Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuo pörssisähkö on aina vain noin kallista?

Vierailija
20.12.2025 |

Monta päivää jo törkeän kallista ja loppua ei näy

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukuusta tulossa alle 5 snt kuukausi. Pörssin koko vuoden keskihinta päättynee noin 5,10 snt, ihan ei vielä markkinan keskihinnassa päästy alle 5 snt no ensivuonna sitten sitten.

Meillä 2025 nyt 4,4c/kWh. Tammikuu ja helmikuu oli tosi halvat lämmitellä.

Täytyy myöntää että halvalla olette päässeet. Olen aina ollut pörssisähköä vastaa ja spämmännyt palstalle kun olen määräaikaisella sopimuksella ja en osaa laskea edes yksinkertaista keskiarvoa.

Vierailija
22/44 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kaikki työttömiä, kun on aikaa kytätä hintoja?

Olen työtön määrissopparilla betoniyksiössä ja kyttää silti pörssisähkön hintaa. Ei mulla ole muutakaan tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukuusta tulossa alle 5 snt kuukausi. Pörssin koko vuoden keskihinta päättynee noin 5,10 snt, ihan ei vielä markkinan keskihinnassa päästy alle 5 snt no ensivuonna sitten sitten.

Täytyy myöntää että halvalla olette päässeet. Olen aina ollut pörssisähköä vastaa ja spämmännyt palstalle kun olen määräaikaisella sopimuksella ja en osaa laskea edes yksinkertaista keskiarvoa.

Mitä sulla halpaa sähköä vastaan on? 

Vierailija
24/44 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0.8 tällä hetkellä. Harvoin kalliimpaa kuin soppari 

Huomenna vähän kalliimpaa

Vierailija
25/44 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0.8 tällä hetkellä. Harvoin kalliimpaa kuin soppari 

Huomenna vähän kalliimpaa

On joo, kuitenkin 7h alle halvimman määriksen ja siinä ajassa kerkiää 4000l lämmitysvaraaja varautuun täyteen halvemma yösiirrolla. Huomisen kulutuksen keskiarvo meillä noin 2-3c luokkaa.

Päivällä kulutus mitätön.

Vierailija
26/44 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi ei ole vielä edes loppunut ja mun pörssisähkölasku jo melkein 15 e ja sähköä olen käyttänyt tässä kuussa vain 7 kwh. Järkyttävän kallista pelkkä lattialämmitys!

Vierailija
27/44 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeen halpaa ollut. Viduttaa maksaa 6,95snt sopparia kun toiset saa niin halvalla.

Vierailija
28/44 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin sähkön myyjän raporttia niin 4,1c/kWh menossa tämä vuosi sisältäen marginaalit ja kk-maksut. Ensivuodeksi on ennusteltu pörssin keskihinnaksi 4,2c/kWh. Halpaa tiedossa.

Vierailija
29/44 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pörssiyhtiöiden johtajat nyt saa bonuksensa kun sähkö on näin halpaa! Joutuvat poloiset Hurstin jonoon tällä menolla.

Vierailija
30/44 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pörssiyhtiöiden johtajat nyt saa bonuksensa kun sähkö on näin halpaa! Joutuvat poloiset Hurstin jonoon tällä menolla.

Meidän määristen korkeista kWh hinnoista ne repii massinsa. Tein mielestäni halvan 12kk sopimuksen ja sitten ensivuodeksi luvattiinkin jo halvempia hintoja. Että sylettää taas.

Vierailija
31/44 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät määräaikaissähkösopimuspellet kyykkyyn. Ei tunnu pörssisähkön hinta missään. Sähkösauna lämpiää heti aamusta ja perunoita keitellään koko päivä!

Vierailija
32/44 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moka ostaa jotain mitä ei ymmärrä.

Vierailija
33/44 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden ostettu keskihinta oli joku 6.3snt.Mistäs saa kiinteän sopimuksen tuohon hintaan?

Vierailija
34/44 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkärillä on aina kylmä rinki perseen alla...

Vierailija
35/44 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkärillä on aina kylmä rinki perseen alla...

No voi apua, laittaa yhden lisäpaidan ja villasukat. Uusavuttomat.

Vierailija
36/44 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat voi käydä keittää naapurilla, jolla on kiinteähintainen soppari.

Vierailija
37/44 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuoden ostettu keskihinta oli joku 6.3snt.Mistäs saa kiinteän sopimuksen tuohon hintaan?

Saahan niitä, itsellä 5.6 c kiinteä. Syksyllä pitäis alkaa kattelee uutta sopimusta. Ja taitaa olla joillakin vielä halvempiakin. 

Vierailija
38/44 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö vastailla itsellesi myös muualla kuin vauva-palstalla?

Vierailija
39/44 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meillä pitää olla tällainen systeemi joka on näköjään aina väärässä kun hinnanmuodostus perustuu "ennustamiseen", eikä se osu koskaan oikeaan?

https://yle.fi/a/74-20203815

Eihän tässä yhteiskunnassa mikään muukaan perustu taikauskoon, veikkaukseen tai ennustajaeukkojen löpinöihin. 

Törkeää kusetustahan tuollainen sähkönhinnoittelu on!! Puhumattakaan sähkön hinnoittelusta kokonaisuutena, siirto ja energia keinotekoisesti erotettu toisistaan, ikäänkuin voisit muka saada sähköä ilman sähkökaapeleitakin, näinhän ei todellakaan ole! Ei näitä rehellisesti ajateltuna voi erottaa, joten kyseessä on silkka häikäilemätön kusetus!!!

Mitä tulee yhteiskunnasta jonka toiminta perustuu pelkkään kaikinpuoliseen kansalaisten kusetukseen? Niinpä, ei kyllä hyvä heilu...

Vierailija
40/44 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2026: Sähköfutuurien hinnat

Tammikuu 202612.74

Helmikuu 202610.42

Maaliskuu 20267.03

Huhtikuu 20266.59

Toukokuu 20264.52

Kesäkuu 20263.04

Q3 20264.32