Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****TONTUT viikkoon 17****

23.04.2007 |

Uusi pino ja täällä viime viikon keskustelu jos joku ei ole ehtinyt kaikkia lukemaan:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10076611&p=1&tmode=1&smod…

En ole ennen linkittänyt joten anteeks jo etukäteen jos toi linkki ei toimi..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin pudottu taas kauas kärjestä. Meitä tonttuja on niin vähänlaisesti et helposti pudotaan jos ei koko ajan ole joku nostelemassa. Lisääkin tänne kyl mahtuis!!

Nonuli voi sualanen tota sun migreeniä! Miten ihmeessä jaksat tehdä töitä vaikka päätä särkee kovasti? Ja vielä varahoitolapsiakin tänään..Huoh!! En ihmettele jos olet väsynyt? No onneks huomenna on jo keksiviikko. Viikonloppu lähenee..

Jee Sophie ojasta noustaan!! Onko täti pärähtänyt kunnolla paikalle vai onko vielä vähäistä vuotoa? Mut hei jos se onkin niinku Nonuli ennusti että oletkin pieniin päin? Jos ei ala kunnolla lorraamaan niin testaa ihmeessä uudestaan jossain vaiheessa! Jännittää!!!!

Mä olin tänään niin väsynyt en mistään että jouduin nukumaan sohvalla pienet tirsat iltaseitsemän jälkeen. Siis oikeesti en edes tehnyt mitään sen kummempaa tänään et olis pitäny väsyttää. Tai no aamulla oli pikku pelailut ennen aamukahveja..Mut tuskin siitä nyt johtuu et väsytti. Olisko sitte vaan tää allergia ja ne lääkkeet. Tai jotain pikku lentsua tai jotain. No ihan sama. Epäilen ettei ovis olis vielä ollut. Jos ja kun täs nyt tulee se tauko nusutteluihin niin on ainakin tänään laitettu varastoon simpat.

Galluppia: Laitatteko muistiin kaikki nusuttelukerrat siltä varalta et jos tärppää niin voitte sitte tarkistaa koska tärppäsi?? Tajuatteko? Siis mä laitan nää mitkä on suht lähellä ovista (tai oletettua enhän tikuttele sitä) ja sitte jos plussa tulee niin " tiedän" mistä kerrasta on tärpännyt....Voi vide mä olen vissii iahn kahjo. Nyt alko jo kaduttaa et edes kysyin...No ei oo pakko vastata.

terkuin: Sekopää Mannarii..

Vierailija
2/32 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas puskee vettä alas, plääh... :-( ei toivoa ulosmenosta *huokaa*...

Mannariin gallupiin pitää heti vastailla: eli en ole laittanu nusukertoja ylös, mut nytkin kun mietittiin, etä mistä kerrasta tämä kaveri mahdollisesti sai alkunsa, niin suht hyvin muistettiin ;-P Eli me uskotaan, että se sunnuntai ehtoo 15päivä sillon oli JO myöhäistä, mutta se 11 päivä keskiviikkonen ja 12päivä torstainen " satsi" teki tehtävänsä ;-) Ei meillä tais olla supersimpat taas liikkeellä =-) Itseasiassa oon aina heittäny " vitsiä" tosta, että pitää olla supersimppoja, jos meinaa tämän, jokavälissävuotavan naisen saada raskautumaan ;-PP

mut nyt on taas mentävä!

nonuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on täti pärähtänyt jo kunnolla paikalle, niinku odottelinkin, että enää ei kannata peukuttaa ;)

Niin mannarii, täytyy tunnustaa että on sitä kaikenlaista tullut itsekin merkattua kalenteriin ;) Varsinkin aluksi pillerien lopettamisen jälkeen merkkailin ihan mielenkiinnosta kaikkia tuntemuksia ja oireita kalenteriin kun halusin seurata millaisiksi kierrot muodostuu. Viime kierrossa en laittanut kiertopäiviä ylös ja siksi varmaan aloinkin jo liian aikaisessa vaiheessa intoilemaan tädin pois jäämistä. Nyt taidan taas laittaa kiertopäivät ylös ja olen myös merkannut vuodon kestot ym.

Nyt pähkäilen että pitäisikö niitä ovistestejä sittenkin jo ottaa käyttöön, jos kuitenkin arvioin sen oviksen ihan metsään ja siksi ei tärppää..Täytyy nyt miettiä, jos kuitenkin odottaisi syksyyn asti.

Mihin ne lämpimät keväiset ilmat on kadonnut mitä luvattiin? Kylmää, sateista ja koleaa..hrrr! Olen odottanut että pääsisi kirjojen kanssa linnoittautumaan takapihan lepotuoliin :/

Viikon jatkoja!

Vierailija
4/32 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++

Pinouduimme joulun alla 2006, kun jokaista enemmän tai vähemmän kuumeilutti

vauvan suhteen. Kova tohina on nykyisin pinossamme käynnissä ja NELJÄ plussannuttakin

on joukkoomme jo saatu. Tervetuloa mukaan myös uudet vauvakuumeilijat ¿ jos koet

olevasi tarpeeksi TONTTU joukkoomme iloiseen!

+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++

TONTTUJEN ESITTELY:

Olen: Bärchen, 28 v.

Perhe: mies 34 v.

Koti: Pk-seudulla

Yritys aloitettu: 12/06

--------------------------------------

Olen: Frankie, 32 v.

Perhe: aviomies 34 v., poika 1/05

Koti: rivitalo Pirkanmaalla

Yritys aloitettu: 12/06, kierukka poistettu 11/06

Työ: insinööri

Harrastukset: jos olisi aikaa niin Body Pump, tällä hetkellä lähinnä lenkkeily: sauvakävely, juoksu

Mieliruoka: intialainen, meksikolainen, homejuustot

Mielimusiikki: Placebo, Mew

---------------------------------------------

Olen: mannarii, 37 v.

Perhe: Minä-69 ja mies-63, mun ja sun lapset: T-92, T-93 ja P-95 ja koiruli

Koti: omakotitalo+ pieni piha kaakkois-Suomessa

Yritys aloitettu marraskuussa-06, kierukka poistettu syyskuussa-06

TJOT-meiningillä mennään

------------------------------------------

Olen: Sophie77, 29 v.

Perhe: mies 28 v.

Koti: rivitalo Satakunnassa

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 11/06, esikoinen yrityksessä

Työ: tällä hetkellä vielä valtiotieteen yo

Harrastukset: koiran kanssa lenkkeily, uinti, lukeminen ja leffat

Mieliruoka: italialainen, meksikolainen, intialainen, kaikki menee, nam!

Mielimusiikki: myös musiikin suhteen kaikkiruokainen; The Killers, Pearl Jam, Sting,

Coldplay, U2, yleisesti alternative rock, klassinen ja myös R´n´B.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nimi: -Äitsy05-, 31 v.

Perhe: mies 33 v. ja poika 1 v.

Koti: Helsingissä

+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++

PLUSSANNEET TONTUT:

Olen: Calle77 eli 29 v. , kotoisin Satakunnasta

Perhe: mies 32 v., kotoisin varsinaissuomesta

Koti: Pk-seutu, paritalon puolikas

Yritys aloitettu: Ensimmäistä odotellaan, + 15.12.2006, la 25.8.2007 (täsmentymättä)

Työ: harmaa valtion virkamies

Harrastukset: kuntosali, lentopallo, veneily

Mielimusiikki: The Crash, Pink

------------------------------------------------------------

Olen: Luhtavilla, 33 v.

Perhe: mies, tyttö-03, poika-04

Koti: Varsinais-Suomessa Salon seudulla

Yritys aloitettu: + 8.2.2007, la 12.10.

-------------------------------------------------------------------

Olen: fudgis, 25 v.

Perhe: mies

Koti: ulkomailla

Yritys aloitettu: pillerit lopetin 12/06, yritykseen 1/07, + 26.2, la 14.10

Työ: Kasv.tiet. yo.

Harrastukset: lenkkeily, matkustelu

Mieliruoka: hyvät pihvit

Mielimusiikki: kaikki, paitsi ¿raskas¿ musiikki

--------------------------------------------------------------------

Olen: nonuli, 29 v.

Perhe: mies 29 v. ja tyttö 2 v.

Koti: omakotitalo metsän keskellä Satakunnassa

Yritys aloitettu: 10/06, + 20.4, la 28.12 (varmistumatta)

Harrastukset: jääkiekko, kuorolaulu

+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++

Vierailija
5/32 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa taas hieman päivitetty versio pinostamme. Ajatelkaa 4 jo plussannut. 5 olis vielä viivan yläpuolella. Hmm kukahan seuraavaksi? Me viisi viimeistä saammekin sitten vuoden 2008 vauvat: Huisaa!!!

kahvitauko..palaan myöhemmin turisemaan!

Mannarii

Vierailija
6/32 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrassaan ihanaa!!!

Nonuliponulille TODELLA iso ja lämmin onnitteluhalaus +:n johdosta!!! Ihanaan väliin vielä tuli tämä plussa, oikein kunnon tontulle tulee tonttulapsonen :D Mun kannattaa edelleen pitää tämmöistä välillä poissa palstailua kun aina mun taukoilun aikana tulee plussauutisia!

Meidän porukka on mukavasti tasaiseen edennyt, seuraavassa kierrossa taas uusi plussaaja!

Sophielle lämpimät tsempitykset, potkaiset sen tädin hiiteen asap ja sitten seuraavaan kiertoon vetelet esiin selliaset oireet ettei paljon tarvitse testailla :)

Toivottavasti Mannarii sai taivutettua isännän oikein kunnolla vaakamamboon :) Tuollainen vanhempien biisien kanssa fiilistely on joskus ihanaa! Täytyykin kaivaa meidän Elvislevyt esiin!

Tuohon asioiden ylösmerkitsemiseen. Itselläni oli lähes kaikissa muistilapuissa ovikset (oletetut) ja puuhastelut

ylhäällä , tosin meillä kun onnellisesti tärppäsi ekasta kierroksesta niin noita lappuja ei kertynyt kuin noin sata...

Sophielle vielä sen verran ja olen sen aiemminkin kirjoittanut tänne että omalla kohdallani olin arvioinut ovikset väärin ja luulen että tärppi olisi jäänyt tulematta jollen olisi ovista saanut esille tikutuksen kautta. Mutta toisaalta monet ovat sitä mieltä ettei kannata niitä tikkuja ihan " helpolla" hankkia ettei tule turhaa ressiä.

Olin äidin kanssa reissussa ja siksi olen vähän pihalla perusteellisista kuulumisista. Mutta heilutus kaikille tasapuolisesti!

Omaa mahaa sen verran että kokoa on tullut kunnolla ja nyt kyllä näkyy jo niin selvästi että ei jää epäselväksi mistä on kysymys. Liikkeet tuntuvat mukavasti vaikka istukka onkin kuuleman mukaan ihan tuossa edessä. Rakenneultrassa käytiin tuossa pääsiäisen jälkeen (en muista kirjoitinko siitä??) ja lapsonen piti jalat tiukasti yhdessä ja nukkui sikeästi. Oma vointi on ollut hyvä, pieniä ja ajoittaisia harjoitussupistuksia on ollut, mutta hyvin olemattomia (ainakin siltä tuntuu). Rinnoista tihkuu edelleen ja kasvu jatkuu (isännän iloksi!)...

Mammajoogassa olen käynyt pari kertaa ja hyviä vinkkejä saanut mm. venyttelyihin.

Mutta nyt jatkan hommia! Viikon loma kerryttää työpöydälle aika paljon kaikkea pientä....

Voikaa tonttuset hyvin!!

Vierailija
7/32 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa calle kuulla sustakin ja masuasukistasi. Voi, vitsit, vauvamasu on niin ihana! Mulla oli aikoinaan niin helppo ja miellyttävä raskaus, että siitä jäi sellainen olo, että voisin aina olla raskaana. Välillä kai olen haaveillut jopa enemmän siitä masusta kuin vauvasta.. Siis näin puolileikillään sanottuna tietenkin! Mukavaa kuulla odotusuutisia!

Mannarii oli taas laittanut gallupia pystyyn, hyväkiva! Mä en kyllä merkkaile nusutteluja mihinkään kalentereihin. Oletetut ovikset kylläkin. Meillä kai harrastetaan sen verran harvemmin, että muistan ne muutenkin :) ihan oikeesti, musta tuntuu, että me ollaan välillä miehen kanssa niin eri rytmeissä; mä olen tosi iltauninen, enkä millään jaksais illalla, ja mies on taas tosi aamu-uninen. Päivät taas ollaan töissä eri paikkakunnilla, joten " päiväkahveetkaan" ei tule kysymykseen.. Hih, tulipa tilitettyä! Mulla on töissä aika paljon palavereita, ja tietysti merkkailen koko ajan projekteja kalenteriin, katselen missä mennään. Se oliskin aika koomista, kun (siis jos) sieltä levähtäis SEKSIÄ-tekstit kaikkien nähtäville.. Tai sitten pitäis vaan hahmotella jotain salamerkintöjä muiden arvuuteltavaksi. Hihittelen täällä yksinäni, alkaa vissiin väsymys painaa!

Kyllä mäkin jotain kummallisuuksia silti kalenteriini merkkailen, täytyy myöntää. Tällä hetkellä merkkailen kaikki mahdolliset sykelukemat ja kalorinpoltot sykemittarista muistiin jumppien päätteeksi. Sitten vertailen eri lajien välillä maksimeja ja averageja.. oon vielä niin pimee, että voisin joku päivä vääntää niistä vielä jotkut hienot excel-taulukot.. Tosi friikkiä!

Väsymyksestä puheenollen.. Mikähän ihme mua vaivaa, kun en saa nukuttua? Ja tämä on todella harvinaista!! Tipahdin illalla kuin leppäkeihäs, mutta poikasen kömpiessä aamuyöstä viekkuun nukkuun, en saanutkaan enää unta. Lopulta nousin kähertään hiuksia (en keksinyt muutakaan tekemistä) klo 5:30, kun olin ollut valveilla jo vaikka kuinka pitkään!!! Toivottavasti tästä ei tule jatkuvaa ongelmaa! Vähänkö otti päähän nimittäin!

Eipä tänne sen kummempia, täti on sentään poistunut vihdoin kuvioista. Pitänee siis taas aktivoitua!

Vierailija
8/32 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa calle, että olet taas käynyt kertomassa kuulumisia! Sun vauvanodotus on jo niiiin todellista :-) masuelämää :-)

Frankie, viittisiks heittää mulle sitä sun käherrintä, kun mun putos pari viikkoa sitten lattialle, ja meni tuusannuuskaks! Kokeilin käynnistää, ja sieltä tuli sellaset käryt ilmoille, että huh, kun ihan peljästyin! Meni kolme kuukautta sitten takuu umpeen, eli kyllä harmitti :-( Nyt just, ei suoraan sanoen ole edes varaa ostaa uutta, kun on niin piukkaa :-( Oon ihan pihalla kun en saa laitettua mun tukkaa kunnolla...Onneks on huivit keksitty!

Apua tää jäi lyhkäseks nyt, kun kävi käsky saunaan!

Jos huomenna kerkeis taas enemmän!

nonuli

Vierailija
9/32 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan, heissan!!!

Mie tulin nyt tänne ku pyydettiin, oon ihan ulalla koko paikasta, mut ehkä josksus pääsisin selville kaikesta :) heh, mutta sellasta...eli kai mä voisin hiukan kertoo itestäni :) elikäs...ollaan miesystäväni kanssa yritetty lasta viime lokakuusta asti eikä vieläkään oo tärpänny (just loppu ne ärsyttävät menkat loppu) tänää ostin sit ovistikkuja tai testejä ja koitetaan niitä jos vaikka ne auttais vähä et onnistuttaisiin paremmin :) mut mua kyl mietityttää et koska sit ku se näyttää sen et ois ovis tuloillan?!? nii pitäis harrastaa pupuilua??? mä en kans tiie yhtää mistää mitää...

Vierailija
10/32 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, et meitin pino saa uusia tonttuja!!! Olet erittäin tervetullut mein joukkoon!! Tuos onkin mein mannariin päivittämä hieno esittelypino, joten jos haluut kertoa itestäs vähän enemmän ni, sopii!!

Sanotaankos an-nuliini näin, et sillon pupuillaan ku haluttaa, mut sit kun se viiva tummuu ni sitten viimeistään :-) toisilla näkyy kaksi viivaa kokoajan, mut niinkauan ku se toinen viiva on haaleampi, ni se H-hetki ei ole vielä, vaan sitten, kun ne viivat on tasavahvat! Toisilla ei tule koskaan tasavahvoja viivoja, mut se ei silti tarkoita sitä, etteikö ovulois! Siittiöt elikkäs simpat elää useita vuorokausia, eli ei haittaa vaikkei just sillon H-hetkenä edes sekstailis!! Munasolu eli munis elää vuorokauden kaks, eli se menee nopeesti läpi tuubien!! Parasta, et simpat on jo valmiina odottamassa rouva munasolua!!

Mun piti sulle sohvi kans sannoo noista ovistikuista, et antaa ne osviittaa kyllä, joskus meinaan sitä LUULEE oviksensa olevan aivan muulloin, kuin se tosiasiassa on!! Mut täs kierrossa mun ovis meni hukkaan, kun en testannu sillon ko se oli, mut onneksi sisuksissa seikkaili edellisen lastin simpat ;-) Aina voi kokeilla! Mä kokeilin advancen ja aconin testeillä ja molemmat oli hyviä! Joskin advanceen sain kaski viivaa vasta kun ovis oli, ja aconiin piirtyi aina kaksi viivaa!! Mut eihän sillä ole mitään merkitystä, vain tasavahvat lasketaan!!

Häädä se helevetin täti kuuseen pian, ja käy tilaamassa ovistestit, vaikka vain kokeilumielessä ;-)

nyt menen tytön viereen nukkumaan, olen niiiin pirskatin väsynyt!

nonuliponuli

Vierailija
11/32 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa olin saanut galluppiini vastauksia vaikka aihe olikin höpsö. Mun mies ei tykkää yhtään että merkkaan meidän panot muistiin. Sille tulee vissiiin helposti ahdistunut olo jos liikaa yritetään. No en mä sitä tällä kuumeilulla tai palstailulla ole pahemmin vaivannutkaan. Mehän TJOT:taillaan virallisesti. Just tänään oli juttua kun oltiin hetki kahdestaan et pitäiskö mulle ottaa kissanpentu helpottamaan vauvakuumetta. Juttu lähti siitä kun kysyin mieheltä et olisko meidän pitäny alkaa yrittämään vauvaa aikaisemmin. Mä olin 32 kun tavattiin. Olis varmaan tärpänny nopeammin jne. Miehen mielestä nyt on oikeampi aika jos koskaan. Ja jos ei tule niin ei tule ja piste. Mä sanoin siihen kissaan no thanks: ne kutittaa mun ranteita. oon allerginen kisuille. Valitettavasti!

Kivaa meillä on täällä uusi tonttu: Tervetuloa an-nuliini!! Mä katsoin ensin et Nonuliponuli on muuntanu nimeään mut eipä ollutkaan. Mitä haluat Ansku et laitetaan sulle tietoihin?Oma ikä, miehen ikä ja mistä päin ja koska olette alkaneet yrittämään? Tai mitä nyt haluatkin kertoa itsestäs..

Calle sun vauvamasujuttua oli kiva lukea. Jännää et oot jo noin pitkällä vaik samoihin aikoihin aloiteltiin nää hommat.heh! Mullakin kyl pullottaa vatsa mut muista syistä. Huomasin että mun vatsa ei kestä simaa ollenkaan.. PRÖÖT!! Toi mammajooga kuulostaa kivalle! Voikun täälläkin olis sitten kun joskus odotan. Pahaa pelkään ettei mitään tollaista ole. Käpykylä mikä käpykylä!

Sophie saa nyt " nautiskella" tädin katalasta seurasta. Aja mokomakin tiehensä! Kukas seuraavaksi on jännättävänä? Mä tai Bärchen varmaan. Mä en nyt ihan selvillä ole päivistä. Pesun laskurin mukaan mulla oli tänään ensimmäinen mahdollisesti hedelmällinen päivä. Ja mitä tehtiin? No ei sitä. Kasattiin liukuovikomeroa eteiseen ja sitten mies lähti yövuoroon..

Nonuli meni aikaisin petiin: hyvä! Unta palloon vaan aina kun ehdit! Mä taas kukun täällä näin myöhään ja sitte en meinaa aamulla päästä ylös. Hyi mua!

Frankie oli yöllä pohtinut syntyjä syviä. Se on todella ärsyttävää jos herää eikä saa enää unta!! Varsinkin silloin kun " pitäisi" nukkua: on aikainen herätys tms. Ja sitte kun oikein alkaa stressaamaan ettei nukuta niin ei ainakaan nukuta. Plääh.

No mut nyt tää tonttu taitaa ottaa vielä vähän iltapalaa ja sitte menen vihdoin a-a. Öitä kaikille!

t. Mannarii (kaikki sormet ja varpaat kun käytin niin sain kiertopäivän laskettua:) 17 / 32

Vierailija
12/32 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tontut on tänään vissiin nautiskelleet kauniista säästä!!

Mannarii, mites sun allergia? Mulla ei ole minkäänmoisia oireita :-) taitaa tuo pikkumötti suojella äitiä :-)

Väsytys on kauhea, ja nyt on vähän huono-olokin, avasin äsken jääkaapin, ja sieltä tuli karsee broilerin löyhkä...*kyökkii* ughh...

Väsymys on taas ihan hillitön, taitaa jäädä tehikset taas kattomatta...noh, jos tuon kotikadun jaksais katsoa silmät auki! Onneksi huomenna on jo perjantai, niin saa ottaa taas pikkuisen lunkimmin ja nukkua ainakin toisenä päivänä pidempään :-)

Tilasin alkuraskauden ultrankin, ja se on näillänäkymin 10.5! Sillon mulla pitäs olla viikkoja jo lähemmäs 7... Siihen asti jännäillään :-)

meen nyt kattoon kotikatua!

Palailkaa tontut pian juttusille!

nonuli

Vierailija
13/32 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan outoa kun taas yksi tonttutomera lisää kirjoittelee raskauskuulumisia! Nonulille morjenstus ja paljon lepohetkiä hyörinän keskelle. Tovoitaan että vältyt kaamealta pahoinvoinnilta ja väsymykseenkin saat riittävästi lepoa lääkkeeksi.

Tämä on juuri niin hienoa kun meidän porukassa on eri vaiheessa olevia. Itse nimittäin kaivelin yhteystietoja valmiiksi ja ajattelin tilata tuon 3/4d ultran. Melkein koko raskausajan on mietitty että mennäänkö vai ei ja nyt sitten kuultiin yhdestä tutusta, jonka kohdalla yliaikaisseurannassa oltiin huomattu että sikiö on vain reilu 2 kiloa, koska istukka ei ollut toiminut kunnolla. Vauva oli sitten joutunut synnytyksestä suoraan teholle :C En tosiaankaan tiedä, että olisiko tuollainen pitänyt/voinut havaita neuvolassa aikaisemmin, mutta tuli vain sellainen olo että 150 euroa menee meidän perheessä nyt tuohon ylimääräiseen ja se siitä.

Mannarii taisi kysellä allergiaoireista. Mullahan on myös aika paha koivuallergia. Neuvolalääkäri ei suostunut silloin ekalla käynnillä mulle mitään kirjoittamaan, mutta kun kävin toisella lääkärillä hän sanoi että höpöhöpö ja kirjoitti reseptin yhtä toista antihistamiinia. En nyt muista minkä niminen lääke se oli mutta lääkäri sai mut kyllä vakuuttuneeksi että tuosta lääkkeestä ei ole tässä vaiheessa sikiölle mitään vaaraa.

Nyt olen ihmetellyt miksei oireita ole niin kovasti kuulunut vaikka kukinta on jo alkanut + nuo kulkeutumat. Viime yönä heräsin siihen kun hengitys ei oikein kulkenut ja sama jatkuu edelleen. Eli luulen että mulla raskaus suojaa limakalvoja jotenkin mutta keuhkot ovat kovilla. Täytynee tänään siis käydä hakemassa inhalaattori ja kokeilla olisiko siitä apua.

Sitten toinenkin terveysjuttu. Löysin reilu viikko sitten toisesta kainalosta patin ja kävin sitä työpaikkalääkärillä näyttämässä. Hän epäily turvonneksi imusolmukkeeksi ja sanoi että kyllä se siitä. Tilasin kuitenkin vielä neuvolalääkärille ajan nimitääin nyt patti on kasvanut ja omalta äidiltäni leikattiin reilu vuosi sitten ylimääräisestä rintarauhasesta rintasyöpä. Lääkäri on vasta parin viikon päästä ja vähän kyllä harmittaa että meni niin pitkälle. Vaikka kyseeessä olisi vain se (ilmeisesti melko yleinen) ylimääräinen rintarauhanen niin tällä sukuhistorialla haluaisin siitä kuitenkin eroon mahdollisimman pian.

Mutta se omista vaivoista, tulee ihan ruikuttavan vanhan eukon olo kun tänne vuodattelen, koittakaa kestää rakkaat kanssasisaret!

Tänään aion maistaa vappusimaa ja mennä saunaan. Lauantaina onkin sitten tiedossa keittiön kalusteiden asentamisen aloittaminen eli rankka päivä tiedossa.

Pienen gallupin rykäisen;miten teillä vietetään wappua?

Hyvää päivää kaikille!

Vierailija
14/32 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut taas ihanan lämmin sää! Mä puuhastelin eilen kukkapenkkien kanssa vähäsen. Sisällä meillä oli kaapin kasaushommia. Se eteisen liukuovikaappi saapui siis ja nyt se on komiasti pystyssä. Viime yönä sitten laittelin sinne takkeja ym. En nähkääs raatsinut olla sisällä ja siksi jätin sen homman siksi kun talo olis hiljainen.

Sisälletulon jälkeen alkoi silmiä kutittaa vimmatusti (vaikka olin käynyt suihkussa ja pessyt hiuksetkin) Ja koivu kukkii vasta vähän. No mut reissu lähenee. Jee!!

Callen patti kuulostaa ikävälle. No höh miten pitkään joudut odottamaan lääkärille pääsyä! Kyllä mun mielestä pitäis sut ottaa HETI tutkittavaksi! En muista että meidän suvussa olis tuota ylimääräistä rauhasta, tai ainakaan keltään poistettu. Siis se poistetaan vaan jos siinä on kasvain? Onko sun äiti toipunut hyvin? Toivon niin ja tehän olitte jossain reissussakin yhdessä? Mukavaa kun joillain on hyvät ja lämpimät välit äitiensä kanssa. Mun ja äidin välit on aika teoreettiset..Olen kai sitte enemmän isän tyttö. Ja pienenä olin isänäidin lellikki. Tuli vissiinki valittua puoli silloin kuusvuotiaana. Mun äidillä on aika pienet ympyrät ja olen antanut pyytämättä sille anteeks kaikenlaista..Hmm.

Galluppiin: vietetään lasten vappua jo lauantaina niin että teen munkkeja ja juodaan simaa ja tehdään joku retki jos sää sallii. Varsinaisena vappuna ollaan molemmat vapailla eikä lapset ole täällä joten voidaan innostua vaikka lähtemään liikenteeseen kuka tietää.. Ainakin johonkin mennään brunssille. Sit olis yhdet 5-v päivät naapurikaupungissa mitkä ei kauheesti houkuttele..no saapa nähdä.

Nonuliponuli koita huilia tosiaan aina kun voit. Voikun saisit nukkua viikonloppuna toooooosi pitkään!! Mä vein tänään poikasen kouluun kun sillä on taas pyörä risana. Jäin sitte näköjään hereille ja hengailemaan ylös. Mies nukkuu tuolla yövuoroväsymystään. Joo mä tiedän: pitäis mennä kutittelemaan sitä jos vaikka innostuis pikku vaakamamboiluihin. Päivät tässä kuluu hukkaan. Ei olla muhinoitu pariin päivään. Mies herää iltapäivällä ja silloin täällä on jo joku lapsista kotona. Ja jos joku on kotona ja hereillä niin täällä ei tosiaankaan harrastella MITÄÄN semmoista..No yritän ajatella silleen että lauantaina vielä olis tsäänsit et munis olis hengissä ja oltais vähä silleen. Mut menee tosiaan yöhön kun kaikki nukkuu.. Teinien kanssa kaikki on vähän erilaista..

).( en ole huomannu mitään limoja tai tuntemuksia. Näinkö sitten on ovuloimaton kierto? Tädin pitäis tulla sen viikon maanantaina kun loppuviikosta lähdetään lentoon. Tuliski siloin niin olis jo ohi lauantaihin mennessä!

mannarii viikonloppufiilareissa

Vierailija
15/32 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vastailen sinulle kun tuli pinnalle tuosta sun viestistäsi:

Äiti leikattiin tosiaan juuri siksi kun oli pahalaatuinen kasvain siinä ylimääräisessä rauhasessa.

Mutta mitä tulee äitisuhteeseen niin olosuhteet ovat meillä vähän samakuuloiset kuin sinulla ja äidilläsi eli etäiset ja anteeksiannettavia asioita löytyisi. Olen aina ollut vahvasti isin tyttö ja nyt viimeisen parin vuoden aikana ja oikeastaan vasta mun raskauden myötä välit ovat vähän lämminneet. Meillä taustalla on äidin alkoholiongelma ja hänen vasta muutama vuosi sitten tapahtunut " pakkoraitistuminen" terveyden pettäessä. Juuri em. kotiolosuhteista johtuen olen aina ollut läheisempi isän kanssa. Siskoni muutti kotoa pois vuosia ennen minua eikä hän joutunut kokemaan kaikkea sitä mitä minulle ja isälle on eteen tullut.

Itse olen aina ajatellut etten pysty asioita antamaan anteeksi, mutta olen myös huomannut että välit voivat lähentyä menneistä huolimatta. Tämä meidän yhteinen reissu oli ensimmäinen laatuaan enkä olisi ikipäivänä kuvitellut sitä tekeväni.

Mutta sellainen vakava vuodatus.

Koitapa Mannis saada sitä isäntää hereille ihan hetkeksi vaikka kahvikupposella tuoksutellen ja hellästi, jospa sitten pääsisit vähän hellittelemään. Itse joskus herättelen oman ukon niin kun tekee julmetusti mieli ja sitten olen itse aktiivi kun isäntä makaa unesta vielä puolitajuttomana homman ajan ;)

Ihana ilma! Tyhmää istua sisällä :C Kohta lähden kuitenkin lounaalle toiselle puolelle kaupunkia, isäntä saa tarjota! Kätevä kun tuo metro menee niin tiheään ihan ikkunan alta.

Vierailija
16/32 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonulille voimia raskausoireiden, väsymyksen ja muun kanssa! Mutta eikös ole toisaalta " ihanaa" kärsiä, kun tietää syyn ;) Aika pian se sun ultra loppujen lopuksi on, ihan jännittää sun puolesta. Hieno tunne varmaan nähdä se masuasukki ekan kerran :)

Sun viesti pisti mut Calle aika mietteliääksi, monestakin syystä. Tuo pattihomma kuulostaa tosiaan aika ikävältä, mutta olen myös kuullut että usein tollaset on ihan vaarattomia. Toisaalta tiedän, että sua varmaan huolestuttaa se juttu, oliskohan mitään saumoja päästä aikasemmin lääkäriin, vaikka yksityiselle? Tietysti se maksaa jonkun verran, mutta saisi ainakin mielenrauhan nopeemmin..

Sitten se toinen juttu, eli löytyi taas yksi yhteinen tekijä sun kanssa Calle. Olen itse kanssa alkoholistiperheestä, mutta meillä alkoholismista kärsi isä, tai oikeestaan muu perhe kärsi isän alkoholismista. Itse en ole koskaan allekirjoittanut ajatusta alkoholismista sairautena, mun mielestä se on tahdon asia ja itsekäs valinta. Niinkuin yksi suomalainen lääkäri sanoi; ainut " sairaus" mistä voi parantua tahdon voimalla. Meillä on isän kanssa nykyisin ihan hyvät ja asialliset välit, mutta ei niitä läheisiksi voi sanoa. Äiti on ollut mulle aina hyvin läheinen, ihminen joka on aina mun puolella, johon voin aina luottaa joka tilanteessa.

Mannariin vappugalluppiin sen verran, että en oikeen tiedä vielä mitä tekisin vappuna. Ystävät pitää perinteiset vappubileet Turussa, mutta mun mies on koko viikonlopun ja vielä vapunkin ylitöissä, eikä oikeen huvittais sinne Turkuun yksin lähteä. Lisäksi siellä pippaloissa on pelkästään lapsiperheitä, että en oikeen tiedä jaksaisinko sitä just nyt.

Voi olla, että vietän ihan rauhallisen vapun kotosalla pienellä porukalla saunoten ja herkutellen.

).( Täti alkaa pakkailla kamojaan ja himot on alkanut hyrisemään siihen malliin, että täytyy kiusata ukkoa oikeen kunnolla viikonloppuna ylitöistä huolimatta ;) En ole vieläkään päättänyt että mitä tekisin niiden ovistestien kanssa..ärsyttävää päättämättömyyttä!

Viikonloppuja kaikille!

Vierailija
17/32 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskin vakavista asioista olette jutelleet :-/

Calle, nuo syöpä ja juopa-jutut on aina pelottavia... Ihmismieli on sellainen, että se ajattelee aina pahinta, oli kysymys mistä tahansa... Jos ei tule helposti raskaaksi, on heti lapseton, kun tulee raskaaksi, aletaan pelätä onko massussa elämää, onko lapsi terve jne...

Kaikkein pahinta on joutua olemaan epätietioisena kauan, se syö miestä :-/ Eiköhän tuo sinun pattisi ihan harmiton ole!

Sophie ja calle, minunkin lähisuvussani on alkoholismia, ei kuitenkaan, ihan, noin lähellä, mutta äitini isä on ns. kausijuoppo, on ollut koko ikänsä! Voi olla välillä kuukausia juomatta, ja sitten taas juo kuukausia...Sitä on kamala katsoa :-( Nyt pappa on ollut 2-vuotta juomatta, ja itseasiaassa sitä aiotaan juhlia parin kuukauden päästä :-) Hänellä kertakaikkiaan ei terveys enää anna myöden, joten on hänelläkin ollut pakkoraitistuminen edessä :-) Siitä olen niin Onnellinen!

Mannarii, calle ja sohvi : Minulla on taas todella hyvä äiti-tytär suhde!! Äitini ja isäni ovat kovin nuorina minut saaneet(äiti oli 16 ja isä 21) joten nosta heille kovasti hattua! He ovat hienosti minut osanneet kasvattaa, ja ovat edelleen rakastava aviopari! Minulla on ollut myös ollut onni saada pikkuveli 24, ja pikkusisko 14! Ajatelkaa, minulla ja siskollani on 15 vuotta ikäeroa :-) se on hienoa, ja pikkusiskoni olikin minulle kuin oma lapsi kun hän syntyi!

Mannarii, menes nyt sitten kutittelemaan sitä miehusta, ja tee sinä hommat, jos ei ukko jaksa, ihan niinkuin callekin ;-) Mannarii, en minäkään tässä raskautumiskierrossa pongannut ensimmäisiäkään limoja :-O Joten ei tuokaan välttämättä kerro ovulaatiosta!!

).( Olen tänään ollut kuin unissakävelijä, olen siis aivan naatti! Tekisi mieli vain nukkua ja olla! Olen myös aivastellut oikein aikalailla, joten täytynee sittenkin käydä hakemassa ainakin nenäsumute...

nyt menen lasten viereen huilaamaan!

nonuli rv5

Vierailija
18/32 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä rakkaat tontut!

Vierailija
19/32 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tarkistamaan oliko se totta vai näinkö vain unta. Ilmeisesti oli siis vain unta, kun en löytänyt Mannariin plussauutista! Kovin oli kuitenkin todentuntuinen juttu, toivottavasti oli siis enneuni, mulla on joskus ihan oikeesti sellaiseen taipumastakin! Näin siis unta MANNARIIN viestistä, joka alkoi otsikolla [b]Plussa!!![/b]. Vähänkö oli todentuntuinen uni!!

Ja tervetuloa AN-NULIINI joukkoomme, tosi kivaa saada lisävahvistusta! Tule kertomaan kuulumisia! Eikö täällä jossakin vaiheessa käynyt muitakin vierailevia tonttuja, Wäiskitär muistaakseni ainakin, missä hei te ootte?

En nyt ehdi tämän enempää, halusin vaan tulla kertomaan enneunestani :o). Suuntaan tästä kohtapuoliin jumppaileen! Kuullaan!

Vierailija
20/32 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin on palattu jo torstai-iltana, mutta eipä ole millään ehtinyt kirjoitella. Kuulumiset kävin kyllä lukemassa heti silloin torstaina. Meidän miniloma meni tosi hyvin ja oli rentouttava. Ulkoiltiin paljon ja nautiskeltiin olosta. Nyt täytyy taas alkaa asennoitua loman loppumiseen. Meillä ei oikein mitään vappusuunnitelmia ole. Ollaan molemmat vappupäivänä töissä, mä lähden taas tonne kaukoidän puoleen. Ehkä aattona vois jotain pientä keksiä.

Tervetuloa An-nuliini! Kiva saada uusia tonttuja mukaan.

Ihanaa, kun Nonuli pääsee varailemaan ultria ja muita. Mäkin ajattelin tällä kierroksella käydä alkuraskauden ultrassa. Viimeks ei käyty ja olipahan tuskasta odotella sinne np-ultraan varmistusta, että joku matkassa on.

Hauska kuulla Callenkin kuulumisia. Mitähän sulla onkaan jo viikkoja? Täytyy taas kerran todeta, kuinka aika menee ihan järkyttävän nopeesti. Mullakin kävi mielessä, että kannattaisko sitä pattia käydä yksityisellä näyttämässä, jos vaikka pääsis vähän nopeemmin. Aika pitkä aika odottaa toi pari viikkoa.

Sophie, aikas kurja on se tädin ryökäle, mutta onneks on jo lähtöpuuhissa. Tehdäänkö molemmat päätös, että tämä kierto on sitten se kierto. Mä tuun pikkasen sun perässä. Odottelen tätiä nyt tänään viimeistään paikalle.

Ja Frankien unihan vallan mahtavalta kuulosti! Toivottavasti olis ennettä mukana. Kyllä Mannariillekin jo plussan soisi. Niin kuin tietysti meille kaikille. Mannariinkin loma lähestyy. Kyllä käy vähän kateeks, kun pääsette sinne lämpimään. Paitsi tietysti just ite lomalla oltiin, joten turha yhtään kadehtia.

).( Tänään jo kp30, eikä tätiä vielä ole näkynyt. Mutta tämä päivä siis vielä aikaa niin kierto pysyttelee samoissa. On kyllä pari päivää jo vähän siltä tuntunut, että siellä se olis nurkan takana, mutta eipä vielä. Harmi sinänsä, koska nyt nimenomaan odotan, että päästäis taas tositoimiin. Eiköhän se sieltä kuitenkin kohtapuoleen pärähdä.

Nyt kaikille hauskaa viikonlopun jatkoja!

Äitsy