***HEINÄKUISET uuteen viikkoon***
Oikein aurinkoista aamua kaikille!
Tai aamupäivästähän sitä pitäisi jo puhua...
Eilen tehtiin kovasti pihahommia, ja nyt on käsivarret ihan muusisoosina. Haravoiminen on mahtavaa käsivarsiliikuntaa! Tyttö auttoi ihan innoissaan, mutta kun oltiin saatu hiekkalaatikko paikalleen, niin johan unohtui auttaminen ;0).
Kovasti oli ed. pinossa keskustelua synnytyksestä/sektiosta. Mä olen varman sitten niitä harvoja, jotka todella TOIVOO pääsevänsä sektioon uudestaan.. Se oli mulle niin helppo ja huoleton tapahtuma viimeksi, että toivottavasti tälläkin kertaa tämä neiti pysyttelee pää ylöspäin loppuun saakka.
Paranin sektiosta suurinpiirtein viikossa, ja kaikki sujui muutenkin äärettömän helposti ja kivuttomasti.
Ärsytti niiiin kovasti laitoksella, kun eivät lekurit tai hoitajat tuntuneet tietävän 1tyypin diabeteksestä mitään, niin jos olisi pitänyt vielä monta tuntia synnytellä, niin mä olisin varmaan tullut hulluksi...
Joku kertoi itkeskelleensä eilen.. Sama täällä! Sain oikein kunnon hysteerisenkohtauksen, enkä yhtään tiedä miksi. Ja se vain jatkui ja jatkui, kunnes yhtäkkiä loppui... Mies oli meillä aika huolissaan, mikä on ihan ymmärrettävää.
Mutta enpä tuota ole itkenyt varmaan puoleen vuoteen! Puhdisti kummasti...
Beebebeebe: Joko ootte käynynnä Riikassa?? Kun me ollaan lähdössä nyt viikonloppuna, niin olisiko vinkkejä, missä kannattaa käydä?? Kaikenlaiset kohteet ja kaupat kiinnostaa, etenkin, jos löysit jotain kivoja lastentavara/vaate kauppoja.
Tai jos jollakulla muulla on antaa hyviä vinkkejä!!
heather, neiti-nessukka 1v8kk ja mötkö-tyttö 29+3
Kommentit (29)
Voi mikä ihana ilma. Melkeen parempi kun eilinen. Aivan loistava, täytyy toivoa, että jatkuu koko viikonlopun. Meillä huomenna pihatalkoot. On multaa taas levitettävänä ja vähän penkkejä tehtäv alulle. Tai no talkooväki tekee ja mä keittelen kahveet.
Eilen oli se sokerirasitus ja tänään saisin tulokset. Tosin ens viikolla on jo neuvola-aika että saahan sen tiedon silloinkin. Täytyy harkita jättäiskö sinne. Ei tässä viikonloppuna tule kuitenkaan muutosta ruokavalioon kun on parit synttärit ja heti Vappu perään. Pidän maanantain vapaata, että on kunnon pitkä viikonloppu.
Eilen oli myös se 4-d ultrakin. Poikahan se on meille tulossa. Painoa oli 989g ja eilen oli rv 26+2. Kaikki meni keskikäyrillä ja kaikki oleellinen oli kunnossa. Mutta kuten jollekin muullekin kävi niin pettymys oli suuri kuvan laadun suhteen. Kun käytiin läpi vaavaa osissa niin kuvat oli vaan semmoista syheröä josta ei hirveesti saanut selvää. Illalla kun katsoin DVD:n vielä kotona läpi niin en edes tiennyt mitä oli missäkin kohtaan kuvattu. Naamaa pikkanen piti tiiviisti piilossa ja aina oli käsi edessä tai naama pois kamerasta. No tulihan käytyä ja sukupuoli on nyt sitten selvillä ja tietty se että kaikki pitäisi olla kunnossa on huojentava tieto.
Eilen hankittiin myös vaunut. Eli ostin ne Teutonian Prestiget. Pehmeellä kopalla. Hinta hirveä, mutta anoppi sponssas. Eka lapsenlapsi ja mies on ainoa, että hyvä näin.
Nyt ruokiksen viettoon. Kaikille todella paljon lämpöisiä kevät päiviä!!!
Ens viikolla siis neuvolaan...painoa on nyt ruvennut kertymään...
täälä siis viime yönä käyty äitipolilla verenvuodon takia. jalkoväli on kuin nyrkillä lyöty, eli puutunut ja inhottavan tuntuinen.
kohdunkaula pehmennyt, mutta kolmatta oottaessa ihan normaalia, kerrottiin.
vauva voi hyvin, siellä kaiikki kunnossa. veri tuli kohdunkaulan suulta. mut ei tiedetä miksi ja mistä. kotiin vaan lepäämään ja töihin meno kielto vähäksi aikaa. yrittäjällä vaikea jäädä kotiin kun töissäkin viihtyy.
makoillaan ja ollaan vaan paikallaan. hienot ilmat näyttää olevan niin jos menis ulos istuskelee.
korasa rv28+ jotain
Eipä ole tullut taas vähään aikaan kirjoiteltua.. työharjoittelu imee kyllä todella tehokkaasti kaikki mehut. Täällä maha röllöttää jo aika suurena ja vauva on ihanan aktiivinen ja heiluttelee masua puolelta toiselle :)
Tämän viikon neuvolakuulumiset (rv 28+4):
-Hb 126
-RR 148/70 (yläpaine kuulemma liian korkea ja uskoisin, että johtui jännityksestä, kotona kun saan lukemiksi aina alle 140)
-Painonnousu +880g/vko ja yhteensähän tässä on kerätty nyt 14kg! :' ( ei paljoa kävelylenkit ole auttaneet kun tämä herkkujen syönti on niin mahotonta
-Pissa ok
-Sf-mitta 27cm
-Verensokeri 1h jälkeen 4.2 (tuolla neuvolassa tehdään " yllätysmittauksia" ) eli ihan normaali
-Liikkeet ++, Syke 140
--
Tässä vissiin sitten tosiaan kerätään se 20kg tämän raskauden aikana, ärsyttää niin vietävästi ettei mitään järkeä. Pitää yrittää kai pienentää ruoka-annosten kokoja ja koittaa vähentää herkkuja, mutta ei kertakaikkiaan kun tuntuu että kuolema koittaa jos ei viikottaista suklaa-annosta saa! Lenkkeillä olen yrittänyt kovasti, viikonloppuisin olen kiertänyt jopa 8km lenkin! Muuten yritän sitten suht päivittäin kävellä 3km.
Tämmöistä omanapaisuutta tällä kertaa, huomenna käydään kai hakemassa muuttokuormaan mukaan meidän yhdistelmät :)
-Weatherby ja minihippo rv 28+6
Meikäläinen on ollut nettipimennossa kohta 2 viikkoa, ensin oltiin pikku reissulla, sitten kuopukselta 1v 10kk leikattiin kitarisat ja laitettiin putket, sen jälkeen...
Saimme ilmeisesti sairaalasta rotaviruksen. Pikkuinen meni niin huonoon kuntoon, että oltiin sairaalassa (LKS) 6 päivää tipassa. Viiden päivän jälkeen suoni väsyi ja yritettiin olla ilman tippaa, mutta tilanne meni niin huonoksi, että vain päästä enää löytyi suonia. HYVÄT SISARET KUN VAUVAT SYNTYY SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI ROTA ROKOTETTA, JOKA PITÄÄ OTTAA SUUN KAUTTA ENNEN 6KK. SE ON KALLIS, MUTTA LÄHES KAIKKI ALLE 5 SAIRASTAA TAUDUN, JOKA ON IHAN KAMALA! Pojan paino tippui kilon ja se on paljon muutenkin hoikassa lapsessa.
Meillä täällä Lapissa pihahommat on vasta alussa ts. lunta vielä kiitettävästi. Hommia kuitenkin suunnitellaan...
Kävin LKS äitipolilla, kun neuvola nyt kaiken maailman sattumuksien takia 2 viikkoa myöhässä ja maha oli kipeä. Vauvalla kaikki kunnossa. Painoa oli 950g. Tavallisesti meillä suuria vauvoja, mutta tämä pieni verrattuna moneen teihin. Viikkoja siis oli 26+5.
Newbie: minulla suonenvetoihin auttaa joka aamuinen magnesium tabletti.
Elän vielä vajan viikon auvoisaa keskiraskautta. Eipä siltä tunnu. Olen tosi väsynyt. 6 päivää sairaalassa kamalassa hermopaineessa. Onneksi lähettivät täältä 300km päästä ajoissa sairaalaan, muuten meillä ehkä olisi vain 1. lapsi enää. Kuinkahan raskas loppuraskaudesta tulee?
Ihmeellistä on se, että sokerit edelleen alhaalla. Olen jo päässyt kuukauden pitemmälle kuin viime raskaudessa ja vauva on pysynyt pienenä. Kyllä kaikki raskaudet on erilaisia. Minulla ei myöskään ole linea negraa, joka edellisissa raskauksissa on tullut tosi varhain.
Toivottavasti muilla on mukavampi uutisia. Onko kukaan kuullut mitään uudesta äitiyspakkauksesta ts. koska se tulee jakoon?
Vompatti ja Möhköfantti rv 27+1 sekä pojat 03 ja 05, joka onneksi päivä päivältä paremmassa kunnossa, vaikka vielä toipilaana
Weatherby: Älä stressaa, samalla kaavalla mennään meilläkin. Jo kolmatta kertaa tulossa se " vakkari" 20kg. Alussa luulin ettei niin pahasti paino nouse, kun ei tarvii töissä syödä " roskaruokaa" , vaan teen tervellistä ruokaa kotona. Mutta ei toivoakaan, vähintään samoilla painoilla mennään ku edellisissäkin. Joten ens vkolla katotaan, mitä lääkäri tuosta viikkopainon noususta sanoo (lähempänä 1kg/vko).
Vompatti: Kiitos vinkistä, olenkin miettinyt ks. rokotetta, kun on nykyisin aika paljon juttua rotasta. Ikävä kuulla, että teillä on ollut noita vastoinkäymisiä. Kun niitä oli meillä jo ennen tätä raskauttakin... Väsyttää kyllä ihan kamalasti ja mielialat heilahtelee, tosin mietin juuri, että kohtahan sitä on oltu jo vuosi raskaana, eikä edellisestä synnytyksestäkään ole kovin pitkä aika. Kai se kroppa ja mieli siitä väsyy. Ja meillä pojat ainakin oikein testailee äidin hermoja, kun huomaavat, että oon väsynyt.
Yritin tuossa lähteä tänään kävelyllekin, ihan ilman lapsia, mutta... Rakeita tuli vaakasuoraan vasten naamaa, että se siitä sitten, sattui ihan pirusti. Huomenna uusi yritys. Täytyy varmaan mennä kohta nukkumaan, kun yöt on tosi katkonaisia flunssan ja vauvan johdosta. Tänäänkin nuorimmainen päätti, että päivä aloitetaan puoli kuudelta, joten aamun tunteihin ei kannata unta paljon odottaa...
Helpa+pojat 7 ja 1,5v & Sissi 27+3, sekä serkut 13, 8, 7v(joiden äiti joutui huomiseksi töihin...)
Huomenna alkaa sitten kesäloma jonka pidän ennen äippälomaa kun ei oo vaki töitä joten nyt pitää levätä kun vielä voi :)
Kelalle en ole vielä laittanu papereita haluaisin niin sen uuden äippäpakkauksen.
voi ei en ikään muista mistä muut kirjottaa :(
Piha hommista oli jossain vaiheessa puhetta mutt en oo pahemmin pihalle tehny vielä mitään no etu pihan haravoin. Pitäis saada istutettua pari uutta puskaa kun koira kaivoi ylös uudet puskat jotka olin viime vuonna istuttanu sai kyll koira kuulla kunniansa.
Tyttö potkii kauheesti ja maha senkun vaan kasvaa kunhan noita liika kiloja ei tulisi. Maha liikkuu vaan sivuille.
Mulla on muuten näkö huonontunu onks kellään muulla?
Migreeniä on vielä meinaan varata ajan akupunktioon moni sitä on suositellu kun ei hieronta enään auta näköjään.
Joko ootte muuten tehneet isyyspakkauksen ja milloin sen muuten annetaan ?? Mä en oo vielä tehny enkä oo tehny yhtään hankintoja siihen no nyt kerkeää kun on kesis :)
Olis kivaa kuulla mitä Nekkikselle ja sen perheelle kuuluu ?
No Helistimet ei kestä enään kauvan ennenkuin me saadaan kanneskella omia nyytejämme ;)
No se taas omasta navasta
Kaikkille paljon terkkuja
sanna ja tyttö rv 28+4
meillä pihatyöt alkaneet myös tosin piha on vaan pikkunen läntti kun asumme rivitalossa, mutta meillä on terassin rakennus ja tänään on raahattu hiekkaa kasapäin ja kun vielä olemme rinteessä niin niitä ei saa takakautta suoraan tuotua vaan pitää tuoda sisäkutta..jee ja hiekkaa on toki sisällä aikas paljon. Lisäksi ovellemme tulee noin 20 rapputa jotenka puolisolla on työtä kun raahaa noita laattoja ja hiekkasäkkejä sieltä. ja ensin toki kaupassa autoon. yksi laatta painaa 17kg ja nitä on 27kpl, säkit taasen 25kg ja niitä on 18kpl, jotenka sanoinkin että huomenna on käde varmaan kivasti kipeät. ja minä katon vain vierestä. ;)
Eilen oli niin hirveet selkäkivut että en voinut kun vinkua kivusta vaika kaurapussikin oli selässä. Mutta en oikeas saisi tehdä mitään jotta noi kivut ei tule. Lisäksi nukkuminen on mahdotonta kivun kanssa.
Meillä tuo vaavi köllii edelleen poikittain masussa, tosin aluksi istui siellä, mutta toivon tosiaan että kääntyy koska minä taasen en mitenkään haluaisi sektiota. pelkkä epiduraalikin pelottaa ajatuksena.
hiljaista täällä meijän pinossa. tosin taitaa kaikki olla msn:n puolella, mun ei vaantule käytyä siellä jostain syystä :(
nyt pitää mennä valmistautumaan esikoisen neuvolaan.
Liipe ja prinsessa rv28+5
Pitkästä aikaa pääsin ystävän kanssa aamuiselle lenkille ja se kyllä piristi mieltä ja antoi hyvän sysäyksen uuteen viikkoon. Ystäväkin on raskaana, joten oli helppoa sovittaa lenkkivauhti molemmille sopivaksi. Ja, kun lenkin jälkeen vielä herkuttelee munkkikahveilla, niin ei ainakaan vahingossa pääse laihtumaan:) Saavutetut linjathan on pidettävä vaikka väkisin...
Meidän pihatouhut ovat sillä mallilla, että haravat yms. on jo kaivettu varastosta esille, mutta muuta ei sitten ollakaan tehty. Tällä hetkellä hyvä tekosyy on liiallinen tuuli ulkona, joka tekee haravoinnista turhaa. Me asutaan myös rivitalossa, joten pihatöitä ei edes ole paljoa. Juuri sen verran, että ne tekee mielellään, eikä ehdi liikaa leipääntyä niihin.
Oma olo on säilynyt hyvänä edelleen. Viime yönä piti nousta vessaan kolme kertaa, mikä on kyllä ehdoton ennätys pitkiin aikoihin.
Minä en ole myöskään innostunut kirjoittelemaan tuonne msn-listoille. Ei ole vain tultua sitä opeteltua. Muutamalle muulle sähköpostilistalle kuulun ja toisaalta tuntuu siltä, että en halua liittyä enää millekään uudelle listalle, koska aikaa pitää toki jäädä muuhunkin.
Nyt suorittamaan yleistä raivausta " hieman" sotkuisessa olohuoneessa.
Päikky 28+2
Heips!
Kävin juuri viinakaupassa!!! No, tosin ihan vain haastattelua tekemässä vapun suosikkijuomista ;). Tuntuu jotenkin hassulta hengata Alkossa tämmösen mahan kanssa. Ja on muuten hauskaa, miten ihmiset ikäänkuin kaikkoaa ympäriltä, kun kävelee mikki kädessä sisälle :)!!!
Mutta kylläpä taas nosti päätään mun outo mielihalu, mikä on ollut muutamaan otteeseen tässä raskaudessa: nimittäin punaviini! Tekee niin mielettömästi mieli yhtä hyvää lasillista punaviiniä!! Tosi outoja haluja nostaa tämä raskaus. En yleensä tykkää yhtään punkusta...
Skye: Kyllä minustakin tuo teidän piiperon koko kuulostaa ihan oklta, samoissa meilläkin mennään.
MULLE TULI TÄNÄÄN MUUTEN TÄYTEEN 30 VIIKKOA! Jei!!
Laskeskelin muuten, että jos tämä tyttö syntyy viikollisesti samana päivänä kuin edellinen, niin tämä syntyisi mun syntymäpäivänä :). Mikä on muuten myös mun miehen äidin syntymäpäivä :)!
Huomenna lähdetään Riikaan, odotan kovasti! Voikun siellä olisi kivat ilmat.
Oikein hauskaa vappua kaikille heiniksille!!
heather, neiti-nessukka 1v8kk ja mötkö-tyttö 30