Osa-aikaselle velvoite hakea 4 työpaikkaa/kk
Pakkohaut laajenee koskemaan kaikkia osa-aikaisia alle 80%työaikaa tekeviä, jotka saavat soviteltua päivärahaa. Tämä tietää lisää turhia pakkohakemuksia firmoille.
Mitäs tähän sanotte?
Kommentit (40)
Tiedättekö, miksi tämä missikohu tuli juuri nyt?
Luultavasti siksi, ettei me tajuttaisi mitä muualla Euroopassa on menossa ja ettei me yhtenä rintama yhdessä tuumin alkaisi myös vastustaa kunnolla tätä nykymenoa.
Etsikää mitä mm. Brysselissä ja Ranskassa tapahtuu, en pysty tänne videoita laittamaan. Ja ihan mm. tavalliset ihmiset asialla: maanviljelijät ym., jotka ovat huolissaan meidän tulevaisuuden puolesta. Täällä niistä ei uutisoida ja jos joskus uutisoidaan, niin todennäköisesti leimataan "väkivaltaisiksi mellakoitsijoiksi" yms.
Mutta siitä ei ole kyse. He haluaa vain rauhaa, oikeutta ja vapautta. Kuten meidänkin isoiso(isovanhemmat) hieman reilu sata vuosi sitten. (Googlatkaa esim. Laukon torpparilakko / Laukon torpparihäädöt ja mihin "tapahtumaan" ne johti)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kaksi viikkoa töissä kuukaudessa niin se kuittaa työnhakuvelvoitteen, silloin ei tarvitse hakea yhtään paikkaa. Ei siinä kyllä päivärahaakaan juuri saa, mutta silloin ei tarvitsekaan.
Tarvitseminen riippuu varmaan siitä, onko sen 50 prosentin työn palkka 900 euroa vai 3000....
Taas tehdään asiasta isompaa ongelmaa.. Siellä haastattelussa voi sanoa ihan suoraan että minulla on työpaikka jossa viihdyn enkä ole sieltä mihinkään lähdössä eikä työvuoroihin sovi toinen työ. Kukaan työnantaja ei sinua palkkaa eikä kukaan soittele työkkäriin että tämä ja tämä sanoi sitä. Työpaikkoihin on niin tunku nykyään että kyllä käne sieltä jonkun sopivamman löytää.
Jos asian tuo ilmi jo hakemuksessa niin tuskin edes pääset haastatteluun. Onhan se tympeetä lähetellä ns.turhia hakemuksia mutta tälläistä se nyt vain on. Toisaalta sekään ei ole oikein että toiset vuosia roikkuu osa-aikaisissa töissä ja loput rahat kinutaan kelalta/kassasta. Aina pitäisi pyrkiä kokoaikaiseen työhön jos ei ole sairauksia yms. Tottakai jonkun ne osa-aikaisetkin duunit täytyy tehdä mutta ehkä niitä voisi sitten jättää vaikka opiskelijoille.
Mikä ihmeen hinku nykyisillä päättäjillä on sekottaa ihmisten peruskuviot asumisesta lähtien ja pistää väki liikkeelle ja varpailleen kaikkien näiden arvaamattomien temppujensa kanssa? Kuinka moni on esim. joutunut muuttamaan tai peräti kokonaan asunnottomaksi tämän hullutus-porukan takia? Nyt halutaan häätää pienipalkkaiset osa-aikaiset tutuista duuneistaan epävarmuuteen. Lietsotaan kaaosmaisempaan suuntaan työmarkkinointa, asumista, lapsiperheitä, nuorten mielenterveystyötä, järjestöjä ym. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Taas tehdään asiasta isompaa ongelmaa.. Siellä haastattelussa voi sanoa ihan suoraan että minulla on työpaikka jossa viihdyn enkä ole sieltä mihinkään lähdössä eikä työvuoroihin sovi toinen työ. Kukaan työnantaja ei sinua palkkaa eikä kukaan soittele työkkäriin että tämä ja tämä sanoi sitä. Työpaikkoihin on niin tunku nykyään että kyllä käne sieltä jonkun sopivamman löytää.
Jos asian tuo ilmi jo hakemuksessa niin tuskin edes pääset haastatteluun. Onhan se tympeetä lähetellä ns.turhia hakemuksia mutta tälläistä se nyt vain on. Toisaalta sekään ei ole oikein että toiset vuosia roikkuu osa-aikaisissa töissä ja loput rahat kinutaan kelalta/kassasta. Aina pitäisi pyrkiä kokoaikaiseen työhön jos ei ole sairauksia yms. Tottakai jonkun ne osa-aikaisetkin duunit täytyy tehdä mutta ehkä niitä voisi sitten jättää vaikka opiskelijoille.
Edellä mainitusta toiminnasta, jossa itse haittaa palkkaamista, voi saadakin sitten karenssin jatkossa. Plus se, että tuhlataan kaikkien aikaa.
Onko nää kokkarit jostain 1800-luvulta aatemaailmoineen ja ihanteineen?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen hinku nykyisillä päättäjillä on sekottaa ihmisten peruskuviot asumisesta lähtien ja pistää väki liikkeelle ja varpailleen kaikkien näiden arvaamattomien temppujensa kanssa? Kuinka moni on esim. joutunut muuttamaan tai peräti kokonaan asunnottomaksi tämän hullutus-porukan takia? Nyt halutaan häätää pienipalkkaiset osa-aikaiset tutuista duuneistaan epävarmuuteen. Lietsotaan kaaosmaisempaan suuntaan työmarkkinointa, asumista, lapsiperheitä, nuorten mielenterveystyötä, järjestöjä ym. Miksi?
Se on se väestönvaihto. Mutta kun siitä ei saa puhua, koska se on mukamas salaliittoteoria ja rikollista.
90-luvulla tehtaita lopetettiin Suomesta ja tuotantoa siirrettiin ulkomaille. Nyt meillä on käsillä siitä ikäänkuin 2.0-versio, jossa "hyväpalkkaisista" suomalaisista halutaan taas eroon. Nyt vaan ei voida viedä tuotantoa ulkomaille, koska halutaan näyttää "eettisiltä" ja pitää "työtä Suomessa". Tuo halvalla teettäminen täytyy sitten tehdä näinpäin, että tuodaan halvalla tekijät tänne "koska meillä on työvoimapula" ja "Suomi tarvitsee tekijöitä".
Kansa kaipaisi vakautta ja ennakoitavuutta, joka toisi turvaa näinä epävarmoina aikoina, kun maailma on tulessa. Mitä tekee "kansakunnan äidit ja isät": lisäävät kaaosta ja epävarmuutta. Aika moni tavantallaaja on tällä hetkellä aika väsynyt, eri tavalla kuin koskaan ennen. Eikä näitä päättäjiä kiinnosta se eikä se kuinka uuden sukupolven käy, maksaessaan hinnan kaikesta tästä lyhytnäköisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, miksi tämä missikohu tuli juuri nyt?
Luultavasti siksi, ettei me tajuttaisi mitä muualla Euroopassa on menossa ja ettei me yhtenä rintama yhdessä tuumin alkaisi myös vastustaa kunnolla tätä nykymenoa.
Etsikää mitä mm. Brysselissä ja Ranskassa tapahtuu, en pysty tänne videoita laittamaan. Ja ihan mm. tavalliset ihmiset asialla: maanviljelijät ym., jotka ovat huolissaan meidän tulevaisuuden puolesta. Täällä niistä ei uutisoida ja jos joskus uutisoidaan, niin todennäköisesti leimataan "väkivaltaisiksi mellakoitsijoiksi" yms.
Mutta siitä ei ole kyse. He haluaa vain rauhaa, oikeutta ja vapautta. Kuten meidänkin isoiso(isovanhemmat) hieman reilu sata vuosi sitten. (Googlatkaa esim. Laukon torpparilakko / Laukon torpparihäädöt ja mihin "tapahtumaan" ne johti)
Huomion arvoista on myös se, miten vähäiseksi jäi uutisointi Tanskan bovaer-ongelmista. Siellä lehmät voivat pahoin, täällä Suomessa vain hyssytellään että tuote on tutkittu ja turvallinen. Tämä nyt on vain yksi asia pitkässä listassa. Katseet käännetään pois oikeasti merkityksillisistä asioista juuri tällaisilla missitempauksilla kuten totesitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se väestönvaihto. Mutta kun siitä ei saa puhua, koska se on mukamas salaliittoteoria ja rikollista.
90-luvulla tehtaita lopetettiin Suomesta ja tuotantoa siirrettiin ulkomaille. Nyt meillä on käsillä siitä ikäänkuin 2.0-versio, jossa "hyväpalkkaisista" suomalaisista halutaan taas eroon. Nyt vaan ei voida viedä tuotantoa ulkomai
Tuo termi yhdistetään oikeisto-vouhakkeisiin, siksi siitä ei kiinnosta edes kuulla.
Olen kiitollinen kokoaikaisesta, vakituisesta työpaikastani. Tämä velvoitettu työnhakusekoilu tällaisessa työllisyystilanteessa kuulostaa sellaiselta pelleilyltä, ettei mitään rajaa. Pahimmillaan työpaikkoja ei julkisesti ilmoiteta, vaan menevät ns tiskin alta, jotta vältytään hakemustulvan läpikäymiseltä.
Riikkuli katsele v e r i suupielistä valuen kun työkyvyttömät tanssii ripaskaa. Karjavaunut kolisee kohta kun työttömiä aletaan kunnolla kuljettaa.
Ootteko nyt varmoja, et pitää hakea 4 paikkaa/kk, jos on osa-aikatyös. Just eilen tuli mulle soitto suunnitelman päivittämisestä (edellisestä soitosta melkein vuosi, olin vahingossa jotenkin tippunut järjestelmästä). Viime vuonna olin kesän loppuun työssä. Sen jälkeen työtön. Nyt olen ollut osa-aikatöissä marraskuusta lähtien noin 2 pv/viikko. Joskus enemmänkin. Mulle sanottiin, jos oikein ymmärsin, että mun pitää hakea yhtä paikkaa/kk. Täytyy tarkistaa vielä asia.
Vierailija kirjoitti:
Olet jotenkin ymmärtänyt väärin, miksi ihmiset on osa-aikatöissä. Ei suinkaan siksi, että sais rahaa kelalta vaan siksi, että kokoaikatyötä on tosi vaikea saada. Ja totuus on, että nopeasti on siinä tilanteessa, jos on edes osa-aikatyössä, ettei saa Kelalta mitään. Minä sain työttömänä tulea yhteensä 595 euroa/kk (työmarkkinatuki). En mitään työtä. Osa-aikatyössä saan tuon työskentelemällä päivän viikossa. Enkä saa siis työmarkkinatukea silloin.
Vierailija kirjoitti:
Esim.vuosikausia lapsenne kouluavustajana toiminut saattaa tämän seurauksena joutua lähtemään muualle töihin vaikka yhteistyö olisi ollut molemmin puolin onnistunutta ja palvellut kaikkia.
Kuulin, että somput ovat koulunkäynninohjaajia ja kokoajan saikulla!
Eiköhän toi sama onnistu myös kantiksilta. Itse aion hakea saikkendaalia, jos työtä tarjotaan. Ainahan on kolotuksia siellä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kiitollinen kokoaikaisesta, vakituisesta työpaikastani. Tämä velvoitettu työnhakusekoilu tällaisessa työllisyystilanteessa kuulostaa sellaiselta pelleilyltä, ettei mitään rajaa. Pahimmillaan työpaikkoja ei julkisesti ilmoiteta, vaan menevät ns tiskin alta, jotta vältytään hakemustulvan läpikäymiseltä.
Lusmut löytää aina keinot kuinka lusmuilla.
Myös työnantajat osaavat keksiä keinot, kuinka turhia työpaikkahakemuksia ei tarvitse käsitellä.
Täysin reilua mielestäni!
Itse omistan kukkakaupan ja olen kokenut tuon turhien työnhakujen rumban. Vei todella paljon aikaani sekä työstä, että perheeltäni.
Olen 61 v osa-aikainen. Paikkakunnalla on pääasiassa osa-aikatöitä ja näitä työpaikkoja, joita oli Mot-ohjelmassa. Ei kukaan palkkaa 61 v kokoaikaiseksi.. Minun täytyy ruveta turhauttavaa hakemus rumbaa. Tämä 1 hakemus 3 kuukaudessa menetteli, ei ollut kummoinen vaiva.
No niin, yritin vastata, mutta viesti meni odottamaan hyväksyntää. Ihan oli asiallinen viesti koskien kansan kahtiajakoa. Eikö sekin pitäisi lukea rikokseksi?
Jos olet kaksi viikkoa töissä kuukaudessa niin se kuittaa työnhakuvelvoitteen, silloin ei tarvitse hakea yhtään paikkaa. Ei siinä kyllä päivärahaakaan juuri saa, mutta silloin ei tarvitsekaan.