Joko tuli aamukahvi pilattua moccamasterilla ja tummalla jauhatuksella?
Tumman jauhatuksen oikea uuttolämpötila on 83 astetta.
Kommentit (66)
Ei ole moccamasteria eikä tule, en juo tummaa kahvia nyt enkä tulevaisuudessa.
Jos tykkää ja ehtii tehdä aamukahvinsa valmistamisests rakettitiedettä niin se on ihan fine, mutta luulen, että suurella osalla on mielessä muutakin ja siksi vetää tässä asiassa mutkat suoraksi ja on siitä huolimatta tyytyväisiä lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää ja ehtii tehdä aamukahvinsa valmistamisests rakettitiedettä niin se on ihan fine, mutta luulen, että suurella osalla on mielessä muutakin ja siksi vetää tässä asiassa mutkat suoraksi ja on siitä huolimatta tyytyväisiä lopputulokseen.
Ja lopputulos siis on paska kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moccamaster Automaticissa on kaksi erillistä lämmityselementtiä. Toinen elementti valmistaa kahvin 92-96 asteen suodatuslämpötilassa. Toinen pitää kahvin 80-85 asteen lämpötilassa.
Uutto- ja pitolämpötila ovat täysin eri asioita.
Ihanko totta? Älä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lopputulos siis on paska kahvi.
Vain sinun mielestäsi - lue uudelleen loppukaneetti.
Vierailija kirjoitti:
Espressoa mutteripannulla ja kuumaa maitoa
Sama täällä.Parasta kahvia.
Moccamaster CD-101 (vm 2002) + Moccamaster valkaistu suodatinpaperi + Segafredo Pausa Dark Roasted itsejauhettu 😋
Vierailija kirjoitti:
Moccamaster CD-101 (vm 2002) + Moccamaster valkaistu suodatinpaperi + Segafredo Pausa Dark Roasted itsejauhettu 😋
Mikä jauhatusaste?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian hieno jauhatus keittimelle, sekä liian kuuma uuttolämpötila tuolle paahdolle. Maistaisitpa yhden kerran miltä sen kuuluisi maistua niin yllättyisit.
Kerro ohje siihen.
Ei se osaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian hieno jauhatus keittimelle, sekä liian kuuma uuttolämpötila tuolle paahdolle. Maistaisitpa yhden kerran miltä sen kuuluisi maistua niin yllättyisit.
Kerro ohje siihen.
Ei se osaa
Karkea jauhatus, uuttolämpö 85. Hario switch auki kaato matalalta 50% vedestä, switch kiinni 45s kohdalla, kaato loput 50%. Uutto 2min, switch auki. Valmis n. 2:45min-3min.
Vierailija kirjoitti:
Tänään aamukahvin pilasi lukiolaisen joulukirkko. Silmät ristissä piti lähteä ajamaan kesken makoisampien aamu-unien, edes kahvia ehtinyt juoda ennen.
Mikäpä oli tekosyy, että lukiolainen ei itse osannut lähteä sinne omatoimisesti? Vai oletko sellainen curling, että kuskasit kouluunkin joka aamu, jotta lapsi ei itsenäistyisi liian varhain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ohje siihen.
Ei se osaa
Karkea jauhatus, uuttolämpö 85. Hario switch auki kaato matalalta 50% vedestä, switch kiinni 45s kohdalla, kaato loput 50%. Uutto 2min, switch auki. Valmis n. 2:45min-3min.
Joko testasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä ap keitit kahvisi?
Käsin.
Miten kahvi keitetään käsin?
Nordqvist tumma + ripaus mustapippuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä ap keitit kahvisi?
Käsin.
Miten kahvi keitetään käsin?
Paremmin kuin keittimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään aamukahvin pilasi lukiolaisen joulukirkko. Silmät ristissä piti lähteä ajamaan kesken makoisampien aamu-unien, edes kahvia ehtinyt juoda ennen.
Mikäpä oli tekosyy, että lukiolainen ei itse osannut lähteä sinne omatoimisesti? Vai oletko sellainen curling, että kuskasit kouluunkin joka aamu, jotta lapsi ei itsenäistyisi liian varhain?
No jossain maaseudulla voi olla ihan se syynä, ettei se normaali koulukuljetus kulje lauantaina. Millä se alaikäinen sinne itse lähtee jos matkaa on reilusti?
Vaaleaa paahtoa sen pitää olla, tummaa en juo kuin äärimmäisessä hädässä.
Pahemman luokan nillitystä mittailla jotain moccamasterin veden lämpötiloja. 😂