Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

@@ Joulukuiset uuteen viikkoon 17 @@

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haippa!

Olen Maisi 28 v. mies 29 v. Ollaan pk-seudulta. Olen tuonne kuumeilijoiden enskoihin muutaman kerran kirjoitellut ja plussatestin tein viime torstaina. Nyt on kolme testiä takana ja uskaltaudun tännekin kirjoittamaan.

Me odotamme siis ensimmäistä ja tämä kaikki tuntuu hurjan jännältä. Minulla on aina vaan taipumus pelätä pahinta ja on vaikea olla onnellinen näin varhaisessa vaiheessa. Näiltä sivuilta kun saa lukea välillä kovinkin vaikeista kokemuksista

Viikot olisi nyt vissiin 4+4 ja LA 27.12. Aika samoissa mennään niadin kanssa :)

Oireita on tissien kipeys ja vaihteleva mahatuntemuksia.

Kunpa menisi viikot nyt nopeasti, haluaisin varmuutta että kaikki etenee hyvin. Ajattelin myös mennä ultraan parin viikon päästä.

Mukavia masuasukinkasvattelupäiviä kaikille!

-Maisi

Vierailija
2/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne siis liityin mä! Toinen olikin msn.

Shani@

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä kuulla ultrakokemuksestasi! Voisiko olla, että sikiö olisi laskennallista ikää nuorempi? Minulla on molemmissa raskauksissa ekassa ultrassa (nt-ultra) sikiö " nuorentunut" reippaasti, kuopuksen kohdalla peräti yli kaksi viikkoa. Tiedän jo etukäteen, että niin käy nytkin ja olen alusta saakka laskenut raskauden keston 2 viikkoa virallista lyhyemmäksi. Minulla kun ei koskaan ole ollut oppikirjamainen " ovulaatio 14. päivä" -kierto.

Eli ehkä näin on sinunkin tilanteessasi? Viikonkin ikäero voi alkuraskaudessa vaikuttaa dramaattisesti. Ja jos se lääkäri oli sykkeentapaisenkin näkevinään, kuulostaisi kovasti, että vauva olisi ok, vaikkakin vähän laskettua nuorempi.

Voisitko mennä vaikka samaan paikkaan uusintaultraan viikon parin päästä niin saisit selvyyden? Ymmärrän hyvin ettet jaksa odottaa siihen nt-ultraan. Vai viosivatkohan suostua neuvolan kautta ultraamaan, jos selität tilanteen? Olen kuullut, että joillain paikkakunnilla tekevät ultran, jos lasketusta ajasta on epäselvyyttä.

Voimia ja tsemppimieltä sinulle!

Vierailija
4/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs täältä on väki hävinnyt? Viime viikolla kävin täällä ja pinot oli huimia...

Täällä edelleen kovasti ihmettelen miten tästä selvitään, siis tämä on meidän neljäs lapsi ja ihan täysi " vahinko" . Mieli on ajoittain ihan maassa, hirvittää tuleva. Toisaalta olen seitsemännessä taivaassa tulevasta, hormonitko ne mieltä näin sitten keinuttaa!?

Meillä on siis kaksi kouluikäistä lasta, jotka syntyivät vuoden välein. Se aika on edelleen kirkkaasti muistissa, eli ei niin ruusuista ollut kun oli kaksi ihan pientä. Toisella oli hurja koliikki, itki 10,5kk joka ikinen yö klo 01-04.

Tämä kolmas, iltatähti, on ollut varsin helppo ja vaivaton kaveri, mutta ikäeroa tulis nyt näille sitten 1v5kk joten olen jo maalaillut kaikenlaisia piruja millaista arkeni tulee taas olemaan, ja ikääkin on jo kertynyt että huh huijaa, kait tästä selvitään.

Mutta eniten hirvittää tuleva raskaus ja synnytys, lapsia kun en olisi saanut mielellään enää tehdä, kohtu jo heikossa hapessa. Se tässä nyt eniten mieltä kaivertaa! Esikoinen syntyi kohdun repeämän takia hätäsektiolla, toinen syntyi sovitulla sektiolla ja kolmonen kiireellisenä sektiolla ennen sovittua sektio aikaa. Ilman lääkärin lupaa en olisi saanut raskaaksi tulla. No nyt se on myöhäistä!

Oma napa, kuvottaa ajoittain, pissattaa, naama kukkii finnejä ja mieli on herkkä, itkettää kuten sanottua kaikki, niin hyvät kuin huonotkin asiat...

Närästääkö muita? Tiedän kyllä että loppuraskaudessa se on normaalia mutta että näin varhain? Röyhtäilyttää ja närästää kovin, ja turvottaa..

t. mariadee + tonttu 6+0

Vierailija
5/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin tänään neuvolaan ja vasta torstai-aamuna pääsen sinne testaileen(mullakun se kotitesti oli haamuviiva).. oireita kyllä on; selkä on samallalailla kipeä kun joulukuussa kun plussasin, väsyää, palelee ja koko ajan saa juosta pissalla.. jos en pääse neuvolan kautta alkuraskauden ultraan ni paljonkohan se yksityisellä maksaa? ja mille viikolle kannattaa varata?

tarrasukkia hirrrrmusesti kaikille

enkeli.83 ja maha-asukki hurjat 4+6

Vierailija
6/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jänskäillyt tuolla joulukuisissa vauvakuumeisissa, ja viettänyt epätoivon hetkiä, kun en tiedä mitä uskoa raskaustestistä.. Mutta eiköhän se plussaa näytä ja uskaltaudun mukaan. Pari tuttua täällä näkyikin mukana olevan :)

Taustaa sen verran, että ensimmäistä odotetaan saapuvaksi suurella innolla. Tärppi kävi yk 9 kohdalla. Ensin testissä näkyi ihan pieni haamu, mutta siitä se on vahvistunut, joten kai tämä raskautta sitten on! :))

Oireina arat rinnat, suorastaan kipeät välillä, sekä kylmyys ja väsyminen, lisäksi viime viikolla närästi ihan kamalasti. Alavatsaa nippailee myös jonkin verran.

Jos oikein osasin raskauskiekkoa käyttää, niin nyt olisi menossa rv 4+5 ja la olisi 26.12. Neuvolasta ei mitään hajua, kun soitin sinne viime viikolla niin käskivät odottaa pari viikkoa ennenkuin varailen mitään aikaa... Tylyä toimintaa :(

Sadeterkuin Gaiole

Vierailija
7/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa että täällä on muitakin jotka on vähän pihalla näistä neuvola ym. kuvioista. Minä yritin tänään soittaa, mutta siellä jotain häikkää ajanvarauksessa ja käskivät soittaa huomenna uudestaan. En kyllä sitten tiedä että milloinkohan sen ajan saa. Olisi vaan niin kiva saada lisätietoa pian, että mitä kannattaa tehdä ja syödä ja mitä taas kannattaa välttää. No saahan sitä tietoa onneksi täältä :)

Jotenkin vaan tuntuu odottavan aika niin kovin pitkältä :) Pitäisköhän nää ekat viikot yrittää keskittyä vähän johonkin muuhunkin, on vaan niin älyttömän vaikeaa...

Mulla tissit kanssa superkipeät ja jotain alavatsatuntemuksia välillä ja viluakin on ajoittain. Muuten olo ihan normaali ja ruoka maistuu.

Kaikille hyviä vointeja ja pidetäänhän masuasukit kyydissä :)

-Maisi ja masukki 4+4

Vierailija
8/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, kertaakaan aikaisemmin ei ole ollut ketään joilla olis ollut sama laskettu aika! :-) Tekayn sivun laskuri tajuaa et oon 4+5 mutta se väittää että mun laskettu aika on 25.12, en tajua miks... Koska hedelmöitys tapahtui keskiviikkona, menkat jäivät pois keskiviikkona niin laskettu aikakin pitäisi olla keskiviikkona! Mutta sitä siis itse pidän laskettuna sitä 26.12. Tapaninpäivän vauva! Tosin enpä ihmettelis vaikka tulis vasta 2008.

Oireista, kuvotusta on ollut mutta vielä jänskää sellaista eikä sitä tosi pahaa oloa. Vatsa mullakin turvonnut muttei raskaana olevan näköisesti vaan lihavan näköisesti ;-) Vaikken oo mikään hoikka niin silti jotenkin housut puristaa vaikka oon syönyt kohtuukevyesti. Tavoite tässä raskaudessa mulla onkin saada tosi vähän painoa kun sitä on nyt lähtötilanteessakin ihan tarpeeks!

Miehen kans tapeltu tässä paljon lähipäivinä, aattelin et mahtaako se " syyttää" mua alitajuntaisesti kun " pamahdin paksuksi" vahingossa vaik oltiin sovittu ettei kolmatta nyt ihan heti... :-S

Oon koulussa ja kauhulla oottelen pahoinvoinnin alkamista... Ei pysty puuroa syömään kymmeneltä niinkuin olen aikaisemmissa raskauksissa tehnyt... Mieliteot on alkaneet, eilen söin jäätelöä ja heti perään punajuurisalaattia ja mies totes että YÖK.

Hauskaa alkuviikkoa! Toivotaan että kaikkien vaavit pysyis matkassa mukana, jouluun asti (tai lähelle)! :-)

Vierailija
9/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vaivaa edelleen pahoinvointi,mut ei onnex ole tarvinnu laatata kertaakaan vielä..me varattiin tänää risteily matka tukholmaan,on kyllä kiva päästä vähän vaihtaa maisemia pitkästä aikaa,saas nähä mitä tytöt tykkää laivamatkasta:)täällä tampereellakin on ollut tänää tosi harmaa päivä,toivottavasti huomenna ois nätimpi ilma nii viittis mennä muksujen kans pihallekkin,mut nyt täytyy taas mennä kun vauveli heräs on ruoka-aika.

Vierailija
10/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti haluaisin lopettaa yövuorojen teon etten riskeeraa vauvan terveyttä..mutta mitä sanon syyksi?en haluaisi kuitenkaan viikoilla 4+6 kertoa ihan että jouluvauvaa tässä ootellaan..neuvoja?

enkeli.83 maha-asukki 4+6

ai niin, miltä se mahan " nippailu" tuntuu? eilen ja tänään ollu sellasia ovelia tuntemuksia mahassa, en kyllä niitä osaa selittää..

Vierailija
11/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen olen vatsataudin kourissa. Huomenna on " pakko" mennä töihin, ku ei o sijaisia. Kävin sit hakemassa apteekista lääkettä ripuliin enkä tyhmyyksissäni yhtään kattonu pakettia sen enempää. Samantien kun olin ottanu alkusatsin huomasin:" Ei suositella raskaana oleville ja imettäville." Kiva juttu! Saakohan tämä hurmuri nyt sitten jotain epämuodostumia? No ei sen väliä - rakas on silti. tuli mitä tuli.

Niistä mahanippailuista.. on niitä ollu mullakin, kun nyt toisen kohdalla tiedän mitä ne on. Ekan aikana ihmettelin rv16 aikaan kun tuo ilma tuolla suolistossa niin kovasti liikkuu. Kaveri sitten infos, et se on se pienen pieni vauveli siellä.. :D et ekaa odottelevat älkää huoliko. Täällä on yks joka ei meinannu tajuta liikkeitäkään. (Ja oikeestaan sama oli sit supistustenkin kans..)

Visbe rv7

Vierailija
12/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

zeria: Pahoittelut ikävästä ultrareissusta. Varmasti ahdistavaa odottaa sitä seuraavaa. Kyllä se vauveli siellä on, mutta hän on vielä niin pieni

Gaiole: Sydämelliset onnittelut, huomasin sinut tuolla kuumeilijoissa

Enkeli.83: Yövuoroista sen verran, että jos ei tunnu hyvältä, niin älä tee. Kyllä sitä aina jonkin verukkeen keksii ja tietysti voi pomolle hyvissä ajoin vihjata...

ON: tänään on ollu aika rankaa pahoinvointia. Ja mieli vähän korkeammalla kun tuon maagisen km päivän yli on tämä raskaus edennyt.

Mietiskelin semmoista, että jumpassa en oo vähään aikaan käynyt, ja tekis mieli, onkohan hyvä mennä ihan tavan jumppaan vai mammajumppaan? tai yleensä missä vaiheessa mammajumppa on suotavaa?

Ja pinojen pituudesta vielä sen verran, että kyllä joku 30 viestiä alkaa olla maksimi, mitä jaksaa lukea, että perustetaan uusia rohkeasti

Vierailija
13/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla edellisessä oli ihan lopussa niitä yahoo yms. porukoiden osotteita jos jotakuta on kiinnostanut =)

Eilen taas vaivas samanlainen oikeanpuolen hampaiden jomotus kuin sillon ihan plussaamisen jälkeen. Mietinki jo että hitsi, onko tää joku kuunkiertoon liittyvä vai mikä ihme!! Toisaalta oikean puolen hartia ja niskakin ihan jumissa..et voi kai liittyä siihenkin. Ärsyttävää joka tapauksessa =/

Väsyttäny on enemmän kuin laki sallii...mukava hoitaa kahta lasta kun ei millään pysyis hereillä..tosin tässä tilanteessa on varmaan muutama muukin ;D Tasanen kuvotus edelleen kaverina, oksentaa ei onneks vielä ole tarvinnu!

Jep, tänään ei oikein ajatus kulje..niin harmaa ilmakin! Toisaalta hyvä niin mun ei tarvii olla reipas ja mennä lasten kanssa pihalle ;) Vaikka kunnon kaatosade vois tietty piristää!!

rv8+5

Vierailija
14/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin täällä sitä odottelen kaveria kyläilemään lasten kanssa.

Tänään siis vapaapäivä, ihanaa!

Omasta olosta, nyt on pahin etominen takana ja massun kiristelyt päällimäisenä.

Kovasti odottelen josko posti toisi sen lähetteen ultraan!

Onneksi ei ole enempää sitä vuotoa ollut, huh.

Ja kaikille vielä tiedoksi, se yhteisö joka perustettiin, heti alkuun sinne onkin jo jonkin verran porukkaa ilmaantunut ja nyt laitan sen osoitteen tähän, niin voitte laittaa s-posti ja liittyä listoille!

Joululahjat07@groups.msn.com

Tuossa edellisessä pinossa oli joku ehtinyt perustaa jo uudenkin yhteisön, mutta samapa tuo tietty minne haluaa liittyä:)

Vierailija
15/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska törmäsin useampaan valitukseen, että msn ei passaa paikkana. Olen itsekin enemmän yahoon kannalla, kun on tottunut siihen edellisten listojen kautta. Mutta nyt on sitten valinnanvaraa ;)

http://groups.yahoo.com/group/joulutontut2007

Vierailija
16/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin harmaa päivä... Onneks kakkonen nukkuu päikkäreitä, ykköselle laitoin laiskana dvd:n päälle...

Kävin eilen Tekayn sivuilla ja sen laskuoppien avulla viikot olis nyt huimat 4+5 ja la olis 26.12. No ultran tilasin kahden viikon päähän, siihen asti ajattelin mennä näillä päivillä.

Mulla ei oo muita oireita kuin järkyttävä palelu... Molemmat edellisetkin ovat olleet oireettomia, onneks.

Mulla oli muuten clomiresepti oottamassa seuraavaa kiertoa! En olis kyl tosiaan uskonu et voisin luomusti raskautua, molemmat on kyl tärpänny heti ekasta clomikierrosta eli oon vaan tarvinnu pientä " hienosäätöä" :) Mut onneks näin.

Itse ajattelin kirjotella vaan tänne eli toivottavasti kaikki ei sulkeudu pelkästään yhteisöihin! Kiva vaihdella kuulumisia ja fiiliksiä samassa vaiheessa olivien kanssa :)

Jääkylmä niad ja tonttu 4+5

Vierailija
17/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei tuli mieleen sellanen pikkuinen parannusehdotus (-jota mämmikoura itse ei muuten osaa edes tehdä), mutta olsiko mahdollista että pinon aloittaja linkittäs aina sen edellisen pinon tuohon alkuun? olis vaan niiin paljon helpompi katsastaa edellisen pinon loppu penkomatta kauheen kauas palstaa.

Oma napa voi...no, tuossahan tuo sivussa menee, välillä huomaa pientä etomista ilmassa eikä hirveesti tee makeeta mieli, muuten ei oireita. Perjantaina eka neuvola, ihan utopistista. Jotenkin ajatus siitä neljännestä on ihan ufo, en osaa ollenkaan kuvitella hetkeä kun se todella on täällä....toivottavasti kuitenkin tulee!!! Ettei satu mitään inhottavaa enää.

Minjuska ja Manteli 8+laitetaasvaikka2

Vierailija
18/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10075925&p=2&tmode=1&smod…

Eli tässä linkki edelliseen keskusteluun, saa nähdä toimiiko.

Jos keskustelu jatkuu yhtä vilkkaana suosittelisin joko päiväpinoja tai sitten parin päivän pinoja. Yli 100 viestin keskustelut ovat ainakin mun mielestä kovin raskaita lukea.

ON Pientä pahoinvointia havaittavissä yöllä/aamulla mutta ei mitään merkittävää. Ultra-ajan varaaminen on jo mielessä vaikka en sinne pariin viikkoon vielä mene. Täytyy katsoa miten varhain sen uskaltaa varata. Tarjontaa täällä kyllä on, eli varsin lyhyelläkin varoitusajalla ultraan pääsee.

Vaikka yhteisöön liittyisinkin, niin ajattelin kyllä kirjoitella myös täällä, riippuu tietysti miten aikaa riittää. Minä jään koukkuun kaikkiin näihin palstoihin, joten luulen että mua saatte ainakin kestää myös tulevaisuudessa ;-)

V2.1, 5+0

Vierailija
19/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuossa viime viikon pinossa vesirokkohuolestani. Hippuskainen ja Sintagma, kiitos vastauksistanne!

Huoli ei asettunut, joten päätin toimia. Soitin omalääkärillemme terveyskeskukseen ja esikoisemme saa huomenna vesirokkorokotuksen. Sen pitäisi estää vesirokon puhkeamisen, jos se otetaan kolmen vuorokauden sisällä altistuksesta. Samalla itseltäni testataan vesirokkovasta-aineet, ihan varmuuden vuoksi, vaikka äitini kyllä vakuutteleekin, että olen vesirokon sairastanut. Mutta kun omalääkäri tuohon kokeeseen halusi minut lähettää, niin en kieltäytynytkään.

Voi olla, että tämä on ylireagointia, mutta minusta on ihan hyvä joka tapauksessa antaa esikoiselle tuo rokotus. Vesirokko voi olla vakavakin ja esim. omalla miehelläni on siitä jäänyt kasvoihin ikuisiksi ajoiksi arpia. Miksi ei siis rokottaisi, kun siihen kerran on mahdollisuus.

Koliikista vielä, en jaksanut edellisessä viestissäni ruotia enempää meidän vauvojemme huutojen taustaa. Molemmilla nimittäin pääasiallisena syynä taisi olla ruoka-aineallergia. Esikoisella on maitoallergia ja tuo nuorempi on moniallergikko, edelleenkään ei syö kuin apteekin Neocate-korviketta, päärynää, poroa ja kurkkua. Esikoisen aikaan en vain tajunnut allergiaa edes epäillä, joten voi olla, että jos olisin jättänyt tuolloin maidon pois omasta ruokavaliostani, se olisi auttanut huutoihin. Kuopuksen kanssa sitten olin tiukalla imetysdieetillä, joka tiukimmillaan käsitti vain 9 ruoka-ainetta. Tuokaan ei tehnyt vauvaa täysin oireettomaksi, joten imetys oli pakko lopettaa 3 kk iässä (oli muuten kova paikka). Sen jälkeen vauva rauhoittuikin ihan silmissä.

Hippuskainen, mietin joskus minäkin sellaisen koliikkitäristimen ostamista, mutta en uskaltanut ostaa, kun hinta oli niin kova ja toimivuudesta ei ollut takeita. Meillä huutoihin auttoi oikeastaan vain kolme K:ta: Kantoliina, Kapalo ja Kanniskelu. No, nyt tämän kolmannen kanssa lohduttaa, että alan olla lähes ammattimainen vauvan rauhoittelija, joten tavallaan menee taas varmaan helpommin kuin noiden kahden edellisen kanssa. Tiedän jo niin hyvin otteet, joilla pahimmankin kiljukaulan saa hiljenemään (esim. yksi takuuvarma konsti on vetäistä vauva kapaloon, tutti tulpaksi suuhun, kävellen ympäri taloa ja samalla rytmikäs reipas täristys sylissä). Tuon kun olisin esikoisen aikaan tajunnut, niin paljon helpommalla olisin päässyt.

Kävin juuri liittymässä Yahoo-listalle, joten jatketaan keskusteluja siellä!

Vierailija
20/23 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikko loppui vatsatautiin. Menin niin heikkoon kuntoon, että piti varulta soittaa päivystykseen, että tarviiko huolestua. Tänään saikulla ja 3 vuotiaan kanssa ulkoillessa pysyttiin omassa pihassa ihan siltä varalta, jos vaikka äitillä tulee kiirus vessaan. :) Huomenna menen takas töihin ja saas nähdä. Onneks vessa on sielläkin koko ajan lähellä. Täytyy vaan oppilaille sanoa, et ope haluaa puuteroida nenukkia, ku on niin kovin kalpea!

Muutoin masuasukilla kaikki lienee hyvin. Keskiviikkona on ekan 3v. neuvola. Ajattelin siellä varailla aikaa äitiysneuvolaan ja het saman tien sokerirasitukseen ja alkuraskauden ultraan. On tää ollu sen verran raskas alku.

Oma mielipide pinoihin: minustakin on aika raskasta lukea yli 100 viestin nippua, joten eiköhän yritetä joka päivälle omaa pinoa?! On sitten kivempi löytää sieltä ne ajankohtaiset jutut.

Visbe rv 7+ehkä 2