Ajattelin viedä tänä vuonna meidän perheen joulupöydän tähteet tapanina rappukäytävään alaoven edustalle
Laitan saatteeksi lapun johon kirjoitan että saa ottaa kuka vain kunhan tulee todelliseen tarpeeseen ja toivotan samalla hyvää joulua lahjan vastaanottajalle. Toivon että muutkin toimisivat samoin
Kommentit (26)
Tympäisevä provo. Miksi levität ilkeyttä?
Asuuko kerrostalossasi köyhiä ihmisiä siis? Olen joskus miettinyt että tekisin samoin mutta en ole keksinyt hyvää paikkaa mihin viedä kun en tiedä missä kulkisi niin köyhiä että ottaisivat ruokaa.
"Kunhan tulee todelliseen tarpeeseen".
Joo justiinsa. Pyyteettömän antajan malliesimerkki. Nyt en ainakaan uskalla ottaa mitään ilmaiseksi mitä tarjotaan, kun en voi olla varma että täytän antajan ehdot.
Voi taittamurallaa sentään!
Rakastaako Jumala sinua nyt ollenkaan, kun et ole pyyteetön antaja? Kuka tietää sanoa?
Ite ajattelin laittaa rapun oven viereen kompostiastian. Sieltä saa kerätä tähteitä jos tulee tarpeeseen.
Olisin iloinen tälläisestä. T. Työtön 63 nainen.
No kuule vie vaan! Ihana idea. Tokihan ne köyhät iloisina kelaa läpi kaikki kerrostalot jos sinne joku noin ihana ihmnen olisi jättänyt heille tähteitään.
Oikeasti aika ääliömäinen provo. 😟
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihana ihminen. Otetaan kaikki mallia hänen esimerkillisestä toiminnastaan ja tehdään samoin. Tänä jouluna tai ainakaan viimeistään Tapanina kukaan ei näe Suomessa nälkää!
Ihana ihminen? Hänellehän pitää näyttää tulot viimeiseltä kolmelta kuukaudelta ja pankkitilin saldon.
Aloittaja tuntuu olevan varsin yksinkertainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tympäisevä provo. Miksi levität ilkeyttä?
Nää on näitä kermaperse kakaroita, jotka ei ole koskaan joutuneet näkemään elämää.
Tällä palstalla huomaa, miten kovia ja ilkeitä ihmiset ovat. Minä olen työtön, köyhä eukko ja yritän auttaa lähimmäisiä, sen kuin voin.
Vierailija kirjoitti:
Nehän käy joku myrkyttämässä.
Ne voi jo valmiiksi olla myrkyllisiä ja ainakin jonkin aikaa lämpimässä lojuttuaan.
Jos ilmaiseksi jotain antaa, niin silloin antaa ilmaiseksi. Ei siihen mitään ehtoja voi laittaa.
Kuka hullu syö rappukäytävästä löydettyä ruokaa😬 tulee sulle sanomista rappukäytävän sotkemisesta.
Kerrostalossa tähteet pitää viedä biojätteeseen.Ei kukaan halua jätteitä.
Jos oikeasti haluat jakaa joulumieltä, osallistu keräyksiin.
Pimpottele ovia ja kysy suoraan, että kelpaako rikkaan jämät köyhälle.
Vierailija kirjoitti:
Nehän käy joku myrkyttämässä.
Ja elukat käy rääppimässä, jos ulos jättää. Paitsi jos on kunnon astioissa.
Äläkä sinä yksi kusipää änkeä jankuttamaan vasuista.
Mä heitän tyhjät viinapullot ja oluttölkit rappuun. Saapahan joku sitten panteista rahaa jos tarvii.
Ap on ihana ihminen. Otetaan kaikki mallia hänen esimerkillisestä toiminnastaan ja tehdään samoin. Tänä jouluna tai ainakaan viimeistään Tapanina kukaan ei näe Suomessa nälkää!