Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kantaa 5kg kinkku 4 km matkan kotiin, ilman että kuolee puolessa välissä?

Vierailija
19.12.2025 |

Ikääkin jo 63v. niin ei kauheasti voimiakaan enkä saa kantoapua mistään. Ois ees lunta niin lainaisin jostain pulkan.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sido kinkku sukkahousuilla skeittilautaan. Sukkahousun toista punttia voit käyttää vetonaruna, jolla vedät skeittilaudan kinkkuineen kotiisi.

Vierailija
42/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo.

Mitä väliä vaikka olisikin? Tässähän ideoidaan porukalla, oli totta tai ei. Ihme niuhotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokin on keksitty.

Vierailija
44/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repussa menee helpoiten, mutta laita reppuun joku lehti tms, joka eristää kinkusta hohkaavaa kylmyyttä (varsinkin jos ostat pakastekinkun). Voipi tulla selkään kylmä.

Tai sitten tilaat ruoat kotiin kuljetettuna, tilaa samalla muutkin ostokset, niin ei tarvitse raahailla itse, jos ei ole autoa. 

Vierailija
45/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö sitä pyörän rengasta voi pumpata? Pyörän voisi taluttaa ja sen päällä menesi kinkkukin, jos ei ole ajokuntoinen pyörä. Itse olen tuonut joulukuusen pyörään kiinnitettynä, suht kevyttä mutta vähän hankalan mallinen saada hyvin kiinni.

Mutta muuten toki reppu. Ehkä jotain lehtiä eristeeksi selkää vasten, ettei kylmää. Itse olen muutaman vuoden nuorempi mutta kuskaan usein kilokaupalla juureksia, juomia yms repussa. Kai siinä matkalla on jotain penkkejä jossain, jos käy voimille. Tai ehkä tietty ei ole, jos asuu paikassa, jossa ei ole julkista liikennettäkään.

Vierailija
46/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oikein asut, jos sulla on 4 km kauppaan ja miksi sulla ei ole autoa, ja eikö siellä ole bussipysäkkiäkään?

Vierailija
47/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole lähempänä kauppaa? Itse kuljetan puolen kilsan kauppamatkalla helposti kymmenen kilon ostokset kaupan kestokassissa olkapäällä kantaen.

T N65, on useampi ICD E- ja I-koodeilla

Vierailija
48/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukkahousuvinkki jo tulikin edellä, mutta voit käyttää sukkahousuja myös reppuna; kinkku haaraosaan ja jalkaosat voi sitoa käsien ympärille, ehkä kaupassa joku auttaa esim. kassatyöntekijä.

Vierailija
49/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin sairas niin tilasin kaiken painavan kotiin. Tosin koska olin sairas niin ei mun luona syönyt kuin omat lapset. Miksi ap kutsuit ison määrän ihmisiä, jos ole huonossa kunnossa? Ja miksi et tilaa kotiinkuljetusta?

Vierailija
50/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan muka huolestuneita lasten ja nuorten kunnosta ja tässä on keskiveroaikuisen fyysisen kunnon taso

Mistä päättelit, että ap on keskivertoaikuinen, eikä esim sairas, toipilas tai jollain tavoin esteellinen?

Keksi ratkaisuja äläkä motkota.

Vierailija
51/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisin siellä kanssamatkaajana  niin kuljettaisin kinkkusi kotiisi ilmaiseksi, grammaakaan en ottaisi kuormasta, toivottavasti homma jotenkin järjestyy, hyvää joulua sinulle.

Vierailija
52/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kinkku sukkahousuihisi. Jääkylmä kinkku vasten ihoa antaa kummasti vauhtia ja juokset nopeasti koko neljän kilometrin matkan. 

Vierailija
53/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan muka huolestuneita lasten ja nuorten kunnosta ja tässä on keskiveroaikuisen fyysisen kunnon taso

Mistä päättelit, että ap on keskivertoaikuinen, eikä esim sairas, toipilas tai jollain tavoin esteellinen?

Keksi ratkaisuja äläkä motkota.

Ja kuka ne kinkut maksaa ja valmistaa pöytään, sinä tulet ilmeisesti vaan kuokkimaan.

Vierailija
54/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöjät tulee vasta aattona ja silloin pitäisi kinkku olla jo paistettu. Jospa yritän sulloa sen reppuun, sellainen ois. Pyörästä rengas tyhjä joten ei voi sen koriakaan hyödyntää. 

Ap

Jätä sitten jäinen kinkku jo jääkaappiin sulamaan ja muista myös ottaa ajoissa huoneenlämpöön paistamista varten.

Vierailija
55/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo ÄSS-kaupan pikku lopotti kinkut kotiovelle.

Vierailija
56/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuo ÄSS-kaupan pikku lopotti kinkut kotiovelle.

Näillä keleillä ei tarvitse pelätä että se jää ylämäkeen sutimaan.... Voi paremminkin hukkua kunnon lätäköön.

Vierailija
57/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osra 2 pienempää kinkkua, hae ne eri päivinä. 2.5kg kinkku ei ole painava ja menee helposti reppuun. 

Vierailija
58/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repussa menee helpoiten, mutta laita reppuun joku lehti tms, joka eristää kinkusta hohkaavaa kylmyyttä (varsinkin jos ostat pakastekinkun). Voipi tulla selkään kylmä.

Tai sitten tilaat ruoat kotiin kuljetettuna, tilaa samalla muutkin ostokset, niin ei tarvitse raahailla itse, jos ei ole autoa. 

Sanomalehden lisäksi vaikka solumuovinen istunalusta. Eristää mutta ei lisää sisällön painoa.

Vierailija
59/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä taas uusavuttomuuden huippu vai halutaanko tässä vaan kerätä säälipisteitä. Vaihtoehtoja on lukuisia kuten kommenteista voi lukea.

Vierailija
60/70 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sido kinkku sukkahousuilla skeittilautaan. Sukkahousun toista punttia voit käyttää vetonaruna, jolla vedät skeittilaudan kinkkuineen kotiisi.

Toinen ääni tälle. Tai ap voi ottaa vuokraskuutin ja tasapainottaa kinkun sen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän