei näillä keinoilla tärppää niin...sitten ei. Mut yritys hyvä kymmenen eiks nii!!

Juup nyt meen oman kullan kainaloon. Son moro!!

Mannarii

ps. Niin tolla miekkosella alkaa huomenna yövuorot joten yritän kammeta tänä iltana päälle...Pitäkää peukkuja et pelit onnistuu!

pss. Missäs Nonuli??

Vierailija
30/32 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten tämä ämmä käskee kaikki tontut PIERUSOPPAA OSTAMAAN, mars! *pröt,pröt* uskokaa vain, siinä on taikaa ;-) Joskin sillä voi kyllä karkoittaa ukkokullan oikein kauaskin... ;-P

Mää tykkäsin ihan hirveesti siitä, luumu-rusinasopasta, mut sitä ei tietenkä enää saa, kun se oli vuodenaikamaku :-( pöh, mun mielestä sitä vois syödä ympärivuoden!

Tässä on nyt kaksi päivää menny ihan helevetillisen migreenin kourissa, eikä noista hiton turhapanadoleista ole mitään apua...yöllä se iskee ja usein niitä tulee pari, ja sit vielä kolmas aamutuimaan :-( tää on ihan tätä samaa kuin esikoisenkin kanssa...kamalata! Pää on kokoajan ku haminan kaupunki...

Voi sua pikkusta sohvia...et kai sää nyt sentään tyhmä ole...tai sit me ollaan kaikki :-) kysy vain kuinka monta r-tikkua mää olen tämän 7kuukauden aikana käyttäny...siis lukemattomia! Ja jos sun vuoto on vielä ihan olematonta, se voi silti vielä tarkoittaa raskautumista hyvinkin :-) ++++++++++++++++++puuuh++++++++++++++ Aina on toivoa, vaikka vuotaa, senhän minä olen jo kaks kertaa hyvinniin todistanut!

*halaan sua* olet kultainen!

Noh, onnistuko mantariini pelailut ;-PP Toivotaan, että ne on supersimmppoja, ja ne jaksaa odotella sun mamsellia siellä monta päivää :)

Musta tuntuu, et me oltiin sillon täs raskautumiskierros ns. myöhässä, mut ne edellisen peli-illan simpat oli supertyyppejä(ja siitä oli kolme-neljäpäivää) on ne sitkeitä kavereita...miks toin mamsellin pitääkin olla niin hätänen ja koppava, kyllä nekin sais elää kolme neljä päivää :-) olis tämä vauvan alkuunsaaminen edes pikkusen helpompaa!! Eli supersimpat vain kehiin, ja ovistuulta+++++++++++++++++++puuuh

).( mulle tuli tänään varahoitolapsi jo 5.15... jukuliuti, mää oli aamuulla ku zombie...ensin kokoyö migreenin kourissa, ja sit amuyöstä herätys...ei tää kyllä ole ihmisenhommaa :-( onneks huomenna palataan normaaliin ruotuun *haukottelee*

Tissit on erityisen arat, ja alamahassa on omituisia tuntemuksia! vuotoa ei juuri ole :-)

nyt on mentävä!

nonuli rv4+

Nyt on taas mentävä!

Vierailija
31/32 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, I´m back :) Kiitos teille tontut halauksista ja tuesta! Olen taas oma itseni, vaikka eilen olikin itkupillipäivä. Nyt täytyy vaan saada taottua päähän, että vaikka mitä oireita olisi niin mihinkään ei voi luottaa ennen kuin täti on kunnolla myöhässä. Ne alavatsaoireet oli vaan niin omituisia, ihan kuin joku olis pienellä virkkauskoukulla venytellyt paikkoja eri suuntiin :/ Ei ole muuten vuoto vielä kunnolla alkanut, vähä sellasta vaaleanpunaista tulee, mutta nyt on kunnon turvotus päällä, joten kohta on varmaan perse kun mikäkin niagara falls...

Ei muuten parane meikäläisen mitään pierukeittoja ostella, muutenkin on sen verran noita ummetus- ja ilmavaivoja välillä, miehellä meinaa mennä taju kun meikäläiseltä pääsee niin kauheita leijoja :0 Teitä varmaan kauhiasti kiinnostaa tietää ;)

nonuli: Ou nou! Kamalia tollaset migreenikohtaukset ja vielä raskausoireena :/ Nyt haet jotain tehokkaampia mömmöjä kipuun, kai sellasiakin on mitä raskaana voi syödä!?

mannarii: Teillä onkin ihanaa herkistelymeininkiä :) Meillä on miehen kanssa niin erilaiset musiikkimaut, että vastavat illanvietot ei taitaisi onnistua. Olen sitäpaitsi niin kauhia musiikkinatsi, etten suostu mitään " huonoa" kuuntelemaan ;)

Frankie: Jes, kohta mekin ollaan tiineenä (kamala sanonta muuten) :0

Viikon jatkoja kaikille!

Vierailija
32/32 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ainaskin kiinnostaa sun pierut :-) määkin aina kerron mun tuhnuistani ;-P täällä saa kertoa ihan mitä vain =-) me ollaan täällä sitävarten!

Hienoa, et sulla on jo parempi mieli *halin vieläkin* !! Eikä tuosta sun vuodosta vielä tiedä...hmm...voisko sittenkin... *peukuttaa*

mullakin on ihan törkeetä turvotusta, ei siis pierujen takia, vaan jonkun muun...kokoajan täytyy repiä housuja alaspäin, pois tosta makon päältä... *ahistaa*

tuun taas myöhemmin!

nonuli