Menisitkö töihin jos palkka olisi 1200€/kk?
Kommentit (26)
Menisin, tosin en täysillä tunneilla esim 20h/viikko tunneillahan tuo on hyvä. Toki jatkasin muiden töiden hakua tuon työn ohessa, eli ei musta mitään sitoutunutta työntekijää tuolla sumalla saa. Työni kyllä hoitaisin ihan kunnialla.
Riippuu työstä ja työpaikasta, mutta periaatteessa lähtisin, jos kyse olisi vakityöstä siihen kuuluvine etuineen. Nyt tienaan keikkatöistä osapuilleen tuon verran, mutta välillä on liikaa töitä, välillä liian vähän ja tuskin koskaan sopivasti. Aina pitää olla valmiina, kun kutsu käy, ja se alkaa pitkän päälle rassata.
En. Tai sitten täytyisi olla sellainen työ, josta on tulevaisuudessa minulle erittäin paljon hyötyä.
T: maisteri ja 30 vuoden työkokemus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olin töissä kun brutto oli 1400 ja siitä sain säästettyä vielä 10 kuukaudessa jotain neljätuhatta. Sain myös kelan päivärahaa ja asumistukea vielä silloin sain täydet 300e. Nyt ei vissiin saisi enää asumistukea noin paljon eikä päivärahaakaan.
Niin sitä rahaa jää säästöön pienestäkin palkasta kun tietää mikä on tarpeellinen ja mikä ei.
Niin no säästin silloin reissuun
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tohon pitäisi saada vähän lisätietoa ennen kuin voi vastata. Yhden päivän vois tehdä viikossa töitä noin pienellä rahalla. Kokoåäivätöitä en.
Minä tekisin kolme päivää tuolla rahalla.
Itsensä elättäminen on velvollisuus, ei muiden veronmaksajien velvollisuus.