Menisitkö töihin jos palkka olisi 1200€/kk?
Kommentit (26)
Riippuu työstä ja työtunneista. Mutta luultavasti kyllä, olen mennyt ilmaiseksikin.
Riippuu vähän työstä ja työmatkan pituudesta, ja siitä vaikuttaako eläkkeeseen pienentävästi. Ihan kiva lisä olisi 1200 euron eläkkeeseen.
Saan nytkin vähemmän. En tosin tee kuin 12 h/vko.
No en vaihtaisi omaa työtäni tuohon. Tienaan n. 4900€ bruttona.
Kyllä tohon pitäisi saada vähän lisätietoa ennen kuin voi vastata. Yhden päivän vois tehdä viikossa töitä noin pienellä rahalla. Kokoåäivätöitä en.
Vähän daijua heitellä joku random summa ja kuvitella saavansa siihen a) järkeviä vastauksia tai b) vastauksia jotka vahvistaa jotain omaa agendaa.
Tuo on mun nettopalkka osa-aikaisesta työstä. Eli kyllä.
Vähänkin pidempi työmatka, töitä viitenä päivänä tai useampana ja kahdeksan tuntia päivä, en lähtisi.
Naurettava palkaksi.
Eipä tuossa mitään järkeä olisi. Ennemmin kannattaa päättää elämä, kuin kärsiä kädestä suuhun ja olla ainaisessa puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuossa mitään järkeä olisi. Ennemmin kannattaa päättää elämä, kuin kärsiä kädestä suuhun ja olla ainaisessa puutteessa.
Kuka sanoi että se kestäisi kohdusta hautaan?
Tietysti, jos viikkotyöaika olisi 12 tuntia ja työmatka tarpeeksi lyhyt, että voisi kävellä tai pyöräillä. Kokopäivätyöhön en tietenkään tuolla palkalla lähtisi, enkä niin pitkän matkan päähän, että pitäisi auto ostaa sitä varten.
Kyllä olin töissä kun brutto oli 1400 ja siitä sain säästettyä vielä 10 kuukaudessa jotain neljätuhatta. Sain myös kelan päivärahaa ja asumistukea vielä silloin sain täydet 300e. Nyt ei vissiin saisi enää asumistukea noin paljon eikä päivärahaakaan.
Menisin jos työaika olisi max 5tuntia viikossa ja työpaikka sijaitsisi max 10min kävelymatkan päässä
Olen parturikampaaja, vuokratuoliyrittäjä. enpä oikein enempää saa kun ei ole asiakkatakaan, ihmiset ei rahaa tahdo käyttää näinä aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olin töissä kun brutto oli 1400 ja siitä sain säästettyä vielä 10 kuukaudessa jotain neljätuhatta. Sain myös kelan päivärahaa ja asumistukea vielä silloin sain täydet 300e. Nyt ei vissiin saisi enää asumistukea noin paljon eikä päivärahaakaan.
Niin sitä rahaa jää säästöön pienestäkin palkasta kun tietää mikä on tarpeellinen ja mikä ei.
Tulevaisuudessa kyllä, jos tekoäly on vienyt muut työpaikat.
Työtön en haluaisi ikinä olla, joten kyllä. Eihän tuosta veroakaan mene.
Voisin mennäkin, jos tunteja on alle 20 kuukaudessa ja ne kerrotaan etukäteen. Tosin Venäjällä tuo olisi jo luksusta.
saan tukia 1500 ja puuttuu 1000 normaalista elämästä.